Intrebare: Care este temeiul legal pentru care o societate comerciala care intentioneaza sa isi deschida un magazin de prezentare a produselor si serviciilor sale la o adresa diferita de sediul social trebuie sa-si deschida / declare si un sediu secundar, punct de lucru?
Care sunt autorizatiile legale necesare care trebuie obtinute?
Dar daca magazinul de prezentare nu are niciun angajat propriu?
Raspuns: Conform dispozitiilor art. 3 si 43 alin. 3 din Legea nr. 31/1990 coroborate cu dispozitiile art. 21 lit.h din Legea nr.26/1990, persoanele juridice care desfasoara o activitate economica la alt sediu decat sediul social au obligatia declararii si inregistrarii acestui sediu la Oficiul Registrului Comertului. Prin urmare, in registrul comertului se vor inregistra orice mentiuni referitoare la modificarea actelor si faptelor inregistrate initial. In cazul in care inca de la inmatricularea societatii exista decizia de deschidere a unui punct de lucru, acesta va fi mentionat in actul constitutiv si inregistrat in registrul comertului.
In privinta autorizatiilor necesare, acestea depind de specificul activitatii desfasurate in punctul de lucru respectiv, autorizatiile necesare fiind diferite de la un domeniu de activitate la altul. Daca ne specificati activitatea desfasurata, vom putea sa va precizam care sunt autorizatiile de care aveti nevoie.
In privinta salariatului de la punctul de lucru, consideram ca pentru desfasurarea unei activitati trebuie sa fie desemnata cel putin o persoana care sa desfasoare activitatea la sediul secundar. Sediul secundar nu are personalitate juridica distincta, deci nu este vorba de un angajat propriu al punctului de lucru deoarece persoana care va desfasura activitate la punctul de lucru este angajatul societatii care a deschis punctul de lucru.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea informatie: cele 2 luni rezervate celuilalt parinte se acorda in cazul copiilor nascuti dupa data de 19 septembrie 2023 sau in cazul dosarelor depuse dupa aceasta data? De exemplu, in cazul unei salariate care a nascut la data de 30 iulie 2023, iar dosarul a fost depus la data de 2 octombrie 2023, tatal are dreptul la 2 luni sau doar la o luna de concediu pentru cresterea copilului?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In urma primirii informarii de la Casa de Pensii, precum ca s-a emis decizia privind acordarea pensiei pentru limita de varsta pentru un angajat, este obligatorie incetarea contractului individual de munca intr-un termen de 5 zile?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru un salariat cu contract de munca in timp partial 2 ore/zi si salariu sub nivelul salariului de baza minim brut pe economie 3000 lei la ce nivel plateste angajatorul contributii daca aceiasi persoana are si contract de mandat la a carei indemnizatie angajatorul calculeaza si achita contributiile sociale CAS 25% si CASS 10% ?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<