Intrebare: Asociatia non profit a desfasurat activitate economica in iunie 2013. Va rog sa imi spuneti daca se depune declaratia 100-impozit pe profit, pentru trim 2 si se face plata impozitului.
Raspuns:
Din punct de vedere fiscal, organizatiile nonprofit sunt considerate “contribuabili”, potrivit dispozitiilor art. 13 din Codul fiscal si pct. 1 din Normele metodologice aprobate prin HG 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Asociatiile nonprofit nu sunt impozitate pentru veniturile de natura cotizatiilor si taxelor de inscriere, contributiilor membrilor si simpatizantilor, donatiilor, sponsorizarilor etc., asa cum sunt reglementate acestea la art. 15, alin. (2) din "Codul fiscal, cu modificarile ulterioare. Acestea sunt platitoare de impozit pe profit pentru sumele care depasesc echivalentul in lei a 15.000 euro din activitati economice, in conditiile exprese ale prevederilor art. 15, alin. (3) din "Codul fiscal.
Conform prevederilor art. 34, alin. (5) din "Codul fiscal
toate organizatiile non profit, indiferent ca desfasoara sau nu activitati economice, au obligatia de a declara impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.
In timpul anului nu se completeaza, nu se depune formularul 100 si nu se face plata impozitului pe profit.
Declararea impozitului pe profit obtinut in anul 2013 se face prin completarea formularului 101 cu termen de depunere 25 februarie 2014. Pana la acest termen se face si plata impozitului.
Pentru calculul bazei impozabile, veniturile si cheltuielile care se iau in calcul sunt cele inregistrate conform prevederilor OMFP 1969/2007 privind aprobarea reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial. Pentru alocarea cheltuielilor pe cele doua activitati trebuie sa stabiliti anumite chei in functie de specificul organizatiei
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<