Dupa cum bine stim, sedinta de mediere poate fi realizata de catre mediator, dupa cum rezulta din dispozitiile art. 2 alin. (11) teza I din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora dovada participarii la sedinta de informare privind avantajele medierii se face printr-un certificat de informare eliberat de mediatorul care a realizat informarea.
Mare atentie la faptul ca odata cu intrarea in vigoare a Legii nr. 214/2013 pentru aprobarea OUG nr. 4/2013, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 388 din 28 iunie 2013, se extinde paleta persoanelor care pot sa realizeze informarea.
Conform art. 2 alin. alin. (13) din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, efectuarea procedurii de informare asupra avantajelor medierii poate fi realizata de catre judecator, procuror, consilier juridic, avocat, notar, caz in care aceasta se atesta in scris.
In concluzie, realizarea sedintei de informare asupra avantajelor medierii poate fi facuta de catre:
- mediator,
- judecator,
- procuror,
- consilier juridic,
- avocat,
- notar public.
De retinut!
Persoanele care apartin uneia dintre urmatoarele categorii profesionale, respectiv mediatori, judecatori, procurori, consilieri juridici, avocati, notari publici au dreptul potrivit legii de a realiza sedinta de informare privind avantajele medierii.
Atentie!
Prin modificarea legislativa intervenita prin Legea nr. 214/2013 judecatorii, procurorii, consilierii juridici, avocatii si notarii nu dobandesc calitatea de mediator, nu au dreptul de a efectua medierea, ci doar de a efectua informarea privind avantajele medierii.
Mai multe informatii despre mediere gasiti in Ghidul Mediatorului de Succes>>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<