In ziua de 2 februarie 2012, la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, Presedintele CSM, judecator Alina Nicoleta Ghica, vicepresedintele CSM, procuror Oana Andrea Schmidt-Haineala si membrii CSM: judecator Mona Maria Pivniceru, judecator Ana Cristina Labus, procuror Gratiana Isac, judecator Mircea Aron, judecator Alexandru Şerban, judecator Marius Badea Tudose si judecator Cristi Vasilica Danilet, s-au intalnit cu membri ai conducerilor unor asociatii profesionale ale magistratilor.
Din partea asociatiilor profesionale ale magistratilor au participat doamna judecator Viorica Costiniu, Presedintele de Onoare al Asociatiei Magistratilor din Romania, doamna judecator Natalia Roman, Presedintele Uniunii Nationale a Judecatorilor din Romania si domnul procuror Constantin Sima, Presedintele Asociatiei Procurorilor din Romania.
La intalnire au mai participat domnul Gabriel Tanasescu, Secretar general al Ministerului Justitiei, doamna Gabriela Scutea, Procuror general adjunct al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, domnul Ioan Alexandru Chereji, procuror sef de sectie in cadrul PICCJ – SRUD, precum si alti reprezentanti ai Ministerului Justitiei.
In cadrul discutiilor a fost abordata o gama larga de probleme a caror solutionare preocupa corpul magistratilor si, deopotriva, forurile decizionale ale sistemului judiciar. Un loc central l-au avut aspectele referitoare la teme precum modul de aplicare a legii privind raspunderea magistratilor, necesitatea sporirii transparentei institutionale CSM in raport cu sistemul judiciar, responsabilitatea individuala a membrilor Consiliului, programul de normare a activitatii magistratilor, analiza resurselor umane si stadiul de pregatire a judecatorilor in perspectiva apropiatei intrari in vigoare a noilor coduri, criteriile de performanta in domeniul managementului instantelor, situatia creantelor datorate magistratilor in conditiile in care acestea risca sa afecteze bugetele instantelor si unitatilor de parchet, precum si alte subiecte de interes comun.
Dezbaterile au relevat participantilor necesitatea continuarii si aprofundarii dialogului, in vederea concentrarii eforturilor tuturor in directia cresterii eficientei si calitatii actului de justitie in intregul sistem judiciar romanesc.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<