Statutul asociatiei de proprietari consta in ansamblul de dispozitii prin care se reglementeaza scopul, structura si modul in care este organizata asociatia. Puteti descarca Statutul asociatiei de proprietari in format .PDF editabil actualizat pentru 2024 apasand pe link-ul de descarcare disponibil mai jos.
Statutul asociatiei de proprietari cuprinde precizari cu privire la:
Ai nevoie de ajutor? Gasesti TOT ceea ce trebuie sa stii in lucrarea Asociatii de Proprietari. Obligatii fiscal-contabile! ...click pentru detalii si comenzi <<<
Iata, asadar, noul model-cadru de statut al asociatiilor de proprietari in vigoare din februarie 2019. Il poti consulta integral mai jos sau descarca in format .PDF dand click AICI<<<
Ordin al viceprim-ministrului, ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 1058 din 11 februarie 2019 privind aprobarea continutului-cadru al statutului asociatiei de proprietari si al regulamentului condominiului, publicat in Monitorul Oficial nr. 149 din 25 februarie 2019
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele V-VIII
Compuneri perfecte pentru clasele III-IV
Culegere pentru invatarea limbii engleze - Fise de lucru practice Clasele 0-IV
Art. 1. – Se aproba continutul-cadru al statutului asociatiei de proprietari, prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. – Se aproba continutul-cadru al regulamentului condominiului, prevazut in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3. – Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 3 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii regionale
si administratiei publice, interimar,
Adrian Ionut Gadea
secretar de stat
CONTINUTUL-CADRU al Statutului asociatiei de proprietari
Partea I:
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. – Prezentul statut al asociatiei de proprietari, denumit in continuare statut, reprezinta ansamblul dispozitiilor, adoptat de cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor din condominiu, prin care se reglementeaza scopul, structura si modul de organizare si functionare a asociatiei de proprietari, cu respectarea prevederilor Legii nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor.
Art. 2. – Dispozitiile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 196/2018.
Art. 3. – Dispozitiile prezentului statut sunt adoptate in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare si nu deroga de la acestea.
CAPITOLUL II
Denumire, sediul, durata de functionare a asociatiei de proprietari
Art. 4. – Asociatia de proprietari ............................1, cu sediul in ...........................2, denumita in continuare asociatia de proprietari, se constituie/reorganizeaza3 in conditiile Legii nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, in vederea functionarii pe durata nedeterminata, pentru indeplinirea atributiilor prevazute de lege.
CAPITOLUL III
Scopul asociatiei de proprietari
Art. 5. – Asociatia de proprietari se constituie in scopul exercitarii drepturilor si obligatiilor legale ce le revin proprietarilor din condominiu asupra proprietatii comune.
Art. 6. – Asociatia de proprietari este forma juridica de organizare si de reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor din condominiu, cu personalitate juridica, fara scop lucrativ, apolitica si fara scop patrimonial, infiintata in conditiile legii, care are ca scop administrarea, exploatarea, intretinerea, repararea, reabilitarea si modernizarea proprietatii comune, mentinerea in stare buna a imobilului, respectarea drepturilor si asumarea obligatiilor de catre toti proprietarii.
CAPITOLUL IV
Structura veniturilor si a cheltuielilor asociatiei de proprietari
Art. 7. – (1) Toate veniturile obtinute din exploatarea proprietatii comune, precum amplasarea mijloacelor de publicitate, amplasarea de antene, inchirierea spatiilor comune si altele asemenea, inclusiv veniturile din dobanzi bancare, apartin asociatiei de proprietari, alimenteaza numai fondul de reparatii al asociatiei de proprietari si nu se platesc proprietarilor.
(2) Lista acestor venituri, precum si cheltuielile aferente lor sunt prezentate semestrial, intr-un raport afisat la avizierul asociatiei si se evidentiaza in registrul unic de venituri si cheltuieli al asociatiei de proprietari, conform Legii nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor.
(3) Administratorul este obligat sa foloseasca pentru platile curente si pentru incasari contul curent al asociatiei de proprietari, la care au acces pentru informare, conform prevederilor art. 67 din Legea nr. 196/2018, toti proprietarii din condominiu.
(4) Prin grija presedintelui, proprietarii din condominiu au acces la extrasele de cont, emise automat conform contractului de cont curent al asociatiei de proprietari.
(5) In cazul in care unul sau mai multi proprietari solicita accesul la extrase de cont, altele decat cele prevazute la alin. (4), acestia vor suporta costul emiterii extraselor de cont, conform contractului de cont curent.
Art. 8. – Fondurile asociatiei de proprietari sunt:
a) fondul de reparatii;
b) fondul de rulment;
c) fondul de penalitati;
d) fondul .........................., aprobat in cadrul adunarii generale din data de ................... prin Hotararea Adunarii generale nr. .........................
Art. 9. – (1) Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari aproba un fond de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune, conform art. 71 din Legea nr. 196/2018.
(2) Sumele incasate pentru constituirea fondului de reparatii se depun in contul bancar unic al asociatiei de proprietari, conform Legii nr. 196/2018.
(3) Pentru incasarea fondului de reparatii, administratorul elibereaza chitanta nominala separata.
Art. 10. – (1) Asociatia de proprietari este obligata sa stabileasca cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment, conform art. 72 din Legea nr. 196/2018.
(2) Fondul de rulment se depune in contul bancar unic al asociatiei de proprietari, conform Legii nr. 196/2018.
(3) Pentru incasarea fondului de rulment, administratorul elibereaza chitanta nominala separata.
(4) Fondul de rulment incasat se restituie la transmiterea dreptului de proprietate, daca prin actele translative de proprietate nu se stipuleaza altfel.
Art. 11. – (1) In cadrul adunarii generale, proprietarii membri ai asociatiei de proprietari pot aproba si alte fonduri cu caracter special, precum si modul de constituire al acestora. Constituirea fondurilor cu caracter special nu este obligatorie.
(2) Fondurile cu caracter special aprobate in cadrul adunarii generale, cu respectarea prevederilor art. 48 din Legea nr. 196/2018, sunt prevazute, impreuna cu fondul de reparatii, fondul de rulment si fondul de penalitati, la art. 8 din prezentul statut.
