Initiatorii proiectului de lege si-au motivat demersul aratand ca prevederile actuale in cazul circulatiei in sens giratoriu sunt lipsite de claritate, iar asta se vede in numarul mare de accidente de circulatie produse in sensurile giratorii, precum si in aplicarea in mod neunitar a sanctiunilor contraventionale.
Prin urmare, se impune
o redefinire a sensului giratoriu, considerat in mod gresit de unii conducatori auto ca fiind intersectie, ca "
un drum principal cu sens unic, in curba la stanga, care se intersecteaza cu drumuri secundare succesive pe partea dreapta".
Astfel, "linia discontinua este un marcaj de separare a benzilor (si nu un marcaj de ghidare care se foloseste in intersectii), fiind longitudinala, adica de-a lungul drumului principal reprezentat de sensul giratoriu si curba, intrucat drumul principal reprezentat de sensul giratoriu este circular", mai arata initiatorii proiectului de lege.
"Din punctul nostru de vedere, particularitatea in cazul sensului giratoriu este ca sensul unic de deplasare este giratoriu, astfel ca de fiecare data cand un conducator auto intentioneaza sa paraseasca sensul giratoriu, acesta trebuie sa schimbe directia de mers prin viraj la dreapta. Asadar, orice parasire a sensului giratoriu presupune in mod necesar schimbarea directiei de deplasare. Deci, participantul la trafic care efectueaza manevra de schimbare a directiei de mers la parasirea sensului giratoriu,trebuie sa se asigure corespunzator si sa efectueze aceasta manevra fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic, respectand prevederile arL 54 din OUG 195/2002", se mai arata in expunerea de motive a proiectului de lege.
Mai exact, in cazul unui sens giratoriu cu mai multe benzi, participantul la trafic incadrat pe banda a doua, care doreste sa paraseasca sensul giratoriu la a doua iesire, trebuie sa acorde prioritate vehiculelor incadrate pe banda intai, deoarece aceste autovehicule se deplaseaza in cadrul sensului giratoriu.