Aici insasi reglementarea aduce o solutie, anume ca incetarea contractului de munca se poate face fara motivare.
Este o procedura simplificata, atat pentru salariat, cat si pentru angajator.
Daca tineti neaparat la motivarea deciziei, trebuie sa aveti in vedere ca, cel putin angajatorului, aceasta ii poate aduce deservicii, deoarece salariatul nemultumit poate „demonta” motivele in fata instantei, incercand sa demonstreze ca renuntarea la contract de catre angajator este abuziva. Un caz recent: salariata incheiase cu parata, in calitate de angajator, un contract individual de munca, prin care s-a stabilit o perioada de proba de 30 de zile calendaristice. Pana la implinirea acestui termen de 30 de zile i-a fost inmanata de parata notificarea prin care i s-a comunicat incetarea contractului individual de munca.
Salariata a mentionat in fata instantei ca nu a contestat incetarea contractului ca urmare a denuntarii, ci contesta constatarea unei fapte culpabile ce-i lezeaza imaginea ca urmare a inscrierii ei in carnetul de munca1. Instanta a respins actiunea, dar este de retinut ca un astfel de litigiu nu ar fi existat daca nu s-ar fi consemnat motivul denuntarii contractului.
Deci, daca legea nu cere motivare… nu o mai dati!
Aceasta cu atat mai mult cu cat tot practica judiciara s-a pronuntat in sensul ca aprecierea de catre angajator a aptitudinilor si pregatirii profesionale a salariatului nu cade sub cenzura instantei, angajatorul fiind cel mai in masura sa aprecieze necesitatile in raport cu specificul postului, cu exigentele si eficienta impusa de acesta (Curtea de Apel Ploiesti, dec. civ. nr. 1142/16.04.1999).
Inca o data: nu mai motivati. Pentru linistea Dvs.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avand in vedere ca pe parcursul anilor, cadrul CIM a suferit mai multe modificari, iar multe dintre contractele individuale de munca existente sunt in formate vechi, am dori sa facem o actualizare colectiva a tuturor contractelor intocmite inainte de 2023, din punct de vedere al structurii. Asadar, actul aditional modifica toate articolele din CIM, conform cadrului actual renumerotare / completare / modificare continut, insa detaliile negociate sau modificate prin acte aditionale anterioare vor...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati sa inteleg cum este tratata noua perioada de proba intr-o noua functie ocupata de un angajat. Presupunand ca nu corespunde cerintelor noii pozitii, care sunt obligatiile angajatorului si care riscurile asumate de angajat? In sensul ca angajatorul este obligat sa il readuca pe angajat pe vechea pozitie ocupata? Dar daca este ocupata deja aceasta pozitie la momentul respectiv? Angajatul risca desfacerea CIM cu art. 31 in acest caz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<