Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Norme noi privind siguranta rutiera adoptate de Comisia Europeana

Comisia Europeana propulseaza noi tehnologii care urmaresc "o mobilitate curata, conectata si automatizata" pe drumurile europene.

Noua tehnologie le va permite autovehiculelor sa „comunice” intre ele, cu infrastructura rutiera si cu ceilalti participanti la trafic — de exemplu, cu privire la situatii periculoase, lucrari rutiere si sincronizarea semafoarelor, astfel incat transportul rutier va deveni mai sigur, mai curat si mai eficient. Noile norme sunt conforme cu propunerile privind mobilitatea curata introduse de Comisia Juncker si marcheaza o noua etapa in modernizarea sectorului european al mobilitatii, pe care il pregatesc pentru neutralitate climatica in cea de a doua jumatate a secolului. Acestea contribuie la obiectivul pe termen lung al UE de a face astfel incat numarul de decese si vatamari grave in trafic sa se apropie de zero pana in 2050 („Viziunea Zero”).

Comisarul pentru mobilitate si transporturi, Violeta Bulc, a declarat: „Deschisa noilor tehnologii si evolutii ale pietei, aceasta decizie le ofera producatorilor de autovehicule, operatorilor rutieri si altor parti implicate mult-asteptata securitate juridica necesara pentru a incepe implementarea pe scara larga a serviciilor C-ITS in intreaga Europa. O adevarata rampa de lansare catre mobilitatea conectata si automatizata, ea va contribui in mod semnificativ la indeplinirea ambitiilor noastre privind siguranta rutiera.”

Normele adoptate astazi constituie o etapa importanta in facilitarea comunicarii intre vehicule. Incepand din acest an, autovehiculele, semnele de circulatie si autostrazile vor fi dotate cu tehnologie care le va permite sa trimita mesaje standard tuturor participantilor la trafic din jur.

Specificatiile stabilesc cerinte juridice minime pentru a asigura interoperabilitatea diferitelor sisteme cooperative utilizate, care le va permite tuturor statiilor echipate sa faca schimb de mesaje in conditii de siguranta, intr-o retea deschisa.

Se preconizeza ca elementul de cooperare — asigurat prin conectivitatea digitala intre vehicule, precum si intre vehicule si infrastructura de transport — va imbunatati semnificativ siguranta rutiera, eficienta traficului si confortul la volan, ajutand conducatorul auto sa ia deciziile corecte si sa se adapteze la situatiile din trafic.

Decizia Comisiei a luat forma unui act delegat. Publicarea unui  act delegat este urmata de o perioada de doua luni in care atat Parlamentul European, cat si Consiliul se pot opune intrarii sale in vigoare.

Actul se bazeaza pe Directiva ITS, menita sa accelereze implementarea acestor tehnologii de transport inovatoare in intreaga Europa. Mai multe parti interesate au profitat de posibilitatea de a oferi feedback cu privire la proiectul de lege in cadrul unei consultari publice desfasurate pe parcursul a patru saptamani din ianuarie.

De asemenea, Comisia a propus, in mai 2018, ca autoturismele, camioanele si autobuzele sa fie dotate cu noi dispozitive avansate de siguranta, precum cele pentru franarea de urgenta, asistenta inteligenta pentru controlul vitezei si protectie sporita a pietonilor si biciclistilor. Dispozitivele sunt un catalizator al mobilitatii automatizate si ii asigura Uniunii Europene o pozitie de lider in acest domeniu important. Negocierile intre colegiuitori cu privire la aceasta propunere inceput ieri, 14 martie.

de

Data aparitiei: 15 Martie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Norme noi privind siguranta rutiera adoptate de Comisia Europeana":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016