Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Statutul profesiei de mediator 2015. Hotararea CM nr. 39 din 2015 a fost publicata in MO


Update 30 iulie 2015. Hotararea Consiliului de Mediere nr. 39/2015 privind aprobarea Statutului de mediator a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 570 din 30 iulie 2015.

Statutul profesiei de mediator a fost adoptat in sedinta Consiliului de Mediere in data de 18 iulie 2015.


Acest act reglementeaza termenii si conditiile in care profesia de mediator poate fi exercitata.

Conform actului, profesia de mediator este libera si independenta, exercitata in scopul acordarii de sprijin partilor aflate in orice faza a unui conflict. Mediatorul va detine specializarea corespunzatoare pentru a obtine o solutie recriproc avantajoasa, convenabila, stabilita de comun acord de parti si mediator.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h



Va amintim faptul ca profesia de mediator este organizata si functioneaza in baza principiului autonomiei, in limitele competentelor prevazute de Legea nr. 192/2006 precum si in baza statutului profesiei de mediator.

Mediatorul reprezinta persoana specializata si apta sa faciliteze negocierile dintre partile aflate intr-un conflict si sa le sprijine pentru solutionarea conflictului, prin metode si tehnici specifice profesiei care trebuie sa serveasca in mod exclusiv intereselor legitime si obiectivelor urmarite de partile aflate in conflict.

Care sunt conditiile majore pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a deveni mediator:

1. sa detii capacitate deplina de exercitiu
2. sa detii studii superioare
3. sa detii o vechime in munca de minim 3 ani
4. sa fii apt, din punct de vedere medical, pentru exercitarea acestei activitati
5. sa te bucuri de o buna reputatie si sa nu fi fost condamnat definitiv pentru savarsirea unei infractiuni de natura sa aduca atingere prestigiului profesiei
6. sa fi absolvit cursurile pentru formarea mediatorilor si sa fi promovat examenul de evaluare sau un program postuniversitar de nivel master in domeniu, acreditat conform legii si avizat de Consiliu, in conditiile legii si ale Standardului de formare a mediatorului
7. sa fii autorizat ca mediator, in conditiile legii si prezentului statut.

Dupa cum bine stim, medierea reprezinta o solutie alternativa prin care disputele se pot solutiona. Medierea este utilizata in vederea restabilirii dialogului, a comunicarii si a echilibrului acolo unde exista conflicte intre doua persoane fizice sau juridice, de drept public sau de drept privat.

Esential de mentionat este faptul ca mediatorul are obligatia de a pastra confidentialitatea cu privire la informatiile despre care ia cunostinta in cursul activitatii de mediere.

Atentie la faptul ca in exercitarea profesiei sale, mediatorul este independent si se supune doar legii, Statutului profesiei si codului de etica si deontologie profesionala.

Contractul de mediere si acordul de mediere nu vor contine clauze care sa contravina legii si ordinii publice.

Partile sunt libere sa isi aleaga mediatorul. Partile au dreptul sa fie asistate conform legii sau reprezentate de catre avocati sau alte persoane cu mandat, pe tot parcursul medierii pana la finalizarea ei, precum si la semnarea acordului de mediere.

Partile nu pot fi constranse sa urmeze procedura medierii. Partile pot renunta oricand la procedura.


Conform statutului profesiei de mediator, activitatea de mediere propriu-zisa, presupune utilizarea de catre mediator a unor metode si tehnici specifice profesiei, de comunicare si negociere precum si redactarea documentelor specifice procedurii de mediere, transmiterea documentelor catre instanta de judecata, parchet, politie si alte autoritati, conform legii, arhivarea documentelor specifice in cadrul formei de exercitare a profesiei.

Pentru activitatea desfasurata, mediatorul este indreptatit la plata unui onorariu stabilit prin negociere cu partile, precum si la restituirea cheltuielilor ocazionate de mediere.

Onorariul trebuie sa fie rezonabil si sa tina cont de natura si de obiectul conflictului.


Atentie la faptul ca pentru activitatea de informare si consiliere a partilor cu privire la procedura medierii si avantajele acesteia, indeplinita conform legii anteror inceperii procesului de mediere, in conditiile reglementate de art. 26 alin. 3 din Lege, mediatorul nu poate pretinde onorariu.


Care sunt formele de exercitare a profesiei de mediator?

1. societate civila profesionala de mediatori, prescurtat SCPM
2. birou de mediator, prescurtat BM
3. birou de mediatori asociati, prescurtat BMA
4. angajatul cu contract individual de munca in cadrul uneia dintre formele de exercitare a profesiei prevauzte la lit. a), b), c) sau in cadrul unei organizatii neguvernamentale care are in obiectul de activitate furnizarea de servicii de mediere, conform cu prevederile din Codul Muncii.


Atentie la faptul ca mediatorii au libertatea de a opta si de a modifica in orice moment optiunea pentru una dintre formele de exercitare a profesiei prevazute de Lege.


Nu neglijam faptul ca toate formele de exercitare a profesiei de mediator sunt supuse urmatoarelor reguli:

1. activitatea de mediere se va desfasura la sediul profesional sau intr-o alta locatie convenita de mediator si parti;

2. patrimoniul comun este afectat exclusiv activitatii profesionale si are regimul patrimoniului de afectatiune profesionala;

3. mediatorul nu poate desfasura activitati de mediere in afara formei de exercitare a profesiei pentru care a optiat;

4. formele de exercitare a profesiei se individualizeaza prin denumire, conform prevederilor Legii si a prezentului Statut. In cazul tuturor formelor de exercitare a profesiei de catre mediatorii straini se pot utiliza, la alegere, denumirea si numele formei de exercitare a profesiei din tara sau din strainatate;

5. in maximul 6 luni de la data eliberarii documentelor de autorizare, mediatorii vor afisa la sediul profesional firma formei de exercitare, conform regulilor de publicitate prevazute in prezentul statut;

6. toate documentele intocmite de mediator vor include in mod obligatoriu denumirea formei de exercitare, numele mediatorului, adresa de corespondenta a sediului profesional si datele de contact, numarul de telefon si o adresa de email, etc.;

7. includerea oricarei alte denumiri a unei alte profesii sau a unei alte forme de exercitare a altei profesii pe documentele oficiale ale mediatorului este interzisa.

Conform art. 25 din Statutul profesiei de mediator, formele de exercitare a profesiei pot detine site, portal, blog, forum sau cont propriu in retele de socializare de internet care pot cuprinde mentiuni referitoare la activitatea desfasurata, promovarea medierii, date de contact si link-uri catre alte site-uri de interes pentru profesie.


Mediatorii au urmatoarele drepturi:

1) sa informeze publicul cu privire la exercitarea activitatii sale, cu respectarea principiului confidentialitatii precum si a regulilor de publicitate;

2) sa fie remunerati pentru serviciile prestate cu onorariul convenit cu partile in contract si sa ii fie decontate cheltuielile ocazionate de procedura de mediere;

3) sa aplice un model propriu de organizare a procesului de mediere, cu respectarea dispozitiilor si principiilor statuate in Lege;

4) sa aleaga locul si data desfasurarii medierii de comun acord cu partile;

5) sa desfasoare procesul de mediere in orice limba convin partile cu mediatorul;

6) sa refuze preluarea unui caz, avand obligatia de a indruma partile in vederea alegerii unui alt mediator;

7) sa beneficieze de inviolabilitatea sediului profesional, in conditiile Legii, perchezitia fiind dispusa numai de organele competente prevazute de Codul de procedura penala;

8) sa angajeze traducatori, juristi, alt personal de specialitate, precum si personal administrativ necesar activitatii de mediere sau sa incheie contracte de colaborare sau contracte specifice diferitelor forme profesionale cu acestia, in conditiile Legii;

9) sa incheie contracte, protocoale, acorduri de colaborare cu alti mediatori;

10) sa refuze solutionarea prin mediere sau sa intrerupa medierea in cazul in care constata ca intre parti exista o relatie abuziva ori violenta si efectele acestei situatii sunt de natura sa influenteze medierea;

11) sa solicite si sa permita, de la caz la caz, in raport de varsta si de gradul de maturitate al minorului, (in prezenta parintilor sau a reprezentantilor lor legali), participarea minorilor la mediere,  in toate cauzele care privesc interesele acestora, in conformitate cu dispozitiile art. 483 alin. 2 Cod Civil;

12) sa permita, de la caz la caz, informarea si lamurirea copilului despre toate aspectele, actele si faptele care l-ar putea afecta, pentru ca parintii sau reprezentantii lor legali sa poata lua decizii, tinand cont de opiniile minorilor, de insusirile si nevoile acestora, in conformitate cu dispozitiile art. 488 alin. 2 lit. b Cod civil;

13) sa apeleze, cu acordul partilor, la specialisti din diverse domenii in probleme dificile sau controversate de natura juridica sau de orice alt domeniu;

14) sa beneficieze de recunoasterea, sprijinul, sustinerea si colaborarea autoritatilor si institutiilor publice ori altor entitati in exercitarea profesiei si pentru realizarea unui serviciu de mediere de calitate;

15) sa desfasoare activitatea de mediere oriunde pe intreg teritoriu Romaniei si in strainatate;

16) sa isi infiinteze sedii profesionale secundare oriunde pe teritoriul Romaniei si in strainatate, in conformitate cu prevederile Statutului, a Hotararilor Consiliului si a conventiilor la care Romania este parte;

17) sa-si aleaga liber forma de exercitare a profesiei si modificarea acesteia potrivit reglementarilor din Lege si prezentul Statut;

18) sa se inscrie in asociatii profesionale avand drept scop reprezentarea intereselor profesionale si protejarea statutului lor si sa adere la asociatii internationale in conditiile legii;

19) sa participe si sa fie sprijiniti de C.P.M.J. si Consiliu in desfasurarea de activitati de promovare a medierii si serviciilor prestate de mediatori;

20) sa fie informati asupra activitatii desfasurate de Consiliu si C.P.M.J. si sa faca propuneri pentru sporirea eficacitatii cu care acesta lucreaza;

21) sa poata consulta baza de date, lucrarile, publicatiile si materialele documentare de care dispune Consiliul si C.P.M.J.;

22) sa aleaga si sa fie alesi in organele de conducere ale corpului profesional;

23) sa fie numiti pentru a face parte din Comisa de disciplina;

24) sa fie inscrisi in Tabloul mediatorilor, publicat pe site si in Monitorul Oficial al Romaniei, difuzat la institutiile de interes pentru mediere;

25) sa utilizeze public calitatea de mediator si de membru in organele de conducere sau comisii de specialitate, in scopuri utile medierii si corpului profesional;

26) sa participe la formele de pregatire profesionala organizate de Consiliu, furnizori acreditati si C.P.M.J. pentru perfectionarea pregatirii lor;

27) sa aleaga specializarile sau domeniile in care considera ca isi pot exercita mai bine profesia si sa isi recomande competentele dobandite;

28) sa isi aleaga un indrumator pentru prima etapa de pregatire profesionala continua dintre mediatorii autorizati care indeplinesc conditiile prevazute prin Statut sau prin hotararile Consiliului;

29) sa se suspende sau sa isi inceteze activitatea de mediator in conditiile legii si prezentului Statut;

30) sa isi reia activitatea profesionala in conditiile si in conformitate cu prevederile stipulate in Statut si in hotararile Consiliului;
 
31) sa se angajeze cu contract individual de munca numai in cadrul formelor de exercitare a profesiei prevatute la art 22 alin 1. din Lege;

32) sa beneficieze de apararea integritatii si tratament nediscriminatoriu in timpul cercetarii reclamatiilor ce-i privesc sau in procedura disciplinara;

33) sa fie asistati sau reprezentati in conditiile Legii si prezentului Statut in cadrul procedurilor disciplinare;

34) sa solicite in caz de indeplinire a conditiilor, reducerea perioadei primei etape de pregatire profesionala continua;

35) sa solicite, la cerere, extinderea perioadei primei etape de pregatire profesionala continua;
 
36) sa participe la sedintele organelor de conducere a C.P.M.J. din care face parte;

37) sa participe la Adunarile Generale Anuale ale C.P.M.J.;

38) sa li se elibereze adeverinte sau copii dupa inscrisurile care atesta situatia lor profesionala;

39) de a-i fi reprezentate interesele prin Corpul Profesional al mediatorilor al carui membru este;

40) sa formuleze plangeri impotriva hotararilor organelor de conducere a C.P.M.J;

41) de a se legitima ca mediator autorizat, pe baza legitimatiei emise de Consiliu;

42) de a folosi sigla Consiliului in conditiile stabilite de Consiliu;

43) sa incheie asigurari de riscuri profesionale care sa acopere si eventuale daune efective suferite de client si rezultate din exercitarea profesiei cu nerespectarea prevederilor Legii, ale prezentului Statut si ale Codului de etica si deontologie profesionala a mediatorilor autorizati. Polita de asigurare, a carei copie este certificata de mediator, poate fi depusa de Consiliu;

44) cheltuielile ocazionate de incheierea politei de asigurare pentru riscuri profesionale si de plata primelor de asigurare reprezinta cheltuieli deductibile in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;

45) sa beneficieze de orice alte drepturi ce deriva din calitatea de mediator, din Lege si Statut.


Mediatorul are urmatoarele obligatii:

(1) sa cunoasca si sa respecte Constitutia si legile tarii, reglementarile internationale in domeniul medierii, Legea medierii, Statutul profesiei, Codul de etica si deontologie profesionala a mediatorului, hotararile Consiliului de mediere si a organelor de conducere a C.P.M.J;

(2) sa informeze partile si sa dea orice explicatii lamuritoare cu privire la activitatea de mediere, procedura de mediere, scopul, limitele si efectele medierii;

(3) sa desfasoare activitatea de mediere cu respectarea libertatii, demnitatii si vietii private a partilor;

(4) sa se asigure ca partile au recurs la procedura de mediere in mod voluntar, in cunostinta de cauza si fara a fi constranse. Fac exceptie de la acest principiu situatiile in care medierea este o procedura obligatorie prevazuta de legi speciale;
 
(5) sa depuna toate diligentele conform prezentului Statut, pentru ca partile sa ajunga la un acord reciproc convenabil, intr-un termen rezonabil, intelegand ca activitatea mediatorului este una de diligenta, nu de rezultat;

(6) sa conduca procesul de mediere in mod nepartinitor, cu asigurarea unui permanent echilibru intre parti, cu respectarea principiului neutralitatii si impartialitatii;

(7) sa respecte si sa incurajeze dreptul partilor de a lua orice decizie libera si in cunostinta de cauza care sa solutioneze divergentele dintre ele, fara a incerca sa impuna partilor, in nici un fel, o solutie cu privire la conflictul mediat;

(8) sa informeze partile cu privire la orice legatura avuta anterior cu oricare dintre ele sau la orice interes fata de subiectul disputei, lasand partile sa decida in cunostinta de cauza asupra acceptarii mediatorului;

(9) sa aduca la cunostinta partilor, daca pe parcursul medierii, apare o situatie de natura sa afecteze scopul acesteia, neutralitatea sau impartialitatea mediatorului, urmand ca partile sa decida asupra mentinerii sau denuntarii contractului de mediere;

(10) sa pastreze confidentialitatea informatiilor de care ia cunostinta in cursul activitatii sale de mediere, precum si cu privire la documentele intocmite sau care i-au fost predate de catre parti pe parcursul medierii, chiar si dupa incetarea functiei sale;

(11) sa nu dezvaluie identitatea partilor atunci cand solicita, cu acordul prealabil al acestora, punctul de vedere al unui specialist din afara biroului sau, pentru rezolvarea unui aspect necesar solutionarii disputei;

(12) sa permita partilor aflate in conflict sa fie asistate de avocat sau de alte persoane, in conditiile stabilite de comun acord, avand obligatia sa verifice identitatea acestora. In cursul medierii partile pot fi reprezentate de alte persoane care pot face acte de dispozitie, in baza unei procuri speciale autentice in conditiile legii;

(13) sa atraga atentia tertelor persoane care participa la procedura de mediere asupra obligatiei de pastrare a confidentialitatii si sa le poata solicita semnarea unui acord de confidentialitate;

(14) sa restituie inscrisurile originale ce i-au fost incredintate de parti pe parcursul procedurii de mediere;

(15) sa refuze preluarea unui caz in urmatoarele situatii:

a) daca a luat cunostinta de orice imprejurare care l-ar impiedica sa fie neutru si impartial;

b) daca drepturile in discutie nu pot face obiectul medierii potrivit art. 2 din Lege;

c) daca a reprezentat sau asistat vreuna dintre parti intr-o procedura judiciara ori arbitrala avand ca obiect conflictul supus medierii;

d) daca are calitatea de martor cu privire la faptele si imprejurarile pe care le-a cunoscut inainte de a fi devenit mediator in acel caz si in toate cazurile dupa ce a fost audiat ca martor in cauza supusa medierii;

e) daca a acordat anterior uneia dintre parti sau ambelor parti consultanta de specialitate in cauza supusa medierii;

(16) nu poate reprezenta sau asista vreuna dintre parti intr-o procedura judiciara ori arbitrala avand ca obiect conflictul supus medierii;

(17) sa sesizeze autoritatea competenta daca in cursul medierii ia cunostinta de existenta unor fapte care pun in pericol cresterea sau dezvoltarea normala a copilului intr-un conflict de familie;

(18) sa restituie onorariul, in tot sau in parte, dupa caz daca pe parcursul desfasurarii procedurii de mediere decide inchiderea procedurii de mediere pentru de situatii de natura sa afecteze scopul medierii, neutralitatea sau impartialitatea mediatorului.

(19) sa transmita instantei de judecata sau organelor de urmarire penala rezultatul procedurii de mediere si sa raspunda oricaror cereri formulate de autoritatile judiciare in cazurile prevazute de Lege;
 
(20) de a se inregistra ca operator de date cu caracter personal;

(21) sa respecte regulile de publicitate a mediatorilor si a formelor de exercitare a profesiei de mediator;

(22) sa comunice C.P.M.J., care va inainta Consiliului de Mediere orice modificare a conditiilor si informatiilor care face necesara actualizarea mentiunilor din Tabloul mediatorilor inclusiv cazurile de incompatibilitate prevazute de lege;

(23) sa achite taxa anuala profesionala pana la 31 decembrie a anului fiscal pentru care aceasta taxa se datoreaza;

(24) sa se inregistreze fiscal cu forma de exercitare avizata de Consiliu la inceputul activitatii de mediator si sa emita documente fiscale pentru plata onorariului sau a altor cheltuieli ocazionate de derularea contractului de mediere, in care sa specifice forma de exercitare a profesiei de mediator, conform legii;

(25) sa nu inceapa procedura de mediere decat dupa incheierea contractului de mediere, in forma scrisa si cu prevederile stipulate in Lege;
 
(26) sa intocmeasca proces-verbal de inchidere a medierii in oricare din cazurile prevazute la art. 56 alin.1 din Lege.

(27) sa afiseze autorizatia pe baza careia functioneaza ca mediator autorizat;

(28) sa isi vizeze anual legitimatia de mediator. Vizarea legitimatiei este conditionata de achitarea taxei profesionale pentru anul anterior;

(29) sa tina arhiva si registre proprii, precum si o evidenta financiar contabila;

(30) sa parcurga prima etapa de pregatire profesionala continua si ulterior sa-si imbunatateasca permanent cunostintele teoretice si tehnicile de mediere, prin formare continua, in conditiile prezentului Statut;

(31) sa nu dea consultanta juridica sau de specialitate in cadrul procedurii de mediere;

(32) sa nu desfasoare activitate de mediere cat timp este suspendat din profesie;

(33) mediatorul nu poate refuza activitatea de mediere si nu o poate exercita la standarde inferioare din motive ce tin de rasa, nationalitate, origine etnica, limba, religia, sexul, opinia, apartenenta politica, averea sau originea sociala a partilor.

(34) sa apere interesele si imaginea profesiei de mediator, sa contribuie la cresterea prestigiului acesteia si in orice imprejurare/activitate publica din afara profesiei, sa se abtina de la orice atitudini potrivnice de natura sa lezeze imaginea profesiei sau a unui alt coleg mediator;

(35) sa se abtina, chiar si in afara exercitarii profesiei, de la orice actiuni contrare impartialitatii, independentei si onoarei profesiei, susceptibile sa aduca stirbirea reputatiei, demnitatii si probitatii profesionale;
 
(36) sa se abtina de a face publicitate negativa impotriva altor mediatori prin orice mijloace de comunicare la care accesul este public.
 
(37) sa contribuie la dezvoltarea si intarirea profesiei si a corpului profesional;

(38) sa se achite de alte obligatii stabilite de organele in drept.


Conform art. 46, alin. (2) din Statutul Profesiei de Mediator, medierea se bazeaza pe increderea acordata mediatorului de catre parti ca persoana specializata in a-i sprijini sa identifice si sa adopte o solutie de rezolvare a conflictului acceptabila, durabila si legala, prin folosirea tehnicilor de comunicare si negociere.


Atentie la faptul ca mediatorii nu pot detine in aceeasi cauza calitatea de avocat sau mandatar al uneia dintre partile aflate la medierea. In acelasi timp, mediatorul care a fost chemat in calitate de martor in cadrul unui caz penal legat de conflictul dedus medierii, nu mai poate media acel caz.


Demn de mentionat este faptul ca in activitatea de informare si promovare a medierii, mediatorii trebuie sa informeze partile cu privire la dreptul lor de a fi asistate pe intreaga durata a procedurii de mediere si eventual de a fi reprezentate de catre avocati.


sursa: Consiliul de Mediere

 

 

 

 

 

 

 

Maria Nicutar



de Maria Nicutar
Jurnalist de Dreptul Muncii, Afaceri si HR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

de
Data aparitiei: 03 August 2015
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Statutul profesiei de mediator 2015. Hotararea CM nr. 39 din 2015 a fost publicata in MO":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Este ABUZ?

Intrebare: Este posibil ca Ordonanta Presedentiala depusa in data de 09/04/2013 sa fie anulata in data de 17/04/2013 intrucat reclamantul nu si-a indeplinit obligatiile stabilite prin Rezolutia din 11.04.2012, adica dupa 6 zile iar daca se ia in calcul data postei 15/04/2013 dupa 2 zile, iar termenul stabilit era de 10 zile. Daca este un abuz unde sa ma adresez?

Raspuns: Ordonanta presedintiala nu va putea fi anulata pentru lipsa unor elemente nesentiale decat daca aces... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016