Intrebare: Care este temeiul legal pentru care o societate comerciala care intentioneaza sa isi deschida un magazin de prezentare a produselor si serviciilor sale la o adresa diferita de sediul social trebuie sa-si deschida / declare si un sediu secundar, punct de lucru?
Care sunt autorizatiile legale necesare care trebuie obtinute?
Dar daca magazinul de prezentare nu are niciun angajat propriu?
Raspuns: Conform dispozitiilor art. 3 si 43 alin. 3 din Legea nr. 31/1990 coroborate cu dispozitiile art. 21 lit.h din Legea nr.26/1990, persoanele juridice care desfasoara o activitate economica la alt sediu decat sediul social au obligatia declararii si inregistrarii acestui sediu la Oficiul Registrului Comertului. Prin urmare, in registrul comertului se vor inregistra orice mentiuni referitoare la modificarea actelor si faptelor inregistrate initial. In cazul in care inca de la inmatricularea societatii exista decizia de deschidere a unui punct de lucru, acesta va fi mentionat in actul constitutiv si inregistrat in registrul comertului.
In privinta autorizatiilor necesare, acestea depind de specificul activitatii desfasurate in punctul de lucru respectiv, autorizatiile necesare fiind diferite de la un domeniu de activitate la altul. Daca ne specificati activitatea desfasurata, vom putea sa va precizam care sunt autorizatiile de care aveti nevoie.
In privinta salariatului de la punctul de lucru, consideram ca pentru desfasurarea unei activitati trebuie sa fie desemnata cel putin o persoana care sa desfasoare activitatea la sediul secundar. Sediul secundar nu are personalitate juridica distincta, deci nu este vorba de un angajat propriu al punctului de lucru deoarece persoana care va desfasura activitate la punctul de lucru este angajatul societatii care a deschis punctul de lucru.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<