Grupul parlamentar al PNL a depus un proiect de lege pe ordinea de zi a Camerei Deputatilor privind limitarea drepturilor autoritatilor locale asupra imobilelor dezafectate.
Saptamana trecuta, in cadrul unei conferinte de presa, deputatii liberali Virgil Guran si George Scutaru au prezentat o initiativa legislativa care vizeaza transmiterea unor bunuri imobile dezafectate din domeniul privat al statului si administrarea autoritatii publice centrale in proprietatea privata a autoritatilor administratