Primaria Municipiului Bucuresti a publicat proiectul de hotarare cu privire la taxa auto menita a aduce masuri concrete de imbunatatire a calitatii aerului in Municipiul Bucuresti.
E-Juridic a relatat anterior despre acest proiect al primarului-general. Harta cu Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) poate fi gasita impreuna cu detalii amanuntite AICI.
Proiectul stabileste ca incepand cu 1 ianuarie 2020 vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mica de 5 tone NU vor putea circula in interiorul ZACA, de luni pana vineri, in intervalul 7 - 22, dupa cum urmeaza:
Intelegem, asadar, ca in ZACA vor putea circula gratuit doar masinile inmatriculate in Bucuresti sau judetul Ilfov care au norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6 si masinile cu propulsie electrica sau hibrida.
Masinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2 nu vor putea circula deloc in ZACA de luni pana vineri, in intervalul 7 - 22.
Capitala vrea sa se izoleze si de masinile celor care vin in vizita in Bucuresti sau au masina inmatriculata intr-un alt judet. Astfel, Articolul 3 din proiectul aflat in dezbatere publica ne arata ca:
Intelegem, asadar, ca pana si masinile hibride sau electrice inmatriculate in Provincie vor trebuie sa achite o taxa pentru a intra in Capitala.
Conform PMB, vinietele se emit numai dupa achitarea sumelor in baza dovezii privind norma de poluare. Autovehiculul este, apoi, inregistrat in SIEGMCV, un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare si control a vinietelor.
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI 2 culegeri
250 Modele Fise de Post
Proiecte Didactice pentru succesul la Titularizare sau Definitivat Educatori
Zonele de restrictie vor fi semnalizate prin indicatoare de informare, iar incasarile din viniete se vor duce in "lucrari, investitii si proiecte din domeniul protectiei mediului si al mobilitatii urbane, care contribuie direct sau indirect la imbunatatirea conditiilor de transport si a calitatii aerului.
De la masurile relatate mai sus vor fi exceptate masinile:
Bineinteles, vor exista sanctiuni. Asadar, conform proiectului aflat in dezbatere publica, cei care nu respecta restrictiile impuse de la 1 ianuarie 2020 vor plati de la 1500 pana la 2000 de lei amenda. Constatarea se va face de catre politie, politia locala si imputerniciti ai Primarului General. Se respecta prevederile O.G nr. 2/2001.
E-Juridic anticipeaza cel putin o schimbare a proiectului de hotarare, avand in vedere ca si proprietarii masinilor electrice sau hibride vor trebui sa achite o taxa pentru a intra in Bucuresti, in conditiile in care aceste masini polueaza extraordinar de putin fata de un Euro 4 diesel, spre exemplu.
Ramane de vazut care va fi forma finala a taxei auto pentru Bucuresti - vinieta Oxigen.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri