Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legislatia judirica actualizata la zi 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicat: Ministerul Justitiei isi mentine sprijinul constant pentru propriii angajati

Ministerul Justitiei isi reafirma sprijinul pentru propriii angajati, in special pentru felul in care urmeaza sa fie remunerat personalul auxiliar si conex din cadrul instantelor de judecata si al parchetelor de pe langa acestea, al directiilor de specialitate si aparatului central al institutiei.

in virtutea acestui deziderat si in exercitarea atributiilor, Ministerul Justitiei a transmis Ministerului pentru Relatia cu Parlamentul si Ministerului Muncii si Justitiei Sociale propunerile referitoare la proiectul legii salarizarii unitare supus dezbaterii in Camera Deputatilor, care este camera decizionala.

De altfel, domnul prof. univ. dr. Tudorel TOADER, ministrul Justitiei a luat act de nemultumirile exprimate in spatiul public de grefieri, dar si de specialistii in Tehnologia Informatiei din domeniul Justitiei care sunt ingrijorati de o scadere a salariilor cu pana la 50% de la inceputul anului 2018.

Salarizarea informaticienilor din justitie a fost o preocupare constanta a Ministerului Justitiei, in contextul in care informatizarea justitiei a reprezentat un punct esential pentru reformarea si modernizarea sistemului judiciar si pentru celerizarea si asigurarea calitatii actului de justitie.

Activitatile curente ale specialistilor IT din Justitie presupun gestionarea unei infrastructuri complexe, furnizand servicii atat personalului din justitie – de ex. email, internet, securitate cibernetica, aplicatii de specifice (ECRIS, STATIS, aplicatii financiar-contabile, gestiunea bazelor de date, administrarea sistemelor de videoconferinta utilizate in audierea martorilor sub acoperire sau detinutilor, precum si in comisiile rogatorii cu instante din alte tari, administrarea sistemelor informatice integrate de inregistrare a sedintelor de judecata – SIIISJ), infrastructura IT locala, dar si publicului larg (ex. site-uri si portaluri WEB ale institutiilor din Justitie, INFODOSAR).

Este de precizat, in acest context, faptul ca parcul tehnic administrat de cei aproximativ 500 de specialisti IT din Justitie (instante de judecata si parchete) numara peste 45.000 de echipamente IT (statii de lucru, servere, periferice, echipamente de stocare a datelor si echipamente de comunicatii).

Ministrul Justitiei, domnul Tudorel TOADER a solicitat, in scris, tuturor presedintilor curtilor de apel nivelul de salarizare si baza legala pentru stabilirea salariilor in vederea asigurarii unei remuneratii egale la nivel de tara.

De asemenea, Ministerul Justitiei a semnalat si problemele legate de salarizarea personalului auxiliar de specialitate transmise de sindicatele reprezentative.  Daca in anii 2000, salariul unui grefier ajungea la 80% din cel al unui magistrat, in prezent, procentul este de 25-30%.

Se propune corectarea grilei, astfel incat salariul de baza al grefierului cu studii superioare cu gradul I si vechime maxima sa fie plasat la nivelul grefierului sef serviciu, adica un coeficient de 3,79, urmand ca in jos sa fie corectate corespunzator celelalte salarii si ceilalti coeficienti.

In plus, Ministerul Justitiei si-a exprimat disponibilitatea de a fi prezent la lucrarile si dezbaterile Comisiei pentru munca si protectie sociala a Camerei Deputatilor pentru a fi in masura sa sustina propunerile de imbunatatire si corectare a proiectului, astfel incat sa se evite contestatiile si interpretarile ulterioare.

Biroul de presa al Ministerului Justitiei


Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 29 Mai 2017
Votati articolul "Comunicat: Ministerul Justitiei isi mentine sprijinul constant pentru propriii angajati":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre anagajati ministerul justitiei
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016