Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat miercuri ca introduce o taxa (vinieta Oxigen) pentru cei din Provincie care vin cu masina in Bucuresti. Totodata, masinile poluante care circula prin centrul Capitalei vor fi taxate suplimentar, iar masinile Euro 1 si Euro 2 vor avea interzis complet in centru administrativ al tarii.
Conform anuntului facut de primarul Gabriela Firea, daca vii cu masina in Bucuresti si o ai inmatriculata in alt judet, va trebui sa platesti o taxa. Daca ai o masina care polueaza si intri in centrul Capitalei, va trebui sa scoti bani din buzunar. Ai motorizare Euro 1 sau Euro 2? Atunci nu poti intra deloc in mijlocul Bucurestiului.
Edilul sustine ca prin intermediul unei viniete electronice denumita Oxigen, se va limita poluarea si traficul infernal din municipiu. Harta cu delimitarea propusa de Firea poate fi vazuta mai jos. Retineti, insa, ca este vorba doar despre un proiect. Vom urmari evolutia promisiunilor primarului si vom actualiza acest articol.
Gabriela Firea sustine ca:
Conform primarului, masinile Euro 3, Euro 4, Euro 5, Euro 6, hibride si electrice vor avea acces pe toate drumurile din Bucuresti.
Perimetrul delimitat de Firea si considerat "Centru" care conditioneaza achizitia de vinieta electronica este numit Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) si se afla in perimetrul: P-ta Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - sos. Stefan cel Mare - str. Polona - str. Mihai Eminescu - str. Traian - /bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Sincai - str. Lanariei - Calea Serban Voda - bd. Marasesti - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertatii - Calea 13 Septembrie - str. Izvor – str. B.P. Hasdeu – str. Vasile Parvan - str. Berzei - str. Buzesti - P-ta Victoriei, inclusiv limitele acestuia.
"Capitala Romaniei se afla intr-o situatie dificila din punct de vedere al poluarii, cu valori de nouă ori mai mari decât limitele admise. Din cauza ca in ultimii 30 de ani nu s-a luat nicio masura viabila pentru limitarea poluarii, Bucurestiul a ajuns pe un nedorit loc 6 in topul celor mai poluate orase din Europa, iar Romania se afla, incepand cu anul 2011, in procedura de infrigement. Daca vrem ca viitorul orasului si al locuitorilor sai sa nu fie afectat permanent de aceasta amenintare la sanatatea tuturor, trebuie sa actionam! Bucureștiul are nevoie acum de o masura care poate parea drastica, insa viitorul apropiat va arata ca este singura decizie pe care o putem lua. Pentru ca traficul rutier intens este printre principalele motive care determina valori record de poluare - in ultimii zece ani numarul maşinilor care circula prin Bucuresti s-a dublat -, propun un proiect de hotarare dupa modelul altor capitale europene, care instituie vinieta electronica pentru circulatia rutiera din Bucuresti pentru autoturismele inmatriculate in alte orase sau state, dar si pentru autoturismele poluante din Bucuresti sau Ilfov, care tranziteaza zona centrala a Capitalei. Acest proiect se va afla in dezbatere publica 45 de zile. Asteptam parerile si sugestiile dvs, pentru ca impreuna sa dam o sansa bucurestenilor sa respire un aer curat! Sa luptam impreuna pentru oxigenul Capitalei! #OxigenPentruBucuresti", a scris Firea pe Facebook.
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele IX-XII
Ne reamintim ca anul trecut s-a mai discutat despre o alta astfel de propunere, insa initiativa nu a apartinut primarului general. Raspunzand la intrebarile cititorilor nostri cu privire la interzicerea masinilor poluante in Bucuresti, am relatat pe larg despre proiectul care starnise o adeverata verva in Capitala. Numele lui Lucian Catalin Iliescu, actualmente senator, a fost, insa, uitat. Delimitarea de mai sus este extrem de similara cu ceea ce propusese fostul consilier CGMB.
Cu doi ani in urma, Gabriela Firea spunea ca va introduce o taxa pentru masinile care circula prin centrul Bucurestiului. Preciza, insa, ca acest lucru se va face doar dpua ce proiectele de decongestionare vor fi duse la bun sfarsit.
"In legatura cu multiplele intrebari dupa interviul de ieri, in legatura cu posibilitatea instituirii unei taxe de centru: am discutat si cu doamna viceprim-ministru, iar in cadrul directiei de mediu a Primariei Capitalei se realizeaza planul de calitate a aerului, avem zone foarte poluate, trebuie sa luam masuri, nu vrem sa venim cu masuri de sacrificiu pentru populatie pana cand nu implementam celelate obiective, si anume: innoirea parcului auto; de asemenea, finalizarea macar a parcarilor de resedinta, a parcarilor din structura usoara pe care urmeaza sa le construim in zonele cele mai aglomerate ale Capitalei, ca sa existe un debuseu, construirea pistelor pentru biciclisti, de aceea am si incercat sa-i stimulam prin vouchere. Cred ca dupa o consultare publica adecvata, prin ajutorul primariilor de sector, a asociatiilor de proprietari si un sondaj de opinie, si impreuna sa facem publice aceste rezultate, credem ca se va ajunge si la instituirea unei taxe de centru pentru protectia cladirilor de patrimoniu, a mediului inconjurator, dar si ca un factor anticongestie. Nu pot sa spun de pe acum care va fi aceasta suma, pentru ca va fi calculata si in raport cu nivelul de trai din Capitala. Nu ne mai putem permite ceea ce se intampla acum, avem foarte multe rable in Bucuresti", a declarat Gabriela Firea in 2017.
Printre marile orase europene care percep taxa de centru se numara Londra, Stockholm si Milano.
Soferii platesc o taxa de centru de la 1 euro pana la aproape 4 euro daca trec prin centrul Stockholm-ului, capitala Suediei.
In Londra platesti aproape 13 euro pe zi taxa de centru. Daca n-ai Euro 4, platesti peste 24 euro pe zi.
Municipalitatea din Milano percepe taxa de centru din 16 ianuarie 2012. Initial, taxa a fost aplicata in cadrul unui program pilot, pentru ca din 27 martie 2013 sa devina permanenta.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri