Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Concurs INM pentru un post de coordonator de practica


In sedinta din data de 3 iulie 2012, Consiliul Ştiintific al Institutului National al Magistraturii a decis declansarea procedurii de ocupare a unui post de coordonator de practica pentru auditorii de justitie din anul II de studiu, in cadrul Judecatoriei Sectorului 2 Bucuresti,  cu respectarea prevederilor legislative, regulamentare, precum si a hotararilor de principiu ale Consiliului Ştiintific al INM privind activitatea auditorilor de justitie din anul II.

Decizia cu privire la declansarea unei astfel de proceduri a avut in vedere, ca obiective, atat consolidarea corpului personalului de instruire al INM, din care fac parte si cordonatorii de practica, cat si eficientizarea desfasurarii programului de stagiu al auditorilor de justitie din anul II.

Conform „Statutului personalului de instruire al Institutului National al Magistraturii”, document aprobat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii prin Hotararea nr.531/19.06.2012, personalul de instruire al INM este selectat cu preponderenta din randul magistratilor, conform unei proceduri transparente, pe baza cunostintelor in domeniul respectiv si a aptitudinilor didactice, cu respectarea principiilor si obiectivelor activitatilor de formare a judecatorilor si procurorilor prevazute de legi, regulamente si documente strategice ale INM.

Personalul de instruire al INM isi desfasoara activitatea specifica de formare in cadrul INM, cu respectarea urmatoarelor standarde/cerinte profesionale:
a) capacitatea de a-si asuma rolul de formare a judecatorilor si procurorilor;
b) capacitatea de a evalua nivelul cunostintelor si aptitudinilor participantilor la formare;
c) capacitatea de a stabili scopuri, de a formula obiective si planuri si programe de studiu;
d) capacitatea de a proiecta sesiuni de formare si de a facilita invatarea activa;
e) capacitatea de a identifica si de a selecta metodologia de formare adecvata;
f) cunoasterea de metode si abordari privind desfasurarea activitatii de formare;
g) capacitatea de a elabora si de a utiliza materiale de referinta pentru sesiunea de formare;
h) abilitatea de a organiza mediul de invatare.

Atributiile generale ale personalului de instruire sunt:
a)  evaluarea nevoilor de formare in cadrul formarii initiale sau continue, dupa caz;
b) elaborarea si dezvoltarea programelor de studiu, respectiv  elaborarea tematicii si contributia la elaborarea si dezvoltarea programului de formare, in cadrul formarii initiale;
c) elaborarea tematicii si contributia la elaborarea planului de formare continua, in cadrul formarii continue;
d) sustinerea de seminarii si conferinte in cadrul activitatii de formare initiala sau continua, dupa caz;
e) dezvoltarea metodologiei de examinare, notare si evaluare a auditorilor de justitie, pentru personalul de instruire implicat in activitatea de formare initiala;
f) coordonarea, indrumarea si supravegherea auditorilor de justitie pe parcursul stagiului efectuat in cadrul instantelor si parchetelor, conform programului de stagiu aprobat de CSM, pentru coordonatorii de practica;
g) pregatirea stiintifica individuala permanenta prin perfectionarea continua in domeniul de competenta si al tehnicilor moderne de predare;
h) elaborarea de materiale didactice / de studiu (suporturi de curs, caiete de seminar, ghiduri de bune practici, etc.);
i) participarea la activitati, programe si proiecte nationale si internationale care privesc dezvoltarea institutionala;
j) participarea in comisiile de elaborare a subiectelor, de corectare a lucrarilor, respectiv a caietelor de practica si de solutionare a contestatiilor la examenele si concursurile organizate de INM si CSM;
k) orice alte  atributii stabilite prin lege, regulamente sau prin hotarare a Consiliului stiintific.

Drepturile si indatoririle personalului de instruire al INM sunt cele prevazute in Capitolul IV din „Statutul personalului de instruire al Institutului National al Magistraturii”.

Salarizarea se face in raport de numarul de ore de formare efectuate lunar, in conformitate cu dispozitiile legale cuprinse in art. 108 alin. (3) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, coroborate cu dispozitiile art. 287 alin. (3) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, norma didactica neputand depasi 16 ore conventionale pe saptamana.

Dosarul de inscriere la concurs va contine urmatoarele documente:
a. curriculum vitae;
b. scrisoare de intentie;
c. plan de desfasurare a programului de practica;
d. un proiect de program de stagiu.

Dosarul de inscriere se va depune pana la data de 31 august 2012, la sediul INM din Bulevardul Regina Elisabeta nr. 53, sector 5, Bucuresti, la numarul de fax 021.311.02.34, sau pe adresa de e-mail andra.ghebri@inm-lex.ro.

Etapele si criteriile de evaluare aplicabile in cadrul procedurii de recrutare sunt cele prevazute in „Statutul personalului de instruire al Institutului National al Magistraturii”, aprobat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii prin Hotararea nr.531/19.06.2012, dupa cum urmeaza:

Intr-o prima etapa, eliminatorie, comisia de selectie va evalua, pe baza documentatiei transmise, admisibilitatea dosarelor de inscriere sub aspectul indeplinirii urmatoarelor cerinte:
a) respectarea termenului limita pentru depunerea candidaturilor;
b) respectarea documentatiei de inscriere indicate in anuntul cu privire la recrutare;
c) vechimea in magistratura sau in profesie si o buna reputatie in domeniul in care activeaza;
d) experienta profesionala in domeniul specific postului scos la concurs;
e) lucrarile publicate, daca este cazul;
f) cunoasterea unei limbi straine de circulatie internationala;
g) cunostinte operare calculator.

In urma evaluarii admisibilitatii dosarelor de inscriere, comisia de selectie va acorda candidatilor inscrisi calificativul „recomandabil”, respectiv „nerecomandabil”, dupa caz. Se vor califica pentru urmatoarea etapa numai candidatii pentru care a fost acordat calificativul „recomandabil”.

Intr-o a doua etapa, eliminatorie, comisia va examina candidatii in cadrul unui interviu,  urmarind indeplinirea de catre acestia a criteriilor cu privire la:
a) capacitatea de comunicare si relationare in lucrul cu adultii;
b) cunostinte disciplinare aprofundate, rationamente, sustinerea argumentata a punctelor de vedere;
c) capacitate de documentare  din diverse surse, in limba romana si in  limbi de circulatie internationala;
d) capacitatea de planificare si organizare;
e) cunostinte si abilitati didactice (metode de formare si tehnici de evaluare);
f) disponibilitatea de a colabora, de a contribui si de a se integra in cadrul institutional (INM, catedra etc.)

Dupa sustinerea probei interviului, comisia de selectie, acordand punctaje de la 1 la 10 pentru fiecare criteriu indicat mai sus, va realiza un clasament al candidatilor si il va comunica acestora. Se vor califica pentru urmatoarea etapa numai candidatii care obtin punctajul minim 8.

In cea de a treia etapa a procedurii de recrutare, candidatii la postul de coordonator de practica vor fi supusi evaluarii in cadrul unei perioade de proba de o luna, in cadrul programului de stagiu al auditorilor de justitie, criteriile de evaluare fiind urmatoarele:
a) centrarea activitatii pe formare de abilitati practice si atitudini;
b) secventarea logica a continutului tematic;
c) adecvarea metodelor de formare la obiectivele de invatare si la profilul grupului;
d) respectarea caracteristicilor de invatare la adulti;
e) logica si corectitudinea exprimarii in domeniul de specialitate;
f) utilizarea resurselor materiale adecvate;
g) gestionarea resursei de timp;
h) elementele de noutate in abordare si informatie.

Dupa sustinerea perioadei de proba prevazute mai sus, comisia de selectie, acordand punctaje de la 1 la 10, va realiza un clasament al candidatilor si il va comunica acestora. Vor putea fi recomandati pentru recrutare, in limita posturilor vacante de coordonator disponibile, conform anuntului cu privire la recrutare,  numai candidatii care obtin punctajul minim 8.

In urma parcurgerii etapelor de mai sus, comisia de selectie inainteaza Consiliului stiintific evaluarile tuturor candidatilor, precum si propunerile sale.

Consiliul stiintific al INM valideaza propunerile comisiei pentru candidatii la postul de coordonator de practica si adopta o hotarare care va fi inaintata, spre aprobare, Plenului Consiliul Superior al Magistraturii.

Consiliul stiintific poate invalida rezultatul selectiei efectuate de catre comisie pentru motive intemeiate, cum ar fi nerespectarea procedurii de selectie de catre comisie sau daca pe parcursul procedurii de selectie au aparut sau au fost aduse la cunostinta Consiliului stiintific elemente de natura a-l face pe candidat incompatibil cu calitatea de coordonator de practica.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 25 Iulie 2012
Votati articolul "Concurs INM pentru un post de coordonator de practica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016