De la 1 februarie 2013 va intra in vigoare noul Cod de procedura civila, dupa ce a fost anuntat cu mare fast si apoi amanat de cateva ori si dupa ce autoritatile au raspuns acum afirmativ pentru data de 1 februarie 2013. Totusi, absolut nimeni nu a declarat ca este sigura aceasta data pentru intrarea in vigoare a acestui Cod de procedura civila. Dupa ce cu totii ne-am dat seama ca prioritatile la nivel “inalt” au fost altele decat pregatirea pentru aceasta mare schimbare in lumea juridica, putem concluziona ca suntem putin pregatiti pentru a implementa aceste noi prevederi.
La o privire de ansamblu, aceste modificari sunt benefice pentru actuala si greoaia desfasurare a proceselor civile. La o prima citire putem gasi schimbari majore, care asa cum au fost ele concepute, ne dau impresia de simplificare si actualizare a procedurilor civile.
![Andrei Andronic](https://e-juridic.manager.ro/dbimg/images/andreiandronic.jpg)
O dispozitie in acest sens o gasim la art. 143, care se refera la conditiile generale ale
formei cererilor; la alin. 1 se agauga faptul ca “cererea va cuprinde, daca este cazul, si adresa electronica”. Un alt aspect exemplificativ este ca prin noua lege se pune accentul pe rolul activ al judecatorului, fata de reglementarea anterioara, unde accentul cadea mai mult in sarcina paratului.
Aceste exemple ar putea continua, dar semnul de intrebare nu este referitor la modificarile in sine ci la modul cum vor fi ele aplicate efectiv in procesul de justitie. Astfel dorim, chiar daca nu suntem foarte pregatiti, sa asimilam si sa aplicam aceste prevederi cu succes.
Andrei Andronic, Avocat
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<