Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

O modalitate moderna si rapida de solutionare a conflictelor


In baza articolului 4, lit. i din Legea nr. 335/2007 a camerelor de comert din Romania, a articolului 62 din Statutul CCIB si a articolului 22 din Legea nr. 192 din 16 mai 2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, Colegiul de Conducere al CCIB a infiintat Centrul de mediere, structura fara personalitate juridica a Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB).

S-a aprobat, de asemenea, Regulamentul de organizare si functionare al Centrului de mediere (CM) al CCIB, precum si infiintarea unui Consiliu consultativ care va coordona activitatea  Centrului de mediere; acest consiliu este compus din sase persoane nominalizate de Colegiul de conducere al CCIB.

Centrul de mediere, care functioneaza pe langa Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, pune la dispozitia intreprinzatorilor o modalitate de rezolvare amiabila a diferendelor ivite in relatiile de afaceri, interne sau internationale, dar si a conflictelor civile si comerciale, prin procedura medierii, cu respectarea Directivei (IP/08/628) privind medierea in dreptul civil si dreptul comercial adoptata de Parlamentul european in 2008, a Codului de etica al CCIB, a Codului de etica si deontologie profesionala al mediatorilor autorizati.

Centrul de mediere are urmatoarele atributii:

* organizeaza si administreaza medierea litigiilor comerciale si civile, pentru membrii CCIB si pentru oricare dintre persoanele care apeleaza la aceasta modalitate legala de rezolvare rapida a litigiilor;
* promoveaza activitati de mediere in mediul de afaceri din Romania, prin: colaborarea pe baza de parteneriat cu parti interesate in domeniul medierii, inclusiv organizarea de evenimente cu parti interesate in domeniul medierii; prezentarea activitatilor CCIB si ale Centrului de mediere prin intermediul publicatiilor si a structurilor CCIB;
* dezvolta metode alternative de rezolvare a disputelor, cu accent pe mediere, prin: initierea si derularea de proiecte in vederea introducerii in practica curenta a medierii ca modalitate alternativa de rezolvare a disputelor in domeniul comercial si civil; initierea si sustinerea de schimburi de experienta, la nivel national si international, cu organizatii cu preocupari in domeniu;
* dezvolta un sistem integrat de rezolvare alternativa a disputelor (system design), prin utilizarea unor metode precum: diagnoza cauzelor profunde ale conflictelor/disputelor; analiza prioritatilor/nevoilor institutiei; utilizarea integrata a diferitelor tehnici precum negocierea, medierea, concilierea, facilitarea;
* organizeaza cursuri de formare si perfectionare, precum si sesiuni de informare in domeniul medierii;
* desfasoara activitati pentru atragerea de resurse prin proiecte in domeniul medierii.

Activitatea concreta de mediere a Centrului de mediere al CCIB se va realiza de mediatori autorizati de catre CM, in conformitate cu reglementarile Consiliului de mediere. In acest sens, potrivit Regulamentului, Consiliul consultativ intocmeste si actualizeaza lista mediatorilor eligibili pentru activitatea CM al CCIB si stabileste cadrul de colaborare intre Centrul de mediere al CCIB si mediatorii autorizati, precum si cu alte structuri in domeniul medierii, pe baza unor acorduri de parteneriat.

In ceea ce priveste costurile medierii, se va urmari asigurarea unei largi accesibilitati a tuturor categoriilor de solicitanti si situarea acestor costuri sub cele ale instantelor sau cele arbitrale, cu respectarea prevederilor art. 25 si art. 45 din Legea nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator. In acest sens, Consiliul consultativ al CM va aviza si propune spre aprobare presedintelui CCIB taxele pentru organizarea si administrarea medierii litigiilor comerciale si civile pentru membrii CCIB si pentru oricare dintre persoanele care apeleaza la aceasta modalitate legala de rezolvare rapida a litigiilor.

PUNCT DE LUCRU:
• Bd. Octavian Goga nr. 2, Sector 3, Bucuresti

SECRETARIAT TEHNIC – Informatii suplimentare si inregistrare solicitari:
• Gherasela CALAVRIAS – tel. 021.319.01.37


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "O modalitate moderna si rapida de solutionare a conflictelor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI