Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce Ministerul Muncii este impotriva modificarii Legii medierii?

Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator

Stimate domnule presedinte,
Urmare analizei Propunerii legislative pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2006 privind
medierea si organizarea profesiei de mediator, va comunicam urmatorul punct de vedere:
Dupa cum reiese din Expunerea de motive, propunerile de modificare si completare a Legii nr. 192/2006 au la baza:

facilitarea accesului la mediere publica a diferitelor categorii de functionari publici ce desfasoara
activitati de mediere a conflictelor in sectoarele in care isi desfasoara activitatea, stabilirea de noi competente de mediere publica si a unui cadru juridic si institutional prin care medierea
sa aiba un caracter prealabil proceselor judecatoresti, introducerea conceptului de mediere in cazul conflictelor din administratia publica centrala si locala.

1. Cu privire la pct. 2 din propunerea legislativa, care are in vedere completarea art. 2 prin introducerea unui alineat nou, alin. (21), prin care se prevede ca dispozitiile legii se aplica si autoritatilor administratiei publice centrale si locale, in situatia in care se invoca existenta unui prejudiciu cauzat de: nerespectarea clauzelor din contractele individuale de munca sau alte dispozitii ale Codului Muncii, achizitionarea unor produse sau servicii defectuoase, nerespectarea clauzelor contractuale ori a garantiilor acordate, incalcarea altor drepturi prevazute de legislatia nationala sau a UE, M.M.F.P.S.P.V. a formulat urmatoarele observatii:

a) Apreciem ca aceasta propunere de completare a legii intra in contradictie cu dispozitiile art. 2 alin. (l) din lege, care prevad ca prin mediere se solutioneaza conflictele in materie civila, de familie, in materie penala, precum si in alte materii. Prin folosirea sintagmei „si alte materii„ in cazul enumerarii domeniilor de la alin. (l) al art. 2 se intelege cuprinderea oricarui alt domeniu in afara celor enumerate, aici regasindu-si reglementarea si conflictele din domeniul contenciosului administrativ sau al litigiilor de munca, care beneficiaza de privilegiul oferit de legiuitor in privinta medierii acestora.

b) De asemenea, apreciem ca aceasta propunere de completare este discriminatorie si limitativa, deoarece activitatea autoritatilor administratiei publice centrale si locale este foarte vasta si complexa pornind de la categoriile de personal angajat-personal contractual si functionari publici- si pana la competentele care revin acestora in indeplinirea atributiilor care le revin. Enumerarea cauzelor conflictelor din domeniul autoritatilor administratiei publice centrale si locale in care poate se poate apela la mediere se rezuma doar la conflictele care privesc raporturile de munca, contractele de achitii publice, sau la conflicte care rezulta din incalcari ale altor drepturi prevazute de legislatia nationala sau a UE.

2. Referitor la pct. 6, prin care se propune ca functionarii publici sau personalul contractual care au desfasurat activitati conform lit. f) de la art. 7 respectiv, „a absolvit cursurile pentru formarea mediatorilor, in conditiile legii, sau un program postuniversitar de nivel master in domeniu, acreditate conform legii si avizate de Consiliul de mediere„ sa fie recunoscuti si autorizati ca mediatori in baza unui examen desfasurat conform unor criterii stabilite de Consiliul de mediere, M.M.F.P.S.PIV. a formulat urmatoarele observatii:

Conform dispozitiilor art. 13 din lege „Exercitarea profesiei de mediator este compatibila cu orice alta activitate sau profesie, cu exceptia incompatibilitatilor prevazute prin legi speciale.”

Potrivit dispozitiilor art. 1 alin. (l) din lege „Medierea reprezinta o modalitate de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate, impartialitate confidentialitate si avand liberul consimtamant al partilor"

Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modiifcarile si completarile ulterioare, prevede la art. 96 alin. (l) faptul ca „Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice. Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public, functionar public parlamentar sau functionar public cu statut special, potrivit fisei postului.„

Avand in vedere cadrul legal precizat mai sus ne exprimam opinia potrivit careia prin propunerea de completare prevazuta la pct. 6 se incalca regimul incompatibilitatilor functionarilor publici stabilit prin v lege si care prevede ca aceasta categorie profesionala poate exercita doar functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice sau al creatiei literar-artistice precum si in alte domenii de activitate din sectorul privat care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate potrivit fisei postului.

De asemenea, nu se respecta dispozitiile legii care stabileste ca procesul de mediere se realizeaza in conditii de neutralitate, impartialitate, confidentialitate, si ca medierea se bazeaza pe increderea pe care partile o acorda mediatorului, ca persoana apta sa faciliteze negocierile dintre ele si sa le sprijine pentru solutionarea conflictului, prin obtinerea unei solutii reciproc convenabile, eficiente si durabile, in acest fel fiind alterat conceptul de mediere si calitatea actului de mediere.

3. In privinta completarilor propuse la pct. 7, care se refera la faptul ca formarea profesionala a mediatorilor se asigura de autoritatile publice centrale care solicita astfel de cursuri de la furnizorii de formare pentru personalul interesat respectiv, functionarii publici si personalul contractual autorizati ca mediatori de Consiliul de mediere, ne mentinem observatiile formulate la pct. 2.

Avand in vedere observatiile formulate mai sus, MMFPSPV nu sustine propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, initiata de deputatul Stefan Alexandru Baiasu, inregistrata la Biroul Permanent al Senatului
cu nr.255 din 29. 04.2013.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 03 Iunie 2013
Votati articolul "De ce Ministerul Muncii este impotriva modificarii Legii medierii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016