Proiectul „Cooperare internationala in vederea sprijinirii implementarii Deciziei Cadru 2008/947/JAI privind aplicarea principiului recunoasterii reciproce in cazul hotararilor judecatoresti si al deciziilor de probatiune in vederea supravegherii masurilor de probatiune si a sanctiunilor alternative”, finantat prin Programul „Justitie Penala” 2010 al Comisiei Europene s- a incheiat.
În perioada 28-29 mai 2013 a avut loc la Brasov conferinta de inchidere a proiectului „Cooperare internationala in vederea sprijinirii implementarii Deciziei Cadru 2008/947/JAI privind aplicarea principiului recunoasterii reciproce in cazul hotararilor judecatoresti si al deciziilor de probatiune in vederea supravegherii masurilor de probatiune si a sanctiunilor alternative”, finantat prin Programul „Justitie Penala” 2010 al Comisiei Europene.
Proiectul, derulat in perioada iunie 2011 – mai 2013, a fost implementat de Ministerul Justitiei, in calitate de stat coordonator, in parteneriat cu Serviciul de Probatiune din Irlanda si cu Ministerul Justitiei din Italia (Departamentul de Justitie Juvenila) si a avut ca obiectiv sprijinirea implementarii corespunzatoare a Deciziei Cadru a Consiliului 2008/947/JAI, pentru cresterea nivelului de cunoastere reciproca a masurilor de probatiune nationale, identificarea dificultatilor de ordin legislativ si practic in procesul de punere in aplicare a acestei decizii si dezvoltarea unor mecanisme si instrumente de cooperare eficiente intre autoritatile de probatiune ale statelor membre ale Uniunii Europene.
Proiectul a beneficiat de un buget de 321.001 euro, din care 80% a reprezentat finantarea europeana nerambursabila, iar 20% cofinantarea asigurata de partenerii proiectului.
Astfel, in cadrul proiectului au fost elaborate descrieri detaliate ale sistemelor de probatiune nationale din cele trei state partenere si au fost organizate intalniri de schimb de experienta si bune practici in vederea discutarii si identificarii celor mai adecvate si eficiente mecanisme de cooperare intre statele membre partenere in domeniul recunoasterii hotararilor/deciziilor de probatiune, transferului de responsabilitate, supravegherii aplicarii masurilor de probatiune, a sanctiunilor alternative etc.
De asemenea, a fost elaborat un program de management al furiei pentru persoanele care savarsesc infractiuni, precum si ghiduri pentru aplicarea practica a acestui program si au fost organizate, totodata, sesiuni de formare profesionala pentru specialistii din statele membre partenere in vederea asigurarii aplicarii corespunzatoare a noului program.
Cu ocazia conferintei de inchidere a proiectului, partenerii din Irlanda, Italia si Romania au reiterat excelenta colaborare dezvoltata in acest proiect, fiind exprimata intentia de a continua cooperarea in domeniul activitatii de probatiune, inclusiv prin valorificarea comuna a unor viitoare oportunitati de finantare nerambursabila.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie: speta ar fi: salariata cu norma intreaga peste 26 ani, Salar brut 6000 lei la fel si ultimele 6 luni anterioare concediului medical, fara pers. in intretinere, fara tichete, sporuri., are stagiu de cotizare. Are 17 zile de concediu prenatal si 4 zile lucrate. La calculul salariului aferent timpului lucrat avem 1143 Ron la care trebuie sa ii aplicam deducerea de baza. Intrebarea ar fi, cat este deducerea personala de baza in aceasta situatie? 4050*20%...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avand in vedere ca HG 295 din 31.03.2025, cu privire la Registrul General de Evidenta a salatiatilor, aduce modificari la HG 905/2017, cea din urma fiind valabila pana la 30.09.2025, pot fi aplicate in continuare prevederile din Hotararea 905? Fac referire in mod special la transmiterea suspendarilor in caz de incapacitate de munca, conf art. 5 lit. e din HG 295. As aprecia sa ne dati o lamurire cu privire la tipul de certificate medicale la care face referire legiuitorul un numar minim de zile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<