Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Hotarare de Guvern: toti angajatorii trebuie sa organizeze sau sa angajeze activitati de securitate si sanatate in munca

 

Toti angajatorii trebuie sa organizeze unul sau mai multe servicii interne sau sa apeleze la un serviciu extern care sa desfasoare activitati de securitate si sanatate in munca, potrivit unei Hotarari de Guvern publicata luni, 27 septembrie in Monitorul Oficial. In cazul firmelor mici, cu maximum 49 de angajati, angajatorii pot sa "efectueze" si singuri activitatile mentionate insa pentru aceasta trebuie sa urmeze "cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore.

Hotararea Guvernului Romaniei nr. 955/08.09.2010 publicata in Monitorul Oficial nr.0661 din 27 Septembrie 2010 face "ordine" in activitatile de prevenire si securitate in munca. Iata cele mai importante prevederi:

- pentru societatile ce au pana la 9 salariati, angajatorul poate efectua singur activitatea de protectie si securitatea muncii. Conditia este ca aceasta persoana sa fie autorizata prin urmarea unui curs de specialitate de 40 ore. Societatea nu trebuie sa aiba ca obiect de activitate unul cu risc ridicat de inbolnavire sau accident (chimic, extractiv, paza si ordine)
- pentru societatile cu salariati de la 10 la 49 de persoane, angajatorul poate efectua singur activitatea de prevenire si protectia muncii, respectand conditiile de mai sus, la care se adauga cateva suplimentare, cum ar fi identificarea punctula a riscurilor de accident.
pentru angajatorii cu mai mult de 50 de salariati trebuie stabilita cel putin o persoana responsabila cu securitatea in munca, autorizata conform procedurilor stabilite tot de acest act normativ.
- Daca angajatorul nu detine pregatirea mentionata sau nu doreste angajarea unei persoane cu astfel de atributii are obligatia sa apeleze la serviciile unui tert, arata analiza consultantului citat.

Actul normativ detaliaza conditiile de  organizare a "serviciilor interne" sau de contractare a serviciilor externe, dupa caz.

Astfel, incepand cu 01.06.2011, lucratorii din cadrul serviciului intern de prevenire si protectie a muncii vor fi numai persoane angajate cu contract individual de munca, cu norma intreaga.

In ceea ce priveste contractarea serviciilor externe, lucrurile sunt si mai complicate. Aceste servicii trebuie abilitate de catre o Comisie care se va infiinta la inspectoratele teritoriale de munca. Se va numi Comisia de abilitare si avizare iar cei care doresc sa primeasca "abilitarea" trebuie sa prezinte un dosar cu 11 categorii de documente. Odata abilitat, serviciul extern trebuie sa elaboreze rapoarte semestriale catre ITM. Daca nu a depus doua rapoarte semestriale consecutiv, abilitarea i se retrage.

Instruirea la locul de munca va cuprinde cel putin urmatoarele:
a) informatii privind riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala specifice locului de munca si/sau postului de lucru
b) prevederile instructiunilor proprii elaboarte pentru locul de munca si/sau postul de lucru
c) masuri la nivelul locului de munca si/sau postului de lucru privind acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor, precum si in cazul pericolului grav si iminent etc


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Hotarare de Guvern: toti angajatorii trebuie sa organizeze sau sa angajeze activitati de securitate si sanatate in munca":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016