Dupa cum bine stim, sedinta de mediere poate fi realizata de catre mediator, dupa cum rezulta din dispozitiile art. 2 alin. (11) teza I din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora dovada participarii la sedinta de informare privind avantajele medierii se face printr-un certificat de informare eliberat de mediatorul care a realizat informarea.
Mare atentie la faptul ca odata cu intrarea in vigoare a Legii nr. 214/2013 pentru aprobarea OUG nr. 4/2013, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 388 din 28 iunie 2013, se extinde paleta persoanelor care pot sa realizeze informarea.
Conform art. 2 alin. alin. (13) din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, efectuarea procedurii de informare asupra avantajelor medierii poate fi realizata de catre judecator, procuror, consilier juridic, avocat, notar, caz in care aceasta se atesta in scris.
In concluzie, realizarea sedintei de informare asupra avantajelor medierii poate fi facuta de catre:
- mediator,
- judecator,
- procuror,
- consilier juridic,
- avocat,
- notar public.
De retinut!
Persoanele care apartin uneia dintre urmatoarele categorii profesionale, respectiv mediatori, judecatori, procurori, consilieri juridici, avocati, notari publici au dreptul potrivit legii de a realiza sedinta de informare privind avantajele medierii.
Atentie!
Prin modificarea legislativa intervenita prin Legea nr. 214/2013 judecatorii, procurorii, consilierii juridici, avocatii si notarii nu dobandesc calitatea de mediator, nu au dreptul de a efectua medierea, ci doar de a efectua informarea privind avantajele medierii.
Mai multe informatii despre mediere gasiti in Ghidul Mediatorului de Succes>>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avand in vedere ca HG 295 din 31.03.2025, cu privire la Registrul General de Evidenta a salatiatilor, aduce modificari la HG 905/2017, cea din urma fiind valabila pana la 30.09.2025, pot fi aplicate in continuare prevederile din Hotararea 905? Fac referire in mod special la transmiterea suspendarilor in caz de incapacitate de munca, conf art. 5 lit. e din HG 295. As aprecia sa ne dati o lamurire cu privire la tipul de certificate medicale la care face referire legiuitorul un numar minim de zile...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O salariata a obtinut venituri in urmatoarea perioada: - Contract de munca: martie 2023 - iunie 2023 - venituri din salarii - Contract de mandat pentru administrator: iunie - iulie 2024 - Contract de munca: august 2024 - prezent Copilul s-a nascut in luna martie 2025. Indeplineste conditiile pentru a primi indemnizatie pentru cresterea copilului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<