Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

HARTA. Vii cu masina in Bucuresti? Va trebui sa platesti o taxa. Motorizarile Euro 1 si Euro 2, interzise

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat miercuri ca introduce o taxa (vinieta Oxigen) pentru cei din Provincie care vin cu masina in Bucuresti. Totodata, masinile poluante care circula prin centrul Capitalei vor fi taxate suplimentar, iar masinile Euro 1 si Euro 2 vor avea interzis complet in centru administrativ al tarii.

Conform anuntului facut de primarul Gabriela Firea, daca vii cu masina in Bucuresti si o ai inmatriculata in alt judet, va trebui sa platesti o taxa. Daca ai o masina care polueaza si intri in centrul Capitalei, va trebui sa scoti bani din buzunar. Ai motorizare Euro 1 sau Euro 2? Atunci nu poti intra deloc in mijlocul Bucurestiului.

Edilul sustine ca prin intermediul unei viniete electronice denumita Oxigen, se va limita poluarea si traficul infernal din municipiu. Harta cu delimitarea propusa de Firea poate fi vazuta mai jos. Retineti, insa, ca este vorba doar despre un proiect. Vom urmari evolutia promisiunilor primarului si vom actualiza acest articol.

Gabriela Firea sustine ca:

  • autoturismele inmatriculate in alte orase sau state care trec prin Capitala vor cumpara Oxigen-B, in valoare de 10 lei/zi si de 1900 de lei/an;
  • autoturismele poluante non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 inmatriculate in alte orase sau tari NU vor putea circula prin centrul Bucurestiului. Exceptie de la aceasta regula sunt cetatenii care au masinile inmatriculate in Ilfov;
  • autoturismele din tara, din Bucuresti si din municipiul Ilfov poluante cu norma Euro 3 vor avea acces in centrul Capitalei doar prin achizitionarea unei viniete Oxigen-C, in valoare de 75 lei/luna si 900 lei/an.

 

Conform primarului, masinile Euro 3, Euro 4, Euro 5, Euro 6, hibride si electrice vor avea acces pe toate drumurile din Bucuresti.

taxa centru bucuresti vinieta oxigen

Perimetrul delimitat de Firea si considerat "Centru" care conditioneaza achizitia de vinieta electronica este numit Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) si se afla in perimetrul: P-ta Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - sos. Stefan cel Mare - str. Polona - str. Mihai Eminescu - str. Traian - /bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Sincai - str. Lanariei - Calea Serban Voda - bd. Marasesti - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertatii - Calea 13 Septembrie - str. Izvor – str. B.P. Hasdeu – str. Vasile Parvan - str. Berzei - str. Buzesti - P-ta Victoriei, inclusiv limitele acestuia.

taxa centru bucuresti firea euro 1 euro 2

"Capitala Romaniei se afla intr-o situatie dificila din punct de vedere al poluarii, cu valori de nouă ori mai mari decât limitele admise. Din cauza ca in ultimii 30 de ani nu s-a luat nicio masura viabila pentru limitarea poluarii, Bucurestiul a ajuns pe un nedorit loc 6 in topul celor mai poluate orase din Europa, iar Romania se afla, incepand cu anul 2011, in procedura de infrigement. Daca vrem ca viitorul orasului si al locuitorilor sai sa nu fie afectat permanent de aceasta amenintare la sanatatea tuturor, trebuie sa actionam! Bucureștiul are nevoie acum de o masura care poate parea drastica, insa viitorul apropiat va arata ca este singura decizie pe care o putem lua. Pentru ca traficul rutier intens este printre principalele motive care determina valori record de poluare - in ultimii zece ani numarul maşinilor care circula prin Bucuresti s-a dublat -, propun un proiect de hotarare dupa modelul altor capitale europene, care instituie vinieta electronica pentru circulatia rutiera din Bucuresti pentru autoturismele inmatriculate in alte orase sau state, dar si pentru autoturismele poluante din Bucuresti sau Ilfov, care tranziteaza zona centrala a Capitalei. Acest proiect se va afla in dezbatere publica 45 de zile. Asteptam parerile si sugestiile dvs, pentru ca impreuna sa dam o sansa bucurestenilor sa respire un aer curat! Sa luptam impreuna pentru oxigenul Capitalei! #OxigenPentruBucuresti", a scris Firea pe Facebook.

Proiectul de interzicere a masinilor poluante initiat de consilierul Iliescu

Ne reamintim ca anul trecut s-a mai discutat despre o alta astfel de propunere, insa initiativa nu a apartinut primarului general. Raspunzand la intrebarile cititorilor nostri cu privire la interzicerea masinilor poluante in Bucuresti, am relatat pe larg despre proiectul care starnise o adeverata verva in Capitala. Numele lui Lucian Catalin Iliescu, actualmente senator, a fost, insa, uitat. Delimitarea de mai sus este extrem de similara cu ceea ce propusese fostul consilier CGMB.

Taxa pentru poluare a fost discutata si in 2017

Cu doi ani in urma, Gabriela Firea spunea ca va introduce o taxa pentru masinile care circula prin centrul Bucurestiului. Preciza, insa, ca acest lucru se va face doar dpua ce proiectele de decongestionare vor fi duse la bun sfarsit. 

"In legatura cu multiplele intrebari dupa interviul de ieri, in legatura cu posibilitatea instituirii unei taxe de centru: am discutat si cu doamna viceprim-ministru, iar in cadrul directiei de mediu a Primariei Capitalei se realizeaza planul de calitate a aerului, avem zone foarte poluate, trebuie sa luam masuri, nu vrem sa venim cu masuri de sacrificiu pentru populatie pana cand nu implementam celelate obiective, si anume: innoirea parcului auto; de asemenea, finalizarea macar a parcarilor de resedinta, a parcarilor din structura usoara pe care urmeaza sa le construim in zonele cele mai aglomerate ale Capitalei, ca sa existe un debuseu, construirea pistelor pentru biciclisti, de aceea am si incercat sa-i stimulam prin vouchere. Cred ca dupa o consultare publica adecvata, prin ajutorul primariilor de sector, a asociatiilor de proprietari si un sondaj de opinie, si impreuna sa facem publice aceste rezultate, credem ca se va ajunge si la instituirea unei taxe de centru pentru protectia cladirilor de patrimoniu, a mediului inconjurator, dar si ca un factor anticongestie. Nu pot sa spun de pe acum care va fi aceasta suma, pentru ca va fi calculata si in raport cu nivelul de trai din Capitala. Nu ne mai putem permite ceea ce se intampla acum, avem foarte multe rable in Bucuresti", a declarat Gabriela Firea in 2017.

Printre marile orase europene care percep taxa de centru se numara Londra, Stockholm si Milano.

Soferii platesc o taxa de centru de la 1 euro pana la aproape 4 euro daca trec prin centrul Stockholm-ului, capitala Suediei.

In Londra platesti aproape 13 euro pe zi taxa de centru. Daca n-ai Euro 4, platesti peste 24 euro pe zi.

Municipalitatea din Milano percepe taxa de centru din 16 ianuarie 2012. Initial, taxa a fost aplicata in cadrul unui program pilot, pentru ca din 27 martie 2013 sa devina permanenta. 

de

Data aparitiei: 14 August 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "HARTA. Vii cu masina in Bucuresti? Va trebui sa platesti o taxa. Motorizarile Euro 1 si Euro 2, interzise":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 6 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016