Formarea profesionala a mediatorilor are ca principale obiective:
a) dobandirea de cunostinte teoretice in domeniul conflictelor, al solutionarii alternative a disputelor si medierii;
b) dezvoltarea de abilitati practice in mediere;
c) cunoasterea cadrului de reglementare in domeniul medierii;
d) asigurarea accesului si mentinerea in profesia de mediator.
Formarea profesionala a mediatorilor se asigura prin cursuri de formare profesionala organizate de catre furnizorii de formare si de catre institutiile de invatamant superior acreditate.
Cursurile si programele de formare profesionala a mediatorilor vor fi autorizate de catre Consiliul de mediere cu respectarea standardelor de formare profesionala in domeniu, elaborate de catre acesta.
Standardul de formare a mediatorului a fost aprobat prin Hotararea Consiliului de Mediere nr. 12/2007.
Totodata, prin Hotararea Consiliului de Mediere nr. 273/ 09.12.2007 a fost aprobat Regulamentul-cadru privind organizarea Examenului de absolvire a cursurilor de
formare a mediatorilor. Structura cursului de formare profesionala va fi intocmita conform prevederilor privind formarea adultilor. Consiliul de mediere va emite documentele care atesta competenta profesionala a mediatorilor.
Institutiile si celelalte persoane juridice care desfasoara, conform prevederilor anterioare programe de formare profesionala a mediatorilor se inscriu de catre Consiliul de mediere pe o lista, care va fi pusa la dispozitia celor interesati la sediul sau, al instantelor judecatoresti si al autoritatilor administratiei publice locale, precum si la sediul Ministerului Justitiei si pe pagina de internet a acestuia.
Consiliul de mediere are dreptul sa verifice modul de organizare si desfasurare a cursurilor si de aplicare a standardelor de formare initiala si continua si poate solicita, daca este cazul, retragerea autorizatiei, potrivit standardelor de formare in domeniul medierii si procedurilor elaborate de catre Consiliul de mediere.
Formarea profesionala a mediatorilor cuprinde formarea profesionala initiala si formarea profesionala continua.
Formarea profesionala initiala a mediatorilor asigura pregatirea pentru dobandirea unor competente profesionale minime necesare desfasurarii activitatii acestora.
Formarea profesionala continua urmeaza formarii initiale si asigura mediatorilor dezvoltarea competentelor profesionale deja dobandite si/sau dobandirea de noi competente. Astfel, potrivit art. 34 din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, mediatorul are obligatia de a-si imbunatati permanent cunostintele teoretice si tehnicile de mediere, urmand in acest scop cursuri de formare continua, in conditiile stabilite de Consiliul de mediere.
Mai multe informatii despre formarea profesionala a mediatorilor descoperiti in Manualul Mediatorilor de Succes >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societate cu profil IT doreste sa angajeze student cu contract de internship. Cate ore poate lucra maxim fiind student care nu poate veni zilnic fiind examene si cursuri. Forma de contract este CIM ? sau nu? Care este salariul brut minim si ce impozite suporta firma. Care este perioada maxima de contract.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul salariatilor detasati transnational, cheltuielile generate de detasare sunt dispuse astfel: 1. Transportul - este achitat direct de angajator prin achizitia biletelor de calatorie prin plata directa din contul angajatorului; 2. Cazarea - este asigurata prin inchirierea directa de catre angajator a unor locuinte, si plata directa din contul angajatorului a costului cu chiria; 3. Masa - este asigurata de beneficiarul serviciilor prin acordarea la cantina acestuia. In acest caz, cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma de IT din Romania doreste sa trimita doi salariati pentru cate 3 zile, o data la 3 luni, unul in UK si unul in Germania pentru o intalnire de afaceri cu colegi dintr-o intreprindere care apartine grupului de intreprinderi la nivel global. Salariatii nu vor desfasura activitate pentru compania in care se deplaseaza, nu va exista un raport de munca intre salariati si compania in care se deplaseaza, iar rezultatele si informatiile acumulate in urma intalnirii vor fi aplicate ulterior pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<