Se preconizeaza intrarea in vigoare de noi obligatii ce vizeaza asociatiile de proprietari, dupa ce senatorii au aprobat recent un proiect de lege cu privire la acest aspect.
Documentul arata ca in
obligatiile asociatiilor de proprietari va intra si cea de a afisa lunar modul in care se calculeaza cheltuielile. Principalul responsabil pentru aceasta sarcina este presedintele asociatiei.
(click aici pentru ghidul complet Asociatia de Proprietari>>>)
Pentru nerespectarea acestei obligatii se instituie amenzi in cuantum de pana la 3000 de lei.
Proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari arata ca lunar, in responsabilitatea presedintelui asociatiei intra si afisarea unei liste de plata a cheltuielilor aferente asociatiei de proprietari, impreuna cu modul de calcul in urma caruia au rezultat sumele pe care proprietarii le platesc.
In modul de calcul se vor mentiona toate costurile si cumele care formeaza totalul de plata al proprietarilor si modul in care cheltuielile sunt repartizare catre acestia.
Amenzile vor fi instituite in intervalul de 500 de lei - 3000 de lei in cazul in care acest proiect de act normativ va fi avizat pozitiv.
Mai mult, administratorii de bloc vor fi obligati sa informeze trimestrial, prin posta electronica sau in scris, proprietarii din cadrul asociatiei, cu privire la situatia financiara, cu toate cheltuielile, incasarile, veniturile si ce plati au fost efectuate. Informarea va avea semnatura administratorului si contrasemnatura presedintelui si cenzorului asociatiei de proprietari.
Aceasta obligatia revine in temeiul proiectului de lege pentru completarea art. 36 din Legea nr. 230/ 2007, adoptat se senatori si aflat in dezbatere la Camera Deputatilor.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<