Intrebare: Care este temeiul legal pentru care o societate comerciala care intentioneaza sa isi deschida un magazin de prezentare a produselor si serviciilor sale la o adresa diferita de sediul social trebuie sa-si deschida / declare si un sediu secundar, punct de lucru?
Care sunt autorizatiile legale necesare care trebuie obtinute?
Dar daca magazinul de prezentare nu are niciun angajat propriu?
Raspuns: Conform dispozitiilor art. 3 si 43 alin. 3 din Legea nr. 31/1990 coroborate cu dispozitiile art. 21 lit.h din Legea nr.26/1990, persoanele juridice care desfasoara o activitate economica la alt sediu decat sediul social au obligatia declararii si inregistrarii acestui sediu la Oficiul Registrului Comertului. Prin urmare, in registrul comertului se vor inregistra orice mentiuni referitoare la modificarea actelor si faptelor inregistrate initial. In cazul in care inca de la inmatricularea societatii exista decizia de deschidere a unui punct de lucru, acesta va fi mentionat in actul constitutiv si inregistrat in registrul comertului.
In privinta autorizatiilor necesare, acestea depind de specificul activitatii desfasurate in punctul de lucru respectiv, autorizatiile necesare fiind diferite de la un domeniu de activitate la altul. Daca ne specificati activitatea desfasurata, vom putea sa va precizam care sunt autorizatiile de care aveti nevoie.
In privinta salariatului de la punctul de lucru, consideram ca pentru desfasurarea unei activitati trebuie sa fie desemnata cel putin o persoana care sa desfasoare activitatea la sediul secundar. Sediul secundar nu are personalitate juridica distincta, deci nu este vorba de un angajat propriu al punctului de lucru deoarece persoana care va desfasura activitate la punctul de lucru este angajatul societatii care a deschis punctul de lucru.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate de contabilitate doreste sa incheie o conventie cadru privind efectuarea stagiului de practica in cadrul programelor de studii universitare. Va rugam sa ne ajutati cu raspuns la urmatoarele intrebari: 1. care este legislatia aplicabila? 2. exista vreo prevedere in legislatie privind perioada maxima pentru incheierea unei conventii de practica? 3. in cazul unui cotnrol ITM ce documente se solicita? care este abordarea organelor de control vis s vis de acest tip de contract? 4. orice...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: As dori sa stiu mai multe detalii cu privire la o speta. Firma are 39 de salariati, si undeva, in perioada urmatoare va trimite in afara tarii, intr-o tara UE sau NON UE inca nu este sigur, care, o echipa formata din 3 salariati care va efectua o lucrare pe o perioada de 2 sau 3 saptamani. Firma noastra ii va plati. Va rog sa imi spuneti daca salariatii vor trebui suspendati in Revisal, daca se face vreo modificare, daca trebuie declarat ceva, la ITM, daca trebuie intocmit vreun act aditional...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<