Un barbat a fost obligat de instanta la plata de despagubiri in valoare de peste 28.000 de euro pentru o recenzie negativa publicata online. Aceasta era adresata unei case de avocatura cu care a interactionat pentru sfaturi juridice privind un caz.
Philip Waymouth a abordat casa de avocatura Summerfield Browne pentru sfaturi de natura juridica, insa acesta nu a fost multumit de modul in care serviciul a fost prestat.
In urma acestei disatisfactii, Waymouth a publicat o recenzie negativa online prin care a statuat ca firma era "doar un alt agent al inselaciunii". Compania a luat masuri si l-a actionat pe barbat in instanta, unde a aratat ca afirmatiile sale sunt mincinoase si defamatorii.
Dupa recenzia publicata de Waymouth, casa de avocatura Summerfield Browne a avut mai putine cereri pentru colaborari, se arata in documentele instantei.
Inalta Curte londoneza a mai aratat in decizia sa ca Waymouth nu a folosit mecanismul de plangeri implementat de firma Summerfield Browne inainte de a publica recenzia negativa, nu a participat la o audiere online pentru a-si rezolva supararea si nici nu a trimis un reprezentant pentru a-l ajuta cu rezolvarea frustrarilor personale in legatura cu activitatea companiei.
Mai mult, instanta a aratat ca acesta s-a aratat dispus sa stearga recenzia negativa in schimbul returnarii celor 230 de euro (plus TVA) achitati pentru obtinerea de indrumari juridice de la Summerfield Browne.
"Am platit pentru o revizuirea a cauzei mele si pentru o solutie. Ceea ce am primit, insa, a fost doar o reformulare a informatiei pe care eu am furnizat-o firmei de avocatura", a precizat barbatul, printre altele, in recenzia negativa.
Judecatorul a decis, insa, ca publicarea acelor informatii online sunt "fara indoiala" negative si "au tendinta de a-i face pe potentialii clienti sa nu aleaga reclamantului pentru serviciile oferite".
Decizia luata de instanta de a-l condamna la plata de despagubiri in valoare de peste 28.000 de euro a atra atentia britanicilor si acum din ce in ce mai multi fosti clienti ai firmei publica recenzii negative la adresa Summerfield Browne in care isi manifesta si sustinerea pentru Waymouth.
Acum posibilitatea de a lasa recenzii pentru aceasta firma a fost blocata, desi TrustPilot sustine dreptul consumatorilor de a-si impartasi experienta avuta cu companiile.