(3) Toate fondurile speciale ale asociatiei de proprietari se depun in contul bancar unic al asociatiei de proprietari, conform Legii nr. 196/2018, au evidenta separata si pentru fiecare fond se emite chitanta separata.
Art. 12. – (1) Cheltuielile asociatiei de proprietari sunt cheltuieli legate de exploatarea, repararea sau intretinerea proprietatii comune si cheltuielile pentru asigurarea serviciilor de care beneficiaza proprietarii si care nu sunt facturate individual catre proprietatile individuale.
(2) Cheltuielile asociatiilor de proprietari, in functie de modul de calcul si de criteriile de repartizare pe proprietati individuale, asa cum sunt prevazute la art. 75 din Legea nr. 196/2018, sunt urmatoarele:
a) cheltuieli pe numar de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in proprietati individuale;
b) cheltuieli pe consumuri individuale;
c) cheltuieli pe cota-parte indiviza, in functie de suprafata utila a proprietatii individuale;
d) cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociatiei de proprietari;
e) cheltuieli pe consumatori tehnici;
f) cheltuieli de alta natura.
(3) Asociatia de proprietari are obligatia de a respecta prevederile legale privind modul de repartizare a cheltuielilor comune, in caz contrar, hotararile luate de adunarea generala a proprietarilor cu incalcarea acestor dispozitii sunt nule de drept.
(4) Niciun proprietar din condominiu nu este exceptat de la obligatia de a contribui la plata cheltuielilor comune, ca urmare a renuntarii la folosirea unei parti din proprietatea comuna.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), in baza hotararii adunarii generale, pot fi exceptate de la plata cheltuielilor aferente consumului de energie electrica pentru functionarea ascensorului/ascensoarelor persoanele care locuiesc in apartamente situate la subsol, demisol, parter, mezanin, precum si la etajul 1 din cladirile fara mezanin.
Art. 13. – (1) Asociatia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalitati pentru orice suma cu titlu de restanta, afisata pe lista de plata. Penalitatile nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de intarziere si se vor aplica numai dupa o perioada de 30 de zile de la termenul scadent pentru plata, fara ca suma penalitatilor sa poata depasi suma la care s-au aplicat.
(2) In baza Hotararii Adunarii generale nr. .......................... din data ..................... , cuantumul penalitatilor de intarziere pentru sumele cu titlu de restanta, afisata pe lista de plata, este de ........% pentru fiecare zi de intarziere.
(3) Termenul de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, afisate pe lista lunara de plata, este de maximum 30 de zile calendaristice de la data afisarii.
(4) Sumele rezultate din aplicarea penalitatilor de intarziere, prevazute la alin. (1), se includ in fondul de penalitati al asociatiei de proprietari si se vor utiliza cu prioritate pentru plata penalitatilor impuse asociatiei de proprietari de catre terti, precum si pentru cheltuieli cu reparatiile asupra proprietatii comune, reabilitarea termica sau consolidarea condominiului. Sumele rezultate din aplicarea penalitatilor de intarziere nu pot fi utilizate si in alte scopuri.
CAPITOLUL V
Membrii asociatiei de proprietari, precum si drepturile si obligatiile acestora
Art. 14. – (1) Prin membru al asociatiei de proprietari se intelege proprietarul locuintei sau spatiului cu alta destinatie decat aceea de locuinta din condominiu, semnatar al acordului de asociere sau al unei cereri depuse la asociatie, in conditiile Legii nr. 196/2018.
(2) Prin proprietar se intelege persoana fizica sau juridica, titular al unui drept de proprietate asupra a cel putin o unitate de proprietate imobiliara dintr-un condominiu.
(3) In cazul unitatilor de proprietate imobiliara cu mai mult de un proprietar, raporturile de coproprietate dintre acestia sunt reglementate potrivit dreptului comun. Indiferent de numarul proprietarilor unei unitati de proprietate imobiliara, acestia au dreptul la un singur vot pentru unitatea de proprietate imobiliara in cadrul adunarii generale a asociatiei de proprietari.
(4) Odata cu pierderea calitatii de proprietar in condominiu inceteaza statutul de membru al respectivei asociatii de proprietari.
Art. 15. – Toti proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au dreptul sa participe, cu drept de vot, la adunarea generala a asociatiei de proprietari, sa isi inscrie candidatura, sa candideze, sa aleaga si sa fie alesi in structura organizatorica a asociatiei de proprietari, potrivit Legii nr. 196/2018. Pentru a beneficia de dreptul de a fi ales, persoana in cauza trebuie sa aiba capacitate deplina de exercitiu.
Art. 16. – (1) Proprietarii din condominiu au dreptul sa fie informati in legatura cu toate aspectele ce privesc activitatea asociatiei, sa solicite in scris si sa primeasca copii dupa orice document al acesteia. Proprietarii care solicita copii dupa documentele asociatiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare al acestora.
(2) Proprietarii din condominii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, dupa caz, sa o conteste in scris, in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda, in scris, la contestatie in termen de 10 zile de la primirea acesteia.
Art. 17. – (1) Proprietarii din condominii au obligatia, conform prevederilor art. 30 din Legea nr. 196/2018, sa notifice presedintelui orice schimbare intervenita, respectiv schimbari in structura si numarul membrilor familiei prin deces, casatorii sau nasteri, persoanele luate in spatiu, precum si locatarii/comodatarii ca urmare a inchirierii sau a imprumutarii locuintei.
(2) In conditiile Legii nr. 196/2018 si cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare privind calitatea in constructii, proprietarul este obligat sa mentina proprietatea sa individuala, locuinta sau spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta, in stare buna din punct de vedere tehnic si functional, pe propria cheltuiala. Niciun proprietar, chirias sau angajat al asociatiei de proprietari nu poate incalca, afecta sau prejudicia dreptul de proprietate comuna sau individuala a celorlalti proprietari din condominiu si nu poate afecta functionarea normala si intretinerea condominiului.
(3) In cadrul proprietatii individuale, proprietarul are obligatia sa pastreze si sa intretina in stare de functionare si siguranta spatiile interioare, echipamentele si instalatiile din dotarea tehnica a proprietatii individuale, respectiv instalatiile sanitare, de incalzire, canalizare, alimentare cu energie electrica, gaz, apa, precum si altele de aceasta natura, pe cheltuiala sa, astfel incat sa nu aduca prejudicii celorlalti proprietari din condominiu.
(4) Daca proprietarul unei locuinte ori al unui spatiu cu alta destinatie provoaca daune oricarei parti din proprietatea comuna sau din proprietatea individuala a altui proprietar din condominiu, respectivul proprietar are obligatia sa repare stricaciunile sau sa suporte cheltuielile pentru lucrarile de reparatii.
(5) Raporturile juridice stabilite de comun acord intre locator si locatar, precum si nerespectarea obligatiilor contractuale de catre locatar nu absolva proprietarul, in calitate de locator, de obligatiile sale fata de asociatia de proprietari sau fata de furnizorii de utilitati publice, prevazute in Legea nr. 196/2018.
Art. 18. – (1) Proprietarii sunt obligati sa ia masuri pentru consolidarea si modernizarea condominiului, modernizarea echipamentelor, instalatiilor si dotarilor aferente, montarea contoarelor pentru individualizarea consumurilor la nivel de proprietate individuala, reabilitarea termica in scopul cresterii performantei energetice, precum si reabilitarea structural - arhitecturala a anvelopei condominiului pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a acestuia, potrivit prevederilor legale, in conditiile mentinerii aspectului armonios si unitar al intregului condominiu, indiferent de natura interventiilor.
(2) In cazul condominiilor de tipul imobilelor colective multietajate, modificarea aspectului fatadei se face numai in mod unitar pe intreg condominiu), indiferent de numarul asociatiilor de proprietari constituite pe scari sau tronsoane, in baza unei documentatii tehnice elaborate in conditiile legii, cu respectarea prevederilor art. 32 alin. (2) din Legea nr. 196/2018.
(3) Inainte de modificarea aspectului fatadei condominiului, presedintele asociatiei de proprietari solicita, in scris, autoritatii administratiei publice locale toate informatiile si restrictiile referitoare la culoare, aspect, materiale si altele asemenea, stabilite conform legislatiei in vigoare, cu respectarea prevederilor art. 32 alin. (3) din Legea nr. 196/2018.
(4) In cazul condominiilor cu mai multe tronsoane sau scari legate structural, lucrarile de consolidare sau modernizare, reabilitare termica si structural-arhitecturala se vor realiza in mod unitar pentru intregul ansamblu, cu respectarea intocmai a caracterului arhitectural al condominiului si al caracterului ambiental al ansamblului/zonei de amplasament in baza unei documentatii tehnice elaborate in conditiile legii si cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, regimul monumentelor istorice si al zonelor protejate, dupa caz.
(5) Proprietarii constructiilor, persoane fizice sau juridice, si asociatiile de proprietari, precum si persoanele juridice care au in administrare constructii incadrate in clasele de risc seismic si/sau afectate de seisme sunt obligati sa ia masurile prevazute de lege pentru reducerea riscului seismic al constructiilor.
CAPITOLUL VI
Structura organizatorica si modul de functionare
Art. 19. – Organele asociatiei de proprietari sunt:
a) adunarea generala;
b) comitetul executiv;
c) presedintele;
d) cenzorul sau comisia de cenzori.
Art. 20. – Functia de presedinte, respectiv membru in comitetul executiv este incompatibila cu functia de cenzor sau membru in comisia de cenzori.
Art. 21. – (1) Adunarea generala este alcatuita din toti proprietarii membri ai asociatiei de proprietari.
(2) Adunarea generala ordinara se convoaca de catre:
a) presedintele asociatiei de proprietari sau comitetul executiv;
b) cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari.
(3) Pentru adoptarea hotararilor in adunarea generala a asociatiei de proprietari se au in vedere urmatoarele:
a) fiecare proprietar, membru al asociatiei, are dreptul la un vot pentru unitatea sa de proprietate imobiliara;
b) pentru hotararile cu privire la stabilirea fondurilor pentru consolidare, reabilitare si modernizare, votul fiecarui proprietar, membru al asociatiei, are o pondere egala cu cota-parte indiviza din proprietatea comuna;
c) in situatia in care un proprietar detine o cota-parte indiviza de parti comune mai mare de jumatate din totalul cotelor-parti indivize de proprietate comuna din condominiu, ponderea voturilor de care el dispune este limitata, fiind egala cu suma ponderii voturilor celorlalti proprietari;
d) proprietarul, membru al asociatiei, poate fi reprezentat in adunarea generala de catre un membru al familiei sau de catre un alt reprezentant care are o imputernicire scrisa si semnata de catre proprietarul in numele caruia voteaza;
e) un membru al asociatiei de proprietari poate reprezenta cel mult un membru absent, daca prezinta imputernicire scrisa si semnata de catre proprietarii in numele carora voteaza. O copie a imputernicirii se ataseaza procesului-verbal al sedintei;
f) presedintele, membrii comitetului executiv, administratorul, cenzorul/comisia de cenzori sau alt membru al familiilor acestora nu pot primi mandat pentru a reprezenta un alt proprietar in cadrul adunarii generale;
g) in cazul unui vot paritar, votul presedintelui asociatiei de proprietari este decisiv;
h) administratorul, reprezentantul administratorului, sotul/sotia acestuia si alti membri ai familiei sale, daca sunt membri ai asociatiei de proprietari la care acesta este angajat, nu au drept de vot in probleme referitoare la activitatea administratorului.
(4) Acordul de vointa al asociatiei de proprietari se realizeaza in adunarea generala a asociatiei de proprietari. In cazurile exceptionale, atunci cand sunt necesare adoptarea unor hotarari in regim de urgenta sau atunci cand, dupa convocarea adunarii generale a asociatiei de proprietari, conform art. 48 din Legea nr.196/2018, nu a fost intrunit numarul membrilor prezenti pentru adoptarea hotararilor, conform prevederilor legale, acordul de vointa al asociatiei de proprietari se poate realiza si in baza declaratiilor scrise si semnate ale fiecarui proprietar.
(5) Declaratiile mentionate la alin. (4) sunt redactate astfel incat sa reiasa in mod clar si fara echivoc acordul sau dezacordul proprietarului din condominiu fata de propunerea de hotarare a adunarii generale a asociatiei de proprietari.
Art. 22. – Adunarea generala a proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
a) alege si revoca din functie presedintele, ceilalti membri ai comitetului executiv si cenzorul/comisia de cenzori;
b) adopta si modifica statutul si regulamentul condominiului;
c) adopta, modifica sau revoca hotarari;
d) adopta si modifica bugetul de venituri si cheltuieli;
e) adopta hotarari privind executarea lucrarilor de intretinere, reparatii, modernizare, consolidare si reabilitare termica si eficienta energetica a condominiului;
f) in baza acordului scris al tuturor proprietarilor, adopta hotarari privind contractarea de imprumuturi de la banci in vederea acoperirii cheltuielilor pentru consolidarea si modernizarea condominiului, modernizarea instalatiilor si dotarilor aferente, reabilitarea termica in scopul cresterii performantei energetice, precum si pentru reabilitarea structural - arhitecturala a anvelopei in vederea cresterii calitatii ambiental-arhitecturale a condominiului, potrivit prevederilor legale;
g) adopta hotarari asupra fondului anual de salarii si indemnizatii;
h) adopta hotarari asupra cuantumului indemnizatiilor, precum si asupra numarului si functiilor personalului incadrat cu contract individual de munca sau contract de prestari servicii in cadrul asociatiei de proprietari pentru buna administrare, gestionare si functionare a condominiului, dar si asupra valorii si a modalitatilor de contractare, in limita bugetului de venituri si cheltuieli;
i) stabileste modalitatile si transele de plata a contributiilor fiecarui proprietar, pentru fiecare dintre categoriile de cheltuieli, conform reglementarilor in vigoare;
j) stabileste sistemul de penalizari pentru restantele afisate pe lista de plata ce privesc cheltuielile asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale in vigoare;
k) mandateaza presedintele si comitetul executiv pentru angajarea si eliberarea din functie a administratorului, cenzorului/comisiei de cenzori sau a altor angajati ori prestatori, in scopul administrarii si bunei functionari a condominiului;
l) poate stabili plafoanele minime de la care achizitionarea bunurilor sau contractarea serviciilor se face pe baza ofertelor operatorilor economici care satisfac cerintele asociatiei de proprietari, conform legislatiei in vigoare;
m) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin statut, prin acordul de asociere sau prin votul proprietarilor membri ai asociatiei:
..........................................................................
..........................................................................
Art. 23. – (1) Membrii comitetului executiv sunt desemnati de catre adunarea generala a asociatiei de proprietari, dintre membrii asociatiei de proprietari.
(2) Comitetul executiv este format din presedintele asociatiei si un numar par de membri, nu mai mare de patru, astfel incat numarul membrilor comitetului executiv nu poate fi mai mare de cinci.
Art. 24. – (1) Comitetul executiv are urmatoarele atributii:
a) convoaca adunarea generala a asociatiei de proprietari cel putin o data pe an si ori de cate ori este necesar;
b) duce la indeplinire hotararile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului, a acordului de asociere si a regulamentului condominiului;
c) emite, daca este cazul, decizii scrise privind reguli pentru ducerea la indeplinire a hotararilor adunarii generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere, precum si alte decizii ce privesc activitatea asociatiei de proprietari;
d) propune spre adoptare adunarii generale proiectul de regulament al condominiului, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 196/2018;
e) intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea adunarilor generale;
f) stabileste conditiile privind folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, conform prevederilor legale in vigoare;
g) ia masuri pentru recalcularea cotelor-parti indivize rezultate in urma modificarii suprafetelor utile ale locuintelor sau spatiilor cu alta destinatie din condominiu;
h) intocmeste si propune adunarii generale planuri de masuri si activitati si urmareste realizarea lor;
i) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, inclusiv situatia incasarilor si platilor lunare;
j) stabileste programul de incasari al asociatiei de proprietari;
k) isi asuma obligatii, in baza hotararii adunarii generale, in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, in ceea ce priveste administrarea condominiului, luand toate masurile legale necesare;
l) este consultat in legatura cu toate activitatile care implica asociatia de proprietari;
m) asigura urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;
n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
o) urmareste recuperarea eventualelor creante ale asociatiei;
p) gestioneaza, conform hotararilor adunarii generale, derularea creditelor obtinute pentru consolidare, reabilitare termica, cresterea calitatii ambiental-arhitecturale a condominiului si alte lucrari;
q) propune sistemul propriu de penalizari ale asociatiei de proprietari pentru restantele afisate pe lista de plata ce privesc cheltuielile asociatiei, in conformitate cu art. 77 din Legea nr. 196/2018 si a prevederilor legale in vigoare;
r) notifica institutiilor publice abilitate cazurile in care exista suspiciuni de incalcare a prevederilor legale in vigoare;
s) tine evidenta si raspunde de pastrarea in bune conditii a arhivei documentelor financiar-contabile a asociatiei de proprietari;
t) propune adunarii generale cuantumul indemnizatiilor, precum si numarul si functiile personalului necesar a fi incadrat cu contract individual de munca sau contract de prestari servicii in cadrul asociatiei de proprietari pentru buna administrare, gestionare si functionare a condominiului, in limita bugetului de venituri si cheltuieli;
u) exercita alte atributii legale, care i-au fost conferite prin hotararile adunarii generale:
.......................................................
(2) Comitetul executiv avizeaza toate documentele asociatiei de proprietari, corespondenta si registrele privind gestiunea administratorului.
(3) Sedintele comitetului executiv se tin cel putin o data pe luna si se convoaca pe baza de tabel convocator, de catre presedintele asociatiei de proprietari sau de catre jumatate plus unu din numarul membrilor sai, cu cel putin 5 zile inainte de data stabilita pentru sedinta.
(4) In situatia extraordinara in care un membru al comitetului executiv se afla in imposibilitatea de a-si exercita atributiile, in termen de cel mult 90 de zile de la data cand s-a constatat indisponibilitatea acestuia se convoaca o adunare generala pentru alegerea unui nou membru ai comitetului executiv. Prevederile alin. (7) al art. 55 din Legea nr. 196/2018 se aplica in mod corespunzator.
Art. 25. – (1) Presedintele asociatiei de proprietari este candidatul, membru al asociatiei de proprietari, ales prin vointa sa si a jumatate plus unu din numarul proprietarilor prezenti in cadrul adunarii generale. Presedintele poate delega, pentru cel mult 90 de zile pe an, atributiile sale unui membru al comitetului executiv, fara a fi exonerat de raspundere juridica.
(2) In caz de incetare a mandatului presedintelui inainte de termen, comitetul executiv convoaca, in termen de 5 zile de la incetarea mandatului, o adunare generala pentru alegerea unui nou presedinte.
(3) In situatia extraordinara in care in cadrul adunarii generale nu este/nu poate fi ales un presedinte, atributiile acestuia vor fi indeplinite de catre un membru al comitetului executiv ales prin decizie de catre acesta conform prevederilor art. 55 din Legea nr. 196/2018, urmand ca in termen de cel mult 90 de zile de la data adunarii generale sa fie convocata o noua adunare generala pentru alegerea unui nou presedinte.
(4) In situatia extraordinara in care presedintele se afla in imposibilitatea de a-si exercita atributiile, atributiile acestuia vor fi indeplinite de catre un membru al comitetului executiv ales prin decizie de catre acesta conform prevederilor art. 55 din Legea nr. 196/2018, urmand ca in termen de cel mult 90 de zile de la data cand s-a constatat indisponibilitatea sa fie convocata o adunare generala pentru a alege un nou presedinte. Prevederile alin. (7) al art. 55 din Legea nr. 196/2018 se aplica in mod corespunzator.
Art. 26. – Presedintele asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
a) in baza mandatului acordat de adunarea generala, reprezinta asociatia de proprietari in relatiile cu tertii, inclusiv in actiunile in instanta;
b) semneaza documentele asociatiei de proprietari;
c) supravegheaza si urmareste corecta punere in aplicare a hotararilor adunarii generale, respectarea prevederilor statutului si acordului de asociere, precum si aplicarea deciziilor comitetului executiv;
d) aduce la cunostinta proprietarilor prevederile statutului si regulamentului condominiului;
e) raspunde in scris la sesizarile si contestatiile scrise ale proprietarilor din condominiu in termen de maximum 10 zile de la primirea acestora;
f) gestioneaza modul de indeplinire a obligatiilor ce revin asociatiei de proprietari in raport cu autoritatile publice;
g) prezinta spre verificare, la solicitarea organelor de abilitate, toate documentele asociatiei, oferind toate informatiile solicitate;
h) poate propune, in scris, comitetului executiv sau adunarii generale, dupa caz, masuri impotriva celor care nu respecta regulamentul condominiului, hotararile si deciziile asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale si statutare;
i) intocmeste si actualizeaza cartea de imobil, in conformitate cu legislatia in vigoare;
j) pastreaza si asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;
k) asigura pastrarea documentelor privitoare la activitatea asociatiei de proprietari, conform legii;
l) intocmeste tabelul convocator si afisul pentru avizier pentru adunarile generale si asigura semnarea acestuia de catre proprietari;
m) asigura informarea proprietarilor cu privire la ordinea de zi a adunarilor generale, cu 10 zile inainte de data stabilita pentru aceasta;
n) afiseaza programul de incasari si datele de contact ale administratorului, ale membrilor comitetului executiv si ale membrilor comisiei de cenzori ori, dupa caz, ale cenzorului;
o) afiseaza la avizier hotararile adunarii generale si ale sedintelor comitetului executiv in termen de maximum 7 zile de la data la care au avut loc acestea;
p) in cazul modificarii cadrului legislativ privind asociatiile de proprietari, presedintele convoaca adunarea generala a asociatiei de proprietari pentru modificarea conforma a statutului asociatiei;
q) informeaza proprietarii din condominiu cu privire la toate restrictiile referitoare la culoare, aspect, materiale si altele asemenea, stabilite prin regulamentul local de urbanism, conform informatiilor furnizate de autoritatile administratiei publice locale;
r) conduce sedintele adunarilor generale si ale comitetului executiv;
s) afiseaza la avizier lista contractelor asociatiei de proprietari cu furnizorii de utilitati publice, cu administratorul si cu personalul angajat sau contractual al asociatiei;
t) afiseaza la avizier lista si datele de contact ale institutiilor cu atributii de inspectie si control la care pot fi sesizate eventualele nereguli legate de activitatea organelor de conducere ale asociatiei de proprietari, ale administratorului, respectiv ale membrilor asociatiei.
Art. 27. – (1) Cenzorul/Comisia de cenzori sunt persoanele mandatate de asociatia de proprietari sa urmareasca aplicarea prevederilor Legii nr. 196/2018 si ale statutului de catre organele de conducere ale asociatiei de proprietari si sa verifice executia bugetului de venituri si cheltuieli conform prevederilor legale in vigoare.
(2) Comisia de cenzori este formata dintr-un numar impar de membri, nu mai mare de cinci.
(3) In cazul cenzorului persoana fizica, membru al asociatiei de proprietari, se vor avea in vedere prevederile art. 60 alin. (1) din Legea nr. 196/2018.
(4) In cazul cenzorului persoana fizica, din afara asociatiei de proprietari, se vor avea in vedere prevederile art. 46 alin. (2) din Legea nr. 196/2018.
Art. 28. – Cenzorul/Comisia de cenzori a asociatiei de proprietari are, in principal, urmatoarele atributii:
a) urmareste aplicarea prevederilor Legii nr. 196/2018 si ale prezentului statut de catre organele de conducere ale asociatiei de proprietari;
b) verifica gestiunea financiar-contabila;
c) verifica lunar executia bugetului de venituri si cheltuieli conform documentelor, registrelor si situatiei soldurilor elementelor de activ si pasiv intocmite de catre administrator;
d) cel putin o data pe an intocmeste si prezinta adunarii generale rapoarte asupra activitatii sale si asupra gestiunii asociatiei de proprietari, propunand masuri;
e) executa controale inopinate, impreuna cu 2 membri ai comitetului executiv, pentru verificarea contabilitatii si a activitatii de casierie si consemneaza rezultatele controalelor in registrul unic de procese-verbale al asociatiei de proprietari;
f) participa la adunarile generale ale asociatiei si ale comitetului executiv, asigurand legalitatea desfasurarii acestora.
CAPITOLUL VII
Administrarea condominiilor
Art. 29. – (1) Administrarea, exploatarea, intretinerea, repararea, reabilitarea si/sau modernizarea, dupa caz, a proprietatii comune aferente condominiului sunt in sarcina asociatiei de proprietari, iar cheltuielile legate de aceste activitati reprezinta cheltuieli comune.
(2) In scopul administrarii si intretinerii condominiului, asociatia de proprietari incheie, conform art. 63-65 din Legea nr. 196/2018, contracte in numele proprietarilor cu persoane fizice, persoane fizice autorizate sau cu persoane juridice cu obiect de activitate administrarea condominiilor, infiintate potrivit prevederilor legale in vigoare.
(3) Desemnarea administratorului si incheierea contractului de administrare se fac de catre comitetul executiv reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari, in baza mandatului acordat de adunarea generala, si decizia se comunica tuturor proprietarilor.
Art. 30. – Administratorul are, in principal, urmatoarele atributii:
a) administreaza imobilul, propune si supravegheaza lucrari avand ca scop conservarea si intretinerea acestuia;
b) supravegheaza atat lucrarile care privesc administrarea, cat si personalul angajat;
c) in caz de urgenta, cu acordul comitetului executiv, initiaza procedurile in vederea executarii tuturor lucrarilor necesare protejarii imobilului, cu respectarea legislatiei in vigoare;
d) presteaza serviciile prevazute in contractul de administrare cu responsabilitate si in mod profesional;
e) executa dispozitiile prevazute in hotararile adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu Legea nr. 196/2018 si cu prezentului statut, cu regulamentul condominiului si conform contractului de administrare;
f) organizeaza si conduce contabilitatea in partida simpla si activitatea de casierie;
g) gestioneaza, separat pentru fiecare asociatie, bunurile materiale si fondurile banesti ale asociatiei, conform legislatiei in vigoare, hotararilor adunarii generale si deciziilor comitetului executiv;
h) propune, cel tarziu pana la sfarsitul perioadei de recalculare a cheltuielilor, bugete anuale si prognoze pe termen mediu in care trebuie sa includa sumele achitate, lucrarile de intretinere si lucrarile de reabilitare si imbunatatire, sumele necesare din fondurile asociatiei, alte cheltuieli previzibile si o estimare generala a cheltuielilor asociatiei de proprietari;
i) efectueaza formalitatile necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea condominiului, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
j) asigura gestionarea condominiului conform hotararilor adunarii generale si deciziilor comitetului executiv, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
k) are obligatia prezentarii tuturor datelor, documentelor si informatilor privind continutul si respectarea contractului de administrare, precum si a acordurilor de plata in rate a cheltuielilor anuale, a cuantumului prestatiilor convenite, la solicitarea oricarui proprietar;
l) gestioneaza, conform hotararilor adunarii generale sau comitetului executiv, fondul de rulment si fondul de reparatii constituite la dispozitia asociatiei de proprietari, precum si alte fonduri constituite de catre aceasta;
m) calculeaza, intocmeste, supune verificarii cenzorilor/comisiei de cenzori, supune aprobarii comitetului executiv si afiseaza la avizier lista lunara a cheltuielilor de intretinere, intocmita conform reglementarilor in vigoare, in termen de maximum 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii;
n) intocmeste lunar si depune semestrial la compartimentul specializat in sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari pe a carei raza teritoriala se afla condominiul situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv;
o) afiseaza lunar, la avizier, lista de venituri si cheltuieli ale asociatiei, care cuprinde inclusiv veniturile obtinute din exploatarea proprietatii comune;
p) asigura, prin controale periodice, respectarea normelor generale de aparare impotriva incendiilor la utilizarea partilor comune, functionalitatea permanenta, la gabaritele proiectate, a cailor de evacuare in caz de incendiu si a celor de acces, interventie si salvare si comunica de urgenta presedintelui asociatiei de proprietari/comitetului executiv neregulile identificate;
q) indeplineste orice alte atributii stabilite in cadrul adunarii generale a asociatiei de proprietari in conformitate cu Legea nr. 196/2018:
.........................................................................
Art. 31. – (1) Administratorul nu poate utiliza in niciun fel fondurile asociatiei de proprietari, fara hotararea scrisa a adunarii generale sau a deciziei comitetului executiv, dupa caz.
(2) Administratorul are obligatia de a tine evidente contabile separate pentru fiecare condominiu in parte pe care il are in administrare.
CAPITOLUL VIII
Repartizarea cheltuielilor asociatiei de proprietari
Art. 32. – (1) Repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in proprietati individuale se realizeaza conform art. 82 din Legea nr. 196/2018.
(2) Repartizarea cheltuielilor pe consumuri individuale se realizeaza conform art. 83 din Legea nr. 196/2018.
(3) Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviza de proprietate se realizeaza conform art. 84-86 din Legea nr. 196/2018.
(4) Repartizarea cheltuielilor pe beneficiari se realizeaza conform art. 87-89 din Legea nr. 196/2018.
(5) Repartizarea cheltuielilor pe consumatori tehnici se realizeaza conform art. 90 din Legea nr. 196/2018.
(6) Repartizarea cheltuielilor de alta natura se realizeaza conform art. 91-93 din Legea nr. 196/2018.
Art. 33. – Contractarea si facturarea serviciilor de utilitati publice in condominii se realizeaza conform art. 94-101 din Legea nr. 196/2018.
CAPITOLUL IX
Dizolvarea asociatiei de proprietari
Art. 34. – In cazul in care numarul proprietarilor din condominiu scade sub 3 ca urmare a unor acte de instrainare, proprietarul sau proprietarii cer judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala se afla imobilul incetarea personalitatii juridice.
Art. 35. – In cazul distrugerii in intregime sau partiala a condominiului, se aplica prevederile art. 657 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare.
CAPITOLUL X
Solutionarea litigiilor, relatiile contractuale, penalizarile, cazurile de urgenta in care se permite, in conditiile legii, accesul in proprietatea individuala a presedintelui sau a unui membru al comitetului executiv
Art. 36. – (1) In cazurile in care unul dintre proprietari impiedica, cu rea-credinta si sub orice forma, folosirea normala a condominiului sau a unor parti componente, potrivit destinatiei acestora si creeaza prejudicii celorlalti proprietari, proprietarii prejudiciati sau orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau se poate adresa in scris presedintelui, comitetului executiv al asociatiei de proprietari si institutiilor cu atributii privind respectarea ordinii si linistii publice sau, dupa caz, instantelor judecatoresti.
(2) Daca o hotarare a adunarii generale a asociatiei de proprietari, o decizie a comitetului executiv sau a presedintelui este contrara prevederilor Legii nr. 196/2018 sau este de natura sa prejudicieze interesele proprietarilor, acestia sau orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau poate sesiza cenzorul/comisia de cenzori, compartimentele prevazute la art. 10 din Legea nr. 196/2018 sau, dupa caz, pot solicita instantelor judecatoresti anularea in tot sau in parte a hotararii/deciziei si/sau repararea pagubei cauzate.
(3) Orice persoana sau orice proprietar care se considera vatamata/vatamat intr-un drept al sau din cauza neindeplinirii sau indeplinirii defectuoase a atributiilor de catre presedinte, membri ai comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de catre administrator se poate adresa in scris compartimentelor prevazute la art. 10 din Legea nr. 196/2018 sau, dupa caz, instantelor judecatoresti.
Art. 37. – (1) Daca o hotarare a adunarii generale este contrara legii, prezentului statut sau acordului de asociere a asociatiei de proprietari ori este de natura sa prejudicieze interesele proprietarilor, acestia sau orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau pot/poate ataca in justitie respectiva hotarare.
(2) Actionarea in justitie in conformitate cu prevederile alin. (1) nu intrerupe executarea hotararii decat in cazul in care instanta dispune suspendarea acesteia.
Art. 38. – Cu un preaviz motivat scris de 5 zile emis de comitetul executiv al asociatiei de proprietari, proprietarul este obligat sa permita accesul presedintelui sau al unui membru al comitetului executiv, administratorului si al unei persoane calificate in realizarea lucrarilor de constructii/reparatii, dupa caz, in proprietatea sa individuala, atunci cand este necesar sa se inspecteze, sa se repare ori sa se inlocuiasca elemente din proprietatea comuna, la care se poate avea acces numai din respectiva proprietate individuala. Fac exceptie cazurile de urgenta cand termenul pentru preaviz este de 24 de ore.
Art. 39. - In cazul in care proprietarul nu permite accesul in proprietatea sa, in conformitate cu prevederile art. 38, devin aplicabile prevederile art. 31 alin. (2) din Legea nr. 196/2018.
Art. 40. – Asociatia de proprietari, prin presedinte, are dreptul de a actiona in instanta, conform prevederilor art. 78 din Legea nr. 196/2018, proprietarul care se face vinovat de neplata cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei mai mult de 60 de zile de la termenul scadent, respectiv 90 zile de la afisarea listei, informand membrii asociatiei prin afisare la avizier.
Art. 41. – In imobilele de tip condominiu, facturarea serviciilor de utilitati publice se face de catre furnizor, cu respectarea prevederilor art. 94-101 din Legea nr. 196/2018, in unul dintre urmatoarele doua moduri:
a) facturarea in comun la nivel de asociatie de proprietari, reprezentand contravaloarea serviciului furnizat/prestat pentru intreg imobilul care se repartizeaza tuturor proprietarilor din condominiu, in conformitate cu regulile de repartizare stabilite prin Legea nr. 196/2018 si/sau prin legislatia specifica serviciului de utilitate publica respectiv;
b) facturarea individuala la nivel de proprietar, reprezentand contravaloarea serviciului furnizat/prestat pentru fiecare unitate de proprietate imobiliara din condominiu.
Art. 42. – Facturarea individuala la nivel de proprietar in cadrul condominiului se face in baza:
a) conventiilor de facturare individuala, anexe la contractul de furnizare/prestare incheiat cu asociatia de proprietari; sau
b) contractului individual de furnizare/prestare a serviciilor incheiat cu fiecare proprietar.
Art. 43. – (1) Furnizorul serviciilor de utilitati publice are dreptul de a actiona in instanta proprietarul care se face vinovat de neplata facturilor individuale emise in baza contractelor individuale sau a conventiilor individuale, dupa caz, mai mult de 60 de zile de la termenul scadent, respectiv 90 de zile de la afisarea listei, cu notificarea proprietarului restant cu cel putin 7 zile inainte de demararea procedurii de actiune in instanta.
(2) Sentinta data in favoarea furnizorului serviciilor de utilitati publice, pentru sumele datorate, poate fi pusa in executare pentru acoperirea datoriilor la zi prin orice modalitate permisa de Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL XI
Asigurarea, dupa caz, a unui spatiu de administrare special amenajat, unde se va putea desfasura serviciul de administrare si in care pot fi pastrate in siguranta documentele asociatiei
Art. 44. – Spatiul de administrare special amenajat in incinta condominiului in care se desfasoara serviciul de administrare:
............................................................
Art. 45. – Spatiul special amenajat in incinta condominiului in care se desfasoara activitatea de casierie:
........................................................
Art. 46. – Spatiul special amenajat in incinta condominiului in care se pastreaza in siguranta documentele asociatiei:
.........................................................
CAPITOLUL XII
Dispozitii finale
Art. 47. – Proprietarii comunica datele lor de contact (numar de telefon si adresa de e-mail) presedintelui asociatiei de proprietari si administratorului, in vederea eficientizarii comunicarii intre organele asociatiei de proprietari si proprietarii din condominiu, precum si pentru notificarea acestora cu celeritate in cazurile de urgenta.
Art. 48. – Hotararile adunarilor generale se iau in cadrul adunarii generale convocata sau reconvocata, dupa caz, in conditiile Legii nr. 196/2018.
Art. 49. – (1) Pentru modificarea sau completarea prezentului statut ori a acordului de asociere, in cadrul adunarii generale a asociatiei de proprietari este necesar acordul a cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor din condominiu.
(2) Modificarile si/sau completarile aduse prezentului statut trebuie sa fie motivate si aprobate prin hotarare a adunarii generale a asociatiei de proprietari intr-o sedinta convocata si desfasurata cu respectarea prevederilor prezentului statut si ale Legii nr. 196/2018.
(3) Orice modificare sau completare a prezentului statut sau a acordului de asociere se inregistreaza la judecatoria care a emis incheierea judecatoreasca de infiintare, fara alte formalitati. In acest sens, atat acordul de asociere, cat si statutul asociatiei de proprietari, actualizate, se depun de catre presedintele asociatiei de proprietari, ori de cate ori sunt modificari, la judecatoria in a carei raza teritoriala se afla condominiul si care a emis incheierea judecatoreasca de infiintare.
(4) Modificarile si/sau completarile aduse prezentului statut sau acordului de asociere fara respectarea prevederilor alin. (3) nu sunt opozabile fata de proprietarii care nu sunt membri ai asociatiei de proprietari sau fata de terti.
*
Persoana insarcinata cu intocmirea statutului asociatiei de proprietari:
Nume si prenume:
.............................
Adresa:
..........................
Semnatura:
.......................
Acordul proprietarilor din condominiu:
Nume si prenume:
Adresa:
Semnatura:
1. .........................
2. ........................
3. ........................
4. ........................
5. ........................
6. ........................
7. ........................
8. ........................
9. ........................
Partea II:
Note privind completarea si aplicarea Statutului asociatiei de proprietari:
1 Se completeaza cu denumirea completa a asociatiei de proprietari.
2 Se completeaza cu adresa completa a asociatiei de proprietari.
3 Dupa caz, daca asociatia se constituie sau se reorganizeaza conform Legii nr. 196/2018.
4 Se completeaza cu denumirea fondului cu caracter special din care trebuie sa reiasa clar destinatia acestuia.
5 Se completeaza cu data la care a avut loc adunarea generala in care a fost aprobata constituirea fondului cu caracter special.
6 Se completeaza cu numarul hotararii adunarii generale prin care a fost aprobata constituirea fondului cu caracter special.
7 Inalta Curte de Casatie si Justitie, prin Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, in Decizia nr. 84, pronuntata in Dosarul nr. 2.297/1/2018, in sedinta din 26 noiembrie 2018, a decis ca, in interpretarea dispozitiilor art. 781 alin. (5) lit. a) din Codul de procedura civila, art. 46-48 din Legea nr. 230/2007, art. 12 pct. B lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 1.588/2007, sumele datorate lunar de tertul poprit, membru al asociatiei de proprietari, debitoarei asociatia de proprietari, cu titlu de cheltuieli de intretinere, au afectatiunea special corespunzatoare diferitelor componente ale acestor cheltuieli, astfel cum sunt determinate de legislatia in materie. A se vedea prevederile art. 781 alin. (5) din Codul de procedura civila.
8 Se completeaza cu numarul hotararii adunarii generale prin care a fost aprobat fondul cu caracter special.
9 Se completeaza cu data la care a avut loc adunarea generala.
10 Se completeaza cu valoarea procentului stabilit pentru penalitati. Penalitatile nu vor fi mai mari de 0.2% pentru fiecare zi de intarziere.
11 In aplicarea Legii nr. 196/2018, a statutului asociatiei de proprietari si a regulamentului condominiului se vor avea in vedere prevederile legislatiei in vigoare cu privire la prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal.
12 La asociatiile de proprietari din condominiile care cuprind maximum 10 unitati de proprietate imobiliara, daca adunarea generala hotaraste in acest sens, presedintele asociatiei de proprietari poate indeplini si functia de administrator si se constituie urmatoarele organe: adunarea generala, presedintele, cenzorul.
13 Se completeaza cu atributiile suplimentare conferite prin prezentul statut, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
14 In cazurile prevazute la art. 46 alin. (4) din Legea nr. 196/2018, presedintele asociatiei de proprietari preia toate atributiile si raspunderile comitetului executiv.
15 Se completeaza cu atributiile suplimentare conferite prin hotararile adunarii generale, cu respectarea prevederilor legale in vigoare. Fiecare atributie suplimentara se introduce insotita de numarul hotararii adunarii generale prin care respectivele atributii au fost conferite si data la care a avut loc adunarea generala.
16 Se completeaza cu atributiile suplimentare conferite prin hotararile adunarii generale, cu respectarea prevederilor legale in vigoare. Fiecare atributie suplimentara se introduce insotita de numarul hotararii adunarii generale prin care respectivele atributii au fost conferite si data la care a avut loc adunarea generala.
17 Se completeaza cu informatiile privind identificarea si delimitarea spatiului de administrare special amenajat in incinta condominiului in care se desfasoara serviciul de administrare.
18 Se completeaza cu informatiile privind identificarea si delimitarea spatiului in care se desfasoara activitatea de casierie.
19 Se completeaza cu informatiile privind identificarea si delimitarea spatiului in care se pastreaza in siguranta documentele asociatiei.
Ai nevoie de ajutor? Gasesti TOT ceea ce trebuie sa stii in lucrarea Asociatii de Proprietari. Obligatii fiscal-contabile! ...click pentru detalii si comenzi <<<
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri