Intrebare: Doresc sa angajez un salariat in functia de portar pe o perioada determinata de 5 luni. Va rog sa imi spuneti ce perioada de proba ii voi sabili avand in vedere ca este vorba de o fuctie necalificata?
Raspuns: Potrivit art. 85 din Codul muncii , republicat, salariatul incadrat cu contract individual de munca pe durata determinata poate fi supus unei perioade de proba, care nu va depasi:
a) 5
zile lucratoare pentru o durata a contractului individual de munca mai mica de 3 luni;
b) 15 zile lucratoare pentru o durata a contractului individual de munca cuprinsa intre 3 si 6 luni;
c) 30 de zile lucratoare pentru o durata a contractului individual de munca mai mare de 6 luni;
d) 45 de zile lucratoare in cazul salariatilor incadrati in functii de conducere, pentru o durata a contractului individual de munca mai mare de 6 luni.
Textul de lege dispune ca pentru un contract de munca cu durata cuprinsa intre 3 si 6 luni, perioada de proba este de 15 zile lucratoare.
Potrivit art. 32 din Codul muncii, pe durata executarii unui contract individual de munca nu poate fi stabilita decat o singura perioada de proba.
Prin exceptie, salariatul poate fi supus la o noua perioada de proba in situatia in care acesta debuteaza la acelasi angajator intr-o noua functie sau profesie ori urmeaza sa presteze activitatea intr-un loc de munca cu conditii grele, vatamatoare sau periculoase.
Perioada de proba constituie vechime in munca.
In concluzie, pentru un contract de munca (CIM) pe durata determinata de 5 luni, perioada de proba este de 15 zile lucratoare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<