Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Majorare de 75% din salariu pentru functionarii ANP

Functionarii publici cu statut special din penitenciare ar urma sa beneficieze de o majorare de 75% din salariu pentru munca suplimentara, conform unui nou proiect.
 
Informatiile disponibile la Ministerul Justitiei arata ca in perioada 2019 - 2021 functionarii publici cu statut special vor beneficia de o marire de 75% din salariul de functie pentru orele prestate peste programul normal de lucru si care nu se pot compensa prin ore libere platite in urmatoarele 60 de zile dupa prestarea muncii suplimentare.
 
Munca suplimentara se poate plati numai daca efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa de seful ierarhic, in scris, cu aprobarea ordonatorului de credite, fara a se depasi 180 de ore anual. In cazuri cu totul deosebite, munca suplimentara se poate efectua si peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 de ore anual, cu aprobarea ordonatorului de credite si cu acordul sindicatelor reprezentative sau, dupa caz, al reprezentantilor salariatilor, potrivit legii, precum si cu incadrarea in fondurile bugetare aprobate.
 
Art. 1 - (1) Munca suplimentara prestata in perioada 2019 – 2021, peste programul normal de lucru, de catre functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, care nu se poate compensa prin ore libere platite in urmatoarele 60 de zile dupa prestarea muncii suplimentare, se plateste cu drepturile salariale corespunzatoare pentru orele prestate peste programul normal de lucru la care se adauga  o majorare de 75% din salariul de functie, proportional cu orele efectiv prestate peste programul normal de lucru. 
(2) Durata normala a timpului de munca este de 8 ore pe zi si de 40 de ore pe saptamana, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 
(3) Prestarea muncii suplimentare se realizeaza cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind programul de lucru si formele de organizare a acestuia.
(4) Ordonatorii de credite din sistemul administratiei penitenciare au obligatia de a dispune masuri pentru compensarea cu timp liber corespunzator a orelor prestate peste programul normal de lucru, in conditiile legii si pentru asigurarea cu prioritate a perioadei de repausnecesara refacerii capacitatii de munca a personalului propriu care a prestat munca suplimentara.
 
Art. 2 - Munca suplimentara se determina astfel:
total timp de munca lucrat conform prezentei din pontaj – fondul de timp individual
= munca suplimentara
Fondul de timp individual se determina dupa urmatoarea formula:
Fti = Ftl - Fta,
din care:
Fti = fondul de timp individual;
Ftl = fondul de timp al lunii stabilit ca numar de zile lucratoare din luna x durata programului normal de munca;
Fta = fondul de timp corespunzator zilelor absente de la serviciu stabilit ca numar de zile lucratoare de absenta x durata programului normal de munca.
 
Art. 3 - In cazul functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare pentru care durata programului normal de munca este stabilita prin dispozitii legale specifice, se aplica aceste dispozitii, evidentierea orelor suplimentare efectuandu-se potrivit acestor reglementari.
 
Art. 4 - Timpul liber corespunzator se acorda pentru munca suplimentara prestata si presupune ca pentru numarul de ore suplimentare lucrate peste timpul normal de lucru se acorda acelasi numar de ore libere platite. 
 
Art. 5 - (1) In cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila in termenul prevazut la art. 1 alin. (1), majorarea se plateste odata cu plata drepturilor salariale din luna urmatoare expirarii termenului.
(2) Majorarea se stabileste proportional cu orele prestate peste programul normal de lucru si se determina pe baza raportului dintre salariul de functie si durata timpului normal de lucru din luna in care s-a desfasurat munca suplimentara.
 
Art. 6 - (1) Munca suplimentara prestata peste programul normal de lucru se poate plati numai daca efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa de seful ierarhic, in scris, cu aprobarea ordonatorului de credite, fara a se depasi 180 de ore anual; dispozitia scrisa cuprinde intervalul de prestare a muncii suplimentare si poate avea caracter individual sau colectiv, in acest din urma caz urmand a fi nominalizate toate persoanele carora li se aplica.
(2) In cazuri cu totul deosebite, munca suplimentara se poate efectua si peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 de ore anual, cu aprobarea ordonatorului de credite si cu acordul sindicatelor reprezentative sau, dupa caz, al reprezentantilor salariatilor, potrivit legii, precum si cu incadrarea in fondurile bugetare aprobate.
(3) In situatii exceptionale, dispozitia prevazuta la alin. (1) poate fi verbala, dar se consemneaza in scris, in prima zi lucratoare de la data transmiterii dispozitiei verbale.
 
Art. 7 - (1) Plata majorarii se efectueaza astfel incat sa se incadreze in limita de 3% din suma salariilor de functie, salariilor gradului profesional detinut, gradatiilor si a salariilor de comanda de la nivelul bugetului centralizat al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
(2) In aplicarea alin. (1), lunar, pana pe data de 15 a fiecarei luni, ordonatorii de credite din sistemul penitenciar analizeaza influenta bugetara a majorarii de 75% aferenta orelor suplimentare efectuate in luna anterioara si dispun masuri in vederea incadrarii in limita de 3% din suma salariilor de functie, salariilor gradului profesional detinut, gradatiilor si a salariilor de comanda aferente lunii in care a fost prestata munca suplimentara.
(3) Pentru plata orelor suplimentare efectuate si nerecuperate in termen de 60 de zile, lunar, vor fi solicitate fondurile necesare, cu ocazia deschiderilor de credite bugetare, in conditiile respectarii prevederilor alin. (2); in acest sens, ordonatorii de credite vor completa si transmite la Administratia Nationala a Penitenciarelor situatia al carei model este prevazut in anexa  nr. 1 parte integranta din prezentul ordin.
(4) Lunar, cu ocazia centralizarii solicitarilor de deschidere de credite bugetare, Administratia Nationala a Penitenciarelor verifica daca fondurile solicitate pentru plata majorarii de 75% aferenta orelor suplimentare preconizate a se achita se incadreaza in limita de 3% din suma salariilor de functie, salariilor gradului profesional detinut, gradatiilor si a salariilor de comanda, la nivelul fiecarei unitati si repartizeaza fondurile deschise cu aceasta destinatie. 
(5) Plata lunara a orelor suplimentare se efectueaza de catre fiecare ordonator de credite, cu incadrarea in limita plafonului de 3 % si in bugetul aprobat; dupa efectuarea platii, ordonatorii de credite vor completa si transmite la Administratia Nationala a Penitenciarelor situatia privind plata orelor suplimentare al carei model este prevazut in anexa nr. 2, parte integranta din prezentul ordin.
(6) Fondurile disponibile pentru majorarea de 75% ramase pana la atingerea limitei de 3% stabilita la nivelul bugetului centralizat al Administratiei Nationale a Penitenciarelor pot fi repartizate pentru plata orelor suplimentare neachitate, comunicate conform situatiei din anexa nr. 2, in situatii de exceptie apreciate ca atare de conducerea Administratiei Nationale a Penitenciarelor, in temeiul notei justificative prezentate de catre unitatile care se confrunta cu astfel de imprejurari.
 
Art. 8 - (1)  Ordonatorii de credite desemneaza persoanele din fiecare structura cu atributii de intocmire a fisei individuale de evidenta a muncii suplimentare, modelul fisei fiind stabilit potrivit anexei nr. 3, parte integranta din prezentul ordin.
(2) Lunar, pentru functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare fata de care s-a dispus efectuarea muncii suplimentare se deschid fise individuale de evidenta a muncii suplimentare, documente care se inchid la sfarsitul fiecarei luni, cu aprobarea ordonatorului de credite.
(3) Fisele individuale vor evidentia distinct munca suplimentara prestata in zilele lucratoare, fata de munca suplimentara efectuata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza; fisele se pastreaza si se arhiveaza de catre compartimentul emitent, alaturi de pontajele lunare.
(4) Pontatorii introduc datele din fisele individuale in programul informatic de pontaj la sfarsitul fiecarei luni, dupa aprobarea acestora de catre ordonatorul de credite.
 
Art. 9 - (1) Plata majorarii se face pe baza centralizatorului lunar al personalului care a prestat munca suplimentara necompensata cu timp liber corespunzator al carui model este prevazut in anexa nr. 4, parte integranta din prezentul ordin.
(2) Centralizatorul lunar prevazut la alin. (1) se intocmeste de seful ierarhic nemijlocit, se aproba de ordonatorul de credite si se comunica structurii financiar-contabile, pana la data de 5 a lunii in care se face plata.
(3) Centralizatorul lunar va fi insotit de o nota justificativa intocmita de seful ierarhic nemijlocit si aprobata de ordonatorul de credite, in care se vor specifica motivele pentru care nu a fost posibila acordarea timpului liber corespunzator.
 
Art. 10 - Ordonatorii de credite si sefii de structuri din unitatile penitenciare raspund de utilizarea eficienta a resurselor umane si de timp, urmarindu-se limitarea muncii suplimentare prestate, fara afectarea gradului de siguranta a misiunilor.
 
Art. 11 – Pentru orele suplimentare efectuate la nivelul fiecarui ordonator de credite si a caror plata nu se poate face intrucat s-ar depasi plafonul de 3% ori nu sunt intrunite conditiile pentru alocarea de fonduri suplimentare potrivit art. 7 alin. (6), raman aplicabile prevederile art. 35 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.
 
Art. 12 – (1) Dispozitiile prezentului ordin nu aduc atingere prevederilor care reglementeaza acordarea majorarii  prevazute de lege pentru munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza, care se aplica in mod corespunzator, cele doua tipuri de munca avand regim juridic specific fiecaruia, evidenta timpului lucrat tinandu-se distinct pentru fiecare dintre acestea.
(2) Majorarea acordata pentru munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza si majorarea reglementata pentru munca suplimentara in conditiile prezentului ordin nu se pot cumula pentru aceeasi munca prestata. 
 
Art. 13 - (1) Pentru functionarii publici cu statut special ale caror raporturi de serviciu inceteaza sau sunt suspendate, plata majorarii pentru munca suplimentara prestata pentru care nu s-a acordat timp liber corespunzator pana la data emiterii actului administrativ se efectueaza odata cu plata ultimelor drepturi salariale cuvenite.
(2) Pentru functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare detasati, plata majorarii pentru munca suplimentara prestata, pentru care nu s-a acordat timp liber corespunzator pana la data emiterii actului administrativ de detasare, se efectueaza odata cu plata ultimelor drepturi salariale, de catre ordonatorul de credite de unde se detaseaza.
 
Art. 14 – Prevederile art. 1 -13 se aplica in mod corespunzator si functionarilor publici cu statut special sistemul administratiei penitenciare incadrati in Ministerul Justitiei. 
 
Art. 15 – Prevederile ordinului ministrului justitiei nr. 820/C/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea majorarii pentru lucrari de exceptie sau misiuni speciale functionarilor publici cu statut special si personalului civil din sistemul administratiei penitenciare publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 173 din 12 martie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si in anul 2019. 
 
Art. 16 - Articolul 34 din Normele metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administratiei penitenciare, aprobate prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2415/C/2018, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 556 din 3 iulie 2018, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”Art. 34
(1) In Ministerul Justitiei, majorarea pentru lucrari de exceptie sau misiuni speciale se acorda individual, prin ordin al ministrului justitiei.
(2) Majorarea prevazuta la alin. (1) se acorda pe baza cererii scrise a functionarului public cu statut special care solicita majorarea, cu avizul consultativ motivat al conducatorului compartimentului din care face parte functionarul, care se depune la Directia resurse umane din cadrul ministerului. Cererea va cuprinde, in mod obligatoriu, motivarea, respectiv lucrarile de exceptie si misiunile speciale realizate in perioada de referinta, procentul majorarii, in functie de lucrarile de exceptie sau misiunile speciale, precum si perioada de acordare, conform modelului prevazut in anexa nr. 5  care face parte integranta din prezentele norme metodologice.  
(3) Cererile de acordare a majorarii se analizeaza de o comisie constituita prin ordin al ministrului justitiei. In urma analizei, comisia va inainta ministrului justitiei propunerile de acordare a majorarii, avizate de  compartimentul de resurse umane din punct de vedere al incadrarii in procentul de 5% prevazut la art. 31, precum si de compartimentul economic, din punct de vedere al incadrarii in limita prevazuta la art. 31. 
(4) Ministrul justitiei decide acordarea majorarii, procentul acesteia si perioada de acordare, pe baza analizei comisiei prevazute la alin. (3)”. 
 
Art. 17 - Pentru functionarii publici cu statut special din Ministerul Justitiei raman aplicabile prevederile Ordinului ministrului justitiei nr. 1291/C/2017 privind aprobarea Normelor metodologice de acordare a majorarii pentru lucrari de exceptie sau misiuni speciale, pentru functionarii publici cu statut special din Ministerul Justitiei, cu exceptia art. 5. De la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, procedura de acordare a majorarii pentru lucrari de exceptie sau misiuni speciale este cea prevazuta la art. 16. 
 
Art. 18 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
Proiectul poate fi gasit pe site-ul MJ.

Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Majorare de 75% din salariu pentru functionarii ANP":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI