Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2020 

Ordin comun MS si MAI, adoptat. Cand NU purtam masca obligatorie

Ministerul Sanatatii (MS) impreuna cu Ministerul Internelor (MAI) au adoptat Ordinul prin care se stabileste cand nu purtam masca obligatorie. Actul a fost publicat in Monitorul Oficial, asadar prevederile sale se aplica deja.

Conform Ordinului comun al ministrului Sanatatii si a ministrului Internelor, pe perioada starii de alerta marca de protectie trebuie purtata oricand si oriunde, cu cateva exceptii. Acestea sunt explicate mai jos.

Iata cand NU este obligatorie purtarea mastii de protectie.

Atentie! Retinem ca aceste masuri au fost stabilite pentru a nu exista nicio confuzie cu privire la modul in care masca trebuie purtata si, mai ales, cand trebuie purtat. Nu uitati ca amenzile din starea de alerta nu sunt mici.

In functie de evaluarea riscului efectuat de medicul de medicina muncii al unitatii sau a medicului de medicina scolara, dupa caz, pot exista unele exceptii, astfel:

  • angajatul este singur in birou sau se afla minim 2 m intre persoanele din acel birou, cu conditia aerisirii camerei, cel putin la doua ore si se asigura dezinfectia suprafetelor;
  • persoana sufera de boli care afecteaza capacitatea de oxigenare;
  • persoana desfasoara activitati fizice intense si/sau in conditii de munca solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescuta, etc.);
  • prezentatorii TV si invitatii acestora, cu conditia respectarii distantei de 3 metri intre persoane;
  • vorbitorii in public cu conditia respectarii distantei de 3 metri
  • elevii/studentii doar in timpul orelor de curs, daca se respecta distantarea corespunzatoare
  • copiii cu varsta mai mica de 5 ani.

 

Angajatorul sau conducatorul institutiei are obligatia de a elabora propriile proceduri pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei.

Medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc si vor emite recomandari privind necesitatea purtarii mastii pentru angajati, iar responsabilul SSM va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca.

Mastile sunt eficiente daca sunt folosite in combinatie cu curatarea frecventa a mainilor cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun. Mai exact, inainte de a utiliza masca, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun). Masca de protectie trebuie sa acopere atat gura cat si nasul si sa fie schimbata o data la 4 ore sau ori de cate ori aceasta s-a umezit sau s-a deteriorat.

Masca nu se atinge in timpul purtarii, iar in cazul atingerii mastii, mainile trebuie igienizate cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun.

Dupa utilizare, masca se arunca de indata intr-un spatiu special amenajat, preferabil cu capac, operatiune urmata de igienizarea mainilor. NU se recomanda reutilizarea mastilor medicale.

Mastile nemedicale se spala zilnic la o temperatura de 60- 90 C si se calca cu fier de calcat prevazut cu abur, la temperatura maxima.

Pentru copiii cu varsta de 5 ani sau mai mare este recomandata purtarea mastilor nemedicale (din material textil).

In cazul aparitiei febrei/tusei/stranutului, purtarea mastii este recomandata in orice circumstanta (ex: in spatiile deschise, la domiciliu).

Documentul elaborat de catre specialistii in sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii si Institutului National de Sanatate Publica prevede si reguli privind triajul persoanelor pentru accesul intr-o incinta.

Astfel, pe durata starii de alerta se instituie obligativitatea institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor de a organiza activitatea astfel incat sa se asigure la intrarea in sediu efectuarea triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor in conditiile si cu respectarea Instructiunilor generale privind masurile de igiena.

In acest context, pentru personalul angajat, la accesul in sediul unitatii/institutiei, este obligatoriu triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor.Triajul nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal.

Triajul epidemiologic consta in:

  • masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3 C);
  • observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata);
  • daca temperatura inregistrata depaseste 37,3 C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus.
  • daca se constata mentinerea unei temperaturi mai mare de 37,3 C sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoana este indrumata catre mediul de familie in vederea efectuarii unui consult medical:
    • daca se incadreaza in definitia de caz suspect COVID 19, medicul de familie ii va recomanda testarea pentru diagnosticarea infectiei cu virusul SARS-CoV-2;
    • daca nu se incadreaza in definitia de caz suspect COVID 19, medicul de familie va stabili diagnosticul.

 

Medicul de medicina muncii va avea obligatia monitorizarii starii de sanatate a angajatilor, va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste SSM (Securitatea si Sanatatea in Munca), dar si evaluarea riscului pentru a decide daca sunt si alte zone unde nu este obligatorie masca.

Persoanele cu functie de conducere din fiecare unitate (sefii de structura) au responsabilitatea de a efectua triajul observational al angajatilor din subordinea directa.

Pentru alte persoane decat personalul angajat:

  • Este permis accesul intr-o incinta doar pentru persoanele care au motive justificate.
  • In cazul in care este necesara doar predarea unor documente, colete, etc, aceasta se va realiza in afara incintei, direct persoanei careia ii sunt destinate, cu respectarea masurilor de prevenire a contaminarii cu virusul SARS-CoV-2
  • Daca este necesar accesul in incinta, este obligatoriu triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor. Triajul nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal.
  • Triajul epidemiologic consta in:
    • masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3 C);
    • observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata);
    • daca temperatura inregistrata depaseste 37,3 C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus;
    • daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3 C sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoanei nu i se permite accesul in incinta;
    • daca temperatura inregistrata nu depaseste 37,3 C si nu prezinta alte simptome respiratorii, se permite accesul in incinta, prin preluarea acestuia de la intrare de catre un angajat, cu inregistrarea biroului/camerei/ departamentului unde va merge.

 

de Florin Amariei

Data aparitiei: 21 Mai 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Ordin comun MS si MAI, adoptat. Cand NU purtam masca obligatorie":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 6 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016