Proiectul de lege privind Codul electoral afisat pe site-ul Autoritatii Electorale Permanente (AEP) reprezinta o varianta elaborata la inceputul anului trecut si este supusa consultarii publice, informeaza un comunicat al AEP.
Proiectul de lege a fost afisat pe site la data de 3 septembrie si este supus consultarii publice timp de 30 de zile.
"Proiectul va fi actualizat conform evolutiei legislatiei, a jurisprudentei Curtii Constitutionale si a Biroului Electoral Central, urmand a fi completat si cu observatiile si propunerile societatii civile, ale autoritatilor publice cu atributii in domeniu, precum si ale partidelor politice", se arata in comunicat.
In conformitate cu prevederile Codului de bune practici in materie electorala al Comisiei de la Venetia, legile electorale trebuie adoptate cu cel putin un an inaintea datei alegerilor.
Potrivit comunicatului, Autoritatea Electorala Permanenta urmareste adoptarea acestui proiect intr-un termen care sa permita aplicarea Codului electoral la alegerile pentru Parlamentul European din anul 2014.
Autoritatea Electorala Permanenta propune armonizarea legislatiei electorale din Romania prin adoptarea unei reglementari unice care sa creeze cadrul general pentru toate tipurile de alegeri si referendumuri, amintind proiectul de lege privind Codul electoral finalizat de AEP anul trecut, pe care il relanseaza in discutie pe site-ul propriu.
"Solutia pentru armonizarea legislatiei electorale din Romania este adoptarea unei reglementari unice care sa creeze cadrul general pentru toate tipurile de alegeri si referendumuri. Acest demers va avea ca rezultat imediat o mai mare coerenta si fluiditate a derularii procedurilor specifice organizarii si desfasurarii procesului electoral si, totodata, o mai mare stabilitate a legislatiei electorale.
In anul 2011, Autoritatea Electorala Permanenta a finalizat un proiect de lege privind Codul electoral care contine prevederi referitoare la toate tipurile de alegeri si referendumuri. Acest proiect este un document perfectibil care isi propune sa reuneasca si sa armonizeze reglementarile cu caracter electoral existente, inlaturand actualele discrepante si lacune legislative", sustine AEP intr-o scrisoare deschisa data publicitatii marti.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<