Procedura de promovare in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie a fost modificata pentru a se scurta durata acesteia si sa fie reduse costurile pe care le implica.
Propunerea de modificare a fost inaintata spre aprobare Guvernului de Ministerul Justitiei dupa ce, in urma analizei modului de desfasurare a concursului aferent anului 2012 (derulat in perioada 19 martie - 21 septembrie 2012), au fost identificate o serie de neajunsuri:
- durata foarte mare in timp a procedurii (peste 6 luni),
- costul financiar ridicat al acesteia,
- numarul foarte mare de persoane implicate in organizarea concursului (aproximativ 170),
- eficienta scazuta a procedurii (promovarea a doar doi candidati),
- deficitul foarte mare de judecatori la Inalta Curte de Casatie si Justitie (26 de posturi vacante), care nu ar putea fi acoperit decat prin simplificarea procedurii si reducerea duratei acesteia.
In mod concret, modificarile operate vizeaza reducerea unor termene in scopul scurtarii duratei procedurii, dar si largirea bazei de selectie a candidatilor, fiind mentinuta conditia de 15 ani vechime in functia de judecator sau procuror, dar redusa la 3 ani perioada de functionare efectiva la curtea de apel, parchetul de pe langa curtea de apel sau Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie necesara pentru inscrierea la concurs.
Forma in vigoare a legii presupune in prezent doua probe eliminatorii (evaluarea lucrarilor si interviul), dar clasamentul final al candidatilor se bazeaza doar pe proba scrisa, astfel incat evaluarea activitatii profesionale nu se regaseste in nota finala. Or, atat evaluarea activitatii anterioare, cat si interviul in fata Plenului Consiliului Superior al Magistraturii (prin care se verifica integritatea, maturitatea profesionala, experienta, echilibrul candidatilor) trebuie sa se afle in mod fundamental intre criteriile care stau la baza selectiei.
Prin urmare, potrivit noului act normativ, toate cele trei probe existente in actuala procedura vor avea o pondere in punctajul final obtinut de candidati, iar nerealizarea punctajului minim la oricare dintre acestea va avea ca rezultat eliminarea candidatului.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatia unui certificat medical emis pt un cod de diagnostic 585 din 01/05 in 04/05. Certificatul are bifa pe "In continuare", desi nu este relevant in acest context. Ulterior am primit un alt certificat medical pt perioada 05/05-19/05 cu acelasi cod de diagnostic 585, cu bifa pe "Initial". Acest certificat medical nu trebuie sa aiba bifa pe "In continuare" fiind emis imediat dupa primul si avand acelasi cod de diagnostic? Medicul i-a spus angajatei ca data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unui salariat angajat ca sofer distributie marfa in tara va rog sa-mi comunicati daca locul de munca este mobil in contractul de munca? In aceasta situatie ar trebui trecut ca zona toata tara? In baza clauzei de mobilitate se acorda prestatii in natura nu in bani, respectiv telefon, card combusibil, este ok?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<