Proiectul „Cooperare internationala in vederea sprijinirii implementarii Deciziei Cadru 2008/947/JAI privind aplicarea principiului recunoasterii reciproce in cazul hotararilor judecatoresti si al deciziilor de probatiune in vederea supravegherii masurilor de probatiune si a sanctiunilor alternative”, finantat prin Programul „Justitie Penala” 2010 al Comisiei Europene s- a incheiat.
În perioada 28-29 mai 2013 a avut loc la Brasov conferinta de inchidere a proiectului „Cooperare internationala in vederea sprijinirii implementarii Deciziei Cadru 2008/947/JAI privind aplicarea principiului recunoasterii reciproce in cazul hotararilor judecatoresti si al deciziilor de probatiune in vederea supravegherii masurilor de probatiune si a sanctiunilor alternative”, finantat prin Programul „Justitie Penala” 2010 al Comisiei Europene.
Proiectul, derulat in perioada iunie 2011 – mai 2013, a fost implementat de Ministerul Justitiei, in calitate de stat coordonator, in parteneriat cu Serviciul de Probatiune din Irlanda si cu Ministerul Justitiei din Italia (Departamentul de Justitie Juvenila) si a avut ca obiectiv sprijinirea implementarii corespunzatoare a Deciziei Cadru a Consiliului 2008/947/JAI, pentru cresterea nivelului de cunoastere reciproca a masurilor de probatiune nationale, identificarea dificultatilor de ordin legislativ si practic in procesul de punere in aplicare a acestei decizii si dezvoltarea unor mecanisme si instrumente de cooperare eficiente intre autoritatile de probatiune ale statelor membre ale Uniunii Europene.
Proiectul a beneficiat de un buget de 321.001 euro, din care 80% a reprezentat finantarea europeana nerambursabila, iar 20% cofinantarea asigurata de partenerii proiectului.
Astfel, in cadrul proiectului au fost elaborate descrieri detaliate ale sistemelor de probatiune nationale din cele trei state partenere si au fost organizate intalniri de schimb de experienta si bune practici in vederea discutarii si identificarii celor mai adecvate si eficiente mecanisme de cooperare intre statele membre partenere in domeniul recunoasterii hotararilor/deciziilor de probatiune, transferului de responsabilitate, supravegherii aplicarii masurilor de probatiune, a sanctiunilor alternative etc.
De asemenea, a fost elaborat un program de management al furiei pentru persoanele care savarsesc infractiuni, precum si ghiduri pentru aplicarea practica a acestui program si au fost organizate, totodata, sesiuni de formare profesionala pentru specialistii din statele membre partenere in vederea asigurarii aplicarii corespunzatoare a noului program.
Cu ocazia conferintei de inchidere a proiectului, partenerii din Irlanda, Italia si Romania au reiterat excelenta colaborare dezvoltata in acest proiect, fiind exprimata intentia de a continua cooperarea in domeniul activitatii de probatiune, inclusiv prin valorificarea comuna a unor viitoare oportunitati de finantare nerambursabila.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Care este procedura legala ca un angajator sa recupereze banii din fondul FNUASS? cererile au fost depuse la Casa de Sanatate in anul 2022...In cat timp, se stinge/prescrie obligatia celor de la Casa de Sanatate de a a restutui banii catre angajator? Este vorba despre concedii medicale cu cod indemnizatie 08.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am avut o Intreprindere Individuala intre perioada 01.08.2023 si 30.08.2024. Pentru anul 2023 am realizat venituri impozabile in valoare de 28.000, iar pentru anul 2024 37.000. Pentru anul 2023 am platit numai impozit si sanatate, si pentru 2024 tot impozit si sanatate. CAS-ul ar fi trebuit platit in situatia de fata, tinund cont, ca nici un an nu a fost intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<