Proiectul „Cooperare internationala in vederea sprijinirii implementarii Deciziei Cadru 2008/947/JAI privind aplicarea principiului recunoasterii reciproce in cazul hotararilor judecatoresti si al deciziilor de probatiune in vederea supravegherii masurilor de probatiune si a sanctiunilor alternative”, finantat prin Programul „Justitie Penala” 2010 al Comisiei Europene s- a incheiat.
În perioada 28-29 mai 2013 a avut loc la Brasov conferinta de inchidere a proiectului „Cooperare internationala in vederea sprijinirii implementarii Deciziei Cadru 2008/947/JAI privind aplicarea principiului recunoasterii reciproce in cazul hotararilor judecatoresti si al deciziilor de probatiune in vederea supravegherii masurilor de probatiune si a sanctiunilor alternative”, finantat prin Programul „Justitie Penala” 2010 al Comisiei Europene.
Proiectul, derulat in perioada iunie 2011 – mai 2013, a fost implementat de Ministerul Justitiei, in calitate de stat coordonator, in parteneriat cu Serviciul de Probatiune din Irlanda si cu Ministerul Justitiei din Italia (Departamentul de Justitie Juvenila) si a avut ca obiectiv sprijinirea implementarii corespunzatoare a Deciziei Cadru a Consiliului 2008/947/JAI, pentru cresterea nivelului de cunoastere reciproca a masurilor de probatiune nationale, identificarea dificultatilor de ordin legislativ si practic in procesul de punere in aplicare a acestei decizii si dezvoltarea unor mecanisme si instrumente de cooperare eficiente intre autoritatile de probatiune ale statelor membre ale Uniunii Europene.
Proiectul a beneficiat de un buget de 321.001 euro, din care 80% a reprezentat finantarea europeana nerambursabila, iar 20% cofinantarea asigurata de partenerii proiectului.
Astfel, in cadrul proiectului au fost elaborate descrieri detaliate ale sistemelor de probatiune nationale din cele trei state partenere si au fost organizate intalniri de schimb de experienta si bune practici in vederea discutarii si identificarii celor mai adecvate si eficiente mecanisme de cooperare intre statele membre partenere in domeniul recunoasterii hotararilor/deciziilor de probatiune, transferului de responsabilitate, supravegherii aplicarii masurilor de probatiune, a sanctiunilor alternative etc.
De asemenea, a fost elaborat un program de management al furiei pentru persoanele care savarsesc infractiuni, precum si ghiduri pentru aplicarea practica a acestui program si au fost organizate, totodata, sesiuni de formare profesionala pentru specialistii din statele membre partenere in vederea asigurarii aplicarii corespunzatoare a noului program.
Cu ocazia conferintei de inchidere a proiectului, partenerii din Irlanda, Italia si Romania au reiterat excelenta colaborare dezvoltata in acest proiect, fiind exprimata intentia de a continua cooperarea in domeniul activitatii de probatiune, inclusiv prin valorificarea comuna a unor viitoare oportunitati de finantare nerambursabila.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As avea urmatoare intrebare: in cazul unui salariat incadrat cu program de lucru 8 ore pe zi, si care lipseste 2 ore timp de 4 zile adica are 8 ore absente nemotivat, de cate tichete de masa ar trebui sa beneficieze intr-o luna care are 20 zile lucratoare? El are in total in luna 152 ore regie 8 ore absente nemotivate.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Referitor la acordarea tichetelor de masa pentru orele suplimentare compensate in cursul unei luni: Norma lunii februarie 2025 este de 20 zile lucratoare 160 ore, iar un salariat a fost prezent la serviciu 18 zile 144 ore si 2 zile 16 ore a fost in compensare pentru orele suplimentare efectuate in luna ianuarie 2025. Pentru cele 2 zile in care salariatul a fost in compensare in luna februarie, salariatul beneficiaza de acordarea de tichete de masa?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<