Dupa cum bine stim, sedinta de mediere poate fi realizata de catre mediator, dupa cum rezulta din dispozitiile art. 2 alin. (11) teza I din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora dovada participarii la sedinta de informare privind avantajele medierii se face printr-un certificat de informare eliberat de mediatorul care a realizat informarea.
Mare atentie la faptul ca odata cu intrarea in vigoare a Legii nr. 214/2013 pentru aprobarea OUG nr. 4/2013, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 388 din 28 iunie 2013, se extinde paleta persoanelor care pot sa realizeze informarea.
Conform art. 2 alin. alin. (13) din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, efectuarea procedurii de informare asupra avantajelor medierii poate fi realizata de catre judecator, procuror, consilier juridic, avocat, notar, caz in care aceasta se atesta in scris.
In concluzie, realizarea sedintei de informare asupra avantajelor medierii poate fi facuta de catre:
- mediator,
- judecator,
- procuror,
- consilier juridic,
- avocat,
- notar public.
De retinut!
Persoanele care apartin uneia dintre urmatoarele categorii profesionale, respectiv mediatori, judecatori, procurori, consilieri juridici, avocati, notari publici au dreptul potrivit legii de a realiza sedinta de informare privind avantajele medierii.
Atentie!
Prin modificarea legislativa intervenita prin Legea nr. 214/2013 judecatorii, procurorii, consilierii juridici, avocatii si notarii nu dobandesc calitatea de mediator, nu au dreptul de a efectua medierea, ci doar de a efectua informarea privind avantajele medierii.
Mai multe informatii despre mediere gasiti in Ghidul Mediatorului de Succes>>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Salariata nascuta in 23 iulie 1962, indeplineste conditiile de pensionare limita de varsta luna aceasta, octombrie 2024. Va rog, sa-mi spuneti, cu ce data trebuie sa incetez CIM, avand in vedere ca la femei varsta de pensionare este diferita?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Ma puteti ajuta cu o nelamurire privind acordarea zilelor concediu pt angajati, in functie de vechimea in munca? Este aceasta o posibilitate sau o obligativitate pentru angajatori? Vechimea in munca Durata minima a concediului de odihna normal in zile lucratoare pana la 5 ani 21 zile de la 5 la 10 ani 22 zile de la 10 la 15 ani 23 zile de la 15 la 20 ani 24 zile peste 20 ani 25 zile
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am o angajata cu care am incheiat si este in desfasurare un contract de munca la domiciliu, cu urmatoarele date: norma partiala de lucru pentru desfasurarea unor lucrari, proiecte, norma de lucru este ore/luna fiind platita in functie de orele lucrate in cadrul proiectului, functia ei de baza NU este la compania noastra ci este la un alt angajator la care are alt contract de munca cu norma intreaga, 8ore/zi. Ne-a informat ca ea isi va lua concediu de risc maternal, are sarcina cu risc si nu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<