Inspectia Muncii a pornit controale amanuntite saptamanale la nivel national. Iata ce verifica acestia si cate sanctiuni s-au aplicat pana acum.
Inspectia Muncii continua efectuarea de controale la nivel national privind respectarea Legii nr. 55 din 2020 pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de Covid-19.
In ultima saptamana inspectorii au aplicat 812 sanctiuni contraventionale, din care amenzi in valoare totala de 253.500 lei. Din 1831 de angajatori controlati, au fost sanctionati 607 si s-au dispus 981 de masuri de remediere a neconformitatilor. Au fost chiar sistate si activitati!
Inspectia Muncii verifica, in conformitate cu prevederile Legii nr. 55/2020, daca:
- sunt identificate riscurile specifice conditiilor de contaminare epidemiologica si daca documentul de evaluare a riscurilor pentru securitatea si sanatatea angajatilor este actualizat cu noile conditii de desfasurare a activitatii in vederea luarii masurilor necesare pentru combaterea raspandirii SARS-CoV-2;
- angajatorul a desemnat o persoana care sa realizeze triajul epidemiologic la intrarea in sediul social, sediul punctului de lucru, atat al personalului propriu cat si al vizitatorilor, cu termometru non contact;
- angajatorul a afisat la intrare in unitate regulile de conduita obligatorie pentru angajati si pentru toate persoanele care intra in spatiul organizat de angajator;
- evaluarea riscurilor a fost completata cu riscurile raspandirii noului coronavirus SARS- CoV- 2;
- este asigurata cunoasterea, de catre lucratori, a masurilor cuprinse in planul de prevenire si protectie si daca acesta este revizuit si adaptat noilor cerinte;
- semnalizarea pentru SARS CoV-2 este suficienta (prin postere, marcaje pentru asigurarea distantarii);
- se asigura verificarea purtarii mastilor in spatii inchise;
- se face dovada acordarii mastilor de protectie;
- s-a efectuat instruirea suplimentara privind riscurile COVID-19;
- instructiunile proprii in domeniul SSM au fost completate cu masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2.
Conform
tabelului care cuprinde totalitatea sanctiunilor aplicate la nivel national, Inspectia Muncii a aplicat amenzi de peste 4,1 milioane lei de la inceperea activitatilor de control la nivel national.
Cele mai multe amenzi au fost aplicate in Judetul Braila, unde totalul ajunge la 819.500 lei.
Judetele Ilfov, Salaj, Gorj si Valcea sunt singurele din tara, unde Inspectia Muncii nu a dat nicio amenda inca.
Pe langa prevederile Legii nr. 55 din 2020, inspectorii se concentreaza si pe respectarea Anexei 3 din HG nr. 668/2020.
Foloseste
PortalCodulMuncii.ro si obtine ajutorul de care ai nevoie in timp util! Expertii sunt acolo sa iti raspunda fix la problemele tale unice! Il poti testa gratuit!
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 . Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de acord...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate de distributie bauturi, prin natura activitatii e necesar sa livram marfa si sambata deci noi am definit saptamana de lucru, pentru departamentul care face distributia format din soferi si muncitori ca fiind de Marti-Sambata in loc de Luni-Vineri si cu zilele libere de repaus saptamanal Duminica si Luni in loc de sambata -Duminica. Intrebarea este cum e corect sa procedam cu ziua de LUNI in cazul in care apar totusi cateva comenzi. Putem chema? de ex doar trei, patru soferi cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<