Daca o societate se infiinteaza in anul 2013 respectiv in februarie ca si microintreprindere mai exista obligativitatea de a avea minim un salariat pentru a fi microintreprindere? Ce declaratii depune la infiintare o microintreprindere?
Daca depun vectorul fiscal la registru comertului, mai exista obligativitatea de al depune si la ANAF chiar daca nu am alte modificari fata de cel depus initial la registru?
Ce declaratii se depun pentru o microintreprindere neplatitoare de TVA trimestrial, lunar, anual? Mentionez ca microintreprinderea neplatitoare de TVA are si salariati.
De ce documente am nevoie pentru a putea depune electronic declaratiile la ANAF?
Raspuns:
Incepand cu 1 februarie 2013, prin OG 8/2013, s-a abrogat conditia de a avea minim un salariat pentru a putea plati impozit pe veniturile micronitreprinderii.
Potrivit Codului fiscal , microintreprinderile sunt definte ca persoane juridice romane care, la 31 decembrie, indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
• realizeaza venituri, altele decat cele din activitati in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital (exceptie fac doar persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere in aceste domenii) in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului;
• au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei al 65.000 euro;
• capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale.
Sunt exceptati de la aplicarea acestui sistem de impunere, agentii economicii cu cifra de afaceri sub 65.000 euro, dar care:
• desfasoara activitati in domeniul bancar;
• desfasoara activitati in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, cu exceptia persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere in aceste domenii;
• desfasoara activitati in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului;
Cu privire la declaratia de mentiuni 010 pentru stabilirea vectorului fiscal, va recomandam sa depuneti aceasta declaratie la organul fiscal, chiar daca registrul comertului transmite infiintarea societatii cu vectorul fiscal, intrucat, conform instructiunilor de intocmire, este in obligatia contribuabilului sa depuna aceasta declaratie 010 in 30 de zile de la infiintare la organul fiscal.
Cu privire la sistemul declarative, microintreprinderea va depune trimestrial Declaratia 100 cu impozitul pe datorat de 3% la venituri, pana la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmator pentru trimestrul incheiat.
Intrucat are si salariati, aceasta va depune lunar sau trimestrial, in functie de numarul de salariati – daca numarul mediu este de 3 salariati se depune Declaratia 112 trimestrial, dar prin optiune, prin Declaratia 010 se poate depune si lunar.