Prin Hotararea nr. 394 din 31 martie 2012 a Comisiei U.N.B.R., s-a adoptat "Regulamentul privind organizarea si functionarea Curtii de Arbitraj Profesional a Avocatilor".
In vederea punerii in aplicare a hotararii de mai sus, avocatii interesati care indeplinesc conditiile prevazute de regulament sunt rugati sa depuna cererile pentru inscrierea in lista de arbitri, la secretariatul Baroului Dolj.
Prof.univ.dr.
Ion Turculeanu
Avocat
Decanul Baroului Dolj
Uniunea Nationala a Barourilor din Romania
Consiliul UNBR
Hotararea nr. 394/31.03.2012
Consiliul UNBR, intrunit in sedinta din 31.03.2012, in temeiul prevederilor art. 63 lit. s din Legea nr. 51/1995, cu modificarile si completarile ulterioare
Tinand cont de prevederile art. 185 din Statutul profesiei de avocat, care instituie principiul potrivit caruia toate neintelegerile dintre avocati se rezolva pe cale amiabila, iar in caz contrar conflictele se rezolva pe calea medierii si a arbitrajului,
In aplicarea art. 251-264 din Statutul profesiei de avocat, Analizand proiectul Regulamentului privind organizarea si functionarea Curtii de Arbitraj Profesional a Avocatilor prezentat de Comisia Consiliului UNBR de redactare a proiectului,
HOTARASTE:
Art. 1. - Se adopta Regulamentul privind organizarea si functionarea Curtii de Arbitraj Profesional a Avocatilor, cuprins in anexa la prezenta hotarare.
Art. 2. - Consiliile barourilor vor pune in aplicare prevederile prezentului regulament. Art. 3. - Prezenta hotarare se comunica tuturor barourilor si se afiseaza pe pagina web www.unbr.ro.
PRESEDINTE
Av. dr. Gheorghe FLOREA
Anexa la Hotararea Consiliului UNBR nr. 394/31.03.2012
Regulament privind organizarea si functionarea CURTII DE ARBITRAJ PROFESIONAL A AVOCATILOR
Capitolul I. Dispozitii generale
Art.1
1.1. Curtea de Arbitraj Profesional a Avocatilor este o institutie permanenta de arbitraj, neguvernamentala, fara personalitate juridica, independenta in exercitarea atributiilor.
1.2. Curtea de Arbitraj Profesional a Avocatilor ( denumita in continuare Curtea de Arbitraj) este organizata si functioneaza in cadrul fiecarui barou, membru de drept al Uniunii Nationale a Barourilor din Romania,
in conformitate cu prevederile Legii nr. 51/1995, republicata, cu completarile si modificarile ulterioare, cu prevederile art. 185, art 251- 264 din Statutul profesiei de avocat, precum si cu cele ale prezentului
Regulament.
1.3. Sediul Curtii de Arbitraj este la sediul baroului din fiecare municipiu resedinta de judet, respectiv la sediul baroului din municipiul Bucuresti.
CAPITOLUL II. COMPETENTA CURTII DE ARBITRAJ
Art.2
2.1. Curtea de Arbitraj este competenta sa solutioneze urmatoarele litigii profesionale dintre avocati, astfel:
2.1.1. dintre avocati cu privire la relatiile profesionale dintre acestia, inclusiv cele cu caracter patrimonial;
2.1.2. dintre avocati titulari ai formelor de exercitare a profesiei cabinete individuale si/sau cabinete individuale asociate/grupate, asociati si/sau fosti asociati in cadrul formelor de exercitare a profesiei
AICI Integral Regulamentul privind organizarea si functionarea Curtii de Arbitraj Profesional a Avocatilor
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este posibil ca intr-o companie sa existe mai multe proceduri evaluare, in functie de specificul activitatii salariatilor? Ma refer aici la situatia multinationalelor, in care angajatii entitatii din Romania au raportare si in cadrul celorlalte entitati din grup, iar acestea vor sa ii evalueze dupa propriile criterii si proceduri. Cum ar putea un angajator din Romania sa gestioneze o astfel de situatie? Poate avea incluse in Regulamentul Intern 5 proceduri de evaluare? Nu ar crea discriminari...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Salariatii nostri au program de munca intre orele 09:00 - 17:00. Oricand in acest interval ei pot sa isi ia pauza de masa de 30 de minute. Pe condica de prezenta, la intrare apare ora 09:00 si la iesire 17:00. Pe pontaj apar 8 ore de munca lucrate. In acest caz, am putea avea probleme cu ITM ca nu acordam pauza salariatilor, sau ca ii pontam cu 8h cand de fapt se lucreaza 7,5 ore? Cum ar trebui sa procedam sa ne ferim de eventuale amenzi?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem speta urmatoare: un fost angajat, cu nelamuriri legate de anumite aspecte salariale, solicita a-i fi trimise RI si CCM la nivel de unitate. Fiind fost angajat, consideram ca aceste documente privesc doar angajatii actuali, astfel nu se justifica transmiterea acestor documente. 1. Care este parerea dvs, in aceasta speta? Este justificata abordarea noastra? 2. Iar in ceea ce priveste aspectele salariale, daca pe fisa de lichidare este mentionat un venit necuvenit, este suficient pentru a fi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<