Plangerile la CEDO, impreuna cu inscrisurile aferente, in cate exemplare se trimit? Ca si parat se indica Romania, Statul Roman sau Guvernul Romaniei? Care este adresa la care se expediaza cererile?
Raspuns oferit de specialistii www.avocatulroman.ro
Va puteti adresa Curtii, in scris, in una din cele doua limbi oficiale (engleza sau franceza) ori in limba oficiala a unuia dintre statele care au ratificat Conventia, respectiv limba romana.
Plangerea la CEDO se face impotriva Romaniei si consta in completarea formularului special pe care il puteti gasi pe site-ul Curtii, respectiv https://www.echr.coe.int, dar la cerere vi-l putem pune si noi la dispozitie.
De indata ce obtineti formularul cererii, il veti completa cu atentie si in mod lizibil, urmand a-l transmite Curtii, datat si semnat, cat mai curand posibil, termenul de depunere fiind de sase luni de la data ultimei cai ordinare de atac, respectiv de la data solutionarii recursului. Atentie, termenul curge de la data solutionarii acestei cai de atac si nu de la data comunicarii hotararii.
Cererea trebuie sa contina:
- o prezentare pe scurt a faptelor si a plangerilor dvs.;
- mentionarea dreptului sau a drepturilor prevazute de Conventie care estimati ca v-au fost astfel violate;
- recursurile pe care le-ati intreprins deja pentru remedierea situatiei;
- copii ale deciziilor emise in cazul dumneavoastra de toate autoritatile publice interesate.
Aceste documente nu va vor fi restituite, astfel incat trimiteti numai copii (nu capsati, lipiti sau legati in vreun fel copiile documentelor trimise). Documentele se trimit intr-un exemplar.
Formularul trebuie semnat de dumneavoastra in calitate de solicitant sau de reprezentantul dumneavoastra. Daca trimiteti cererea dumneavoastra prin fax, trebuie sa expediati originalul acesteia si prin posta. Grefierul va poate solicita documente si informatii suplimentare sau explicatii legate de plangerea dumneavoastra.
Adresa la care trebuie sa trimiteti formularul si toate inscrisurile de care intelegeti sa va folositi este urmatoarea:
Monsieur le Greffier de la
Cour européenne des Droits de l’Homme
Conseil de l’Europe
F–67075 STRASBOURG CEDEX.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatia unui certificat medical emis pt un cod de diagnostic 585 din 01/05 in 04/05. Certificatul are bifa pe "In continuare", desi nu este relevant in acest context. Ulterior am primit un alt certificat medical pt perioada 05/05-19/05 cu acelasi cod de diagnostic 585, cu bifa pe "Initial". Acest certificat medical nu trebuie sa aiba bifa pe "In continuare" fiind emis imediat dupa primul si avand acelasi cod de diagnostic? Medicul i-a spus angajatei ca data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unui salariat angajat ca sofer distributie marfa in tara va rog sa-mi comunicati daca locul de munca este mobil in contractul de munca? In aceasta situatie ar trebui trecut ca zona toata tara? In baza clauzei de mobilitate se acorda prestatii in natura nu in bani, respectiv telefon, card combusibil, este ok?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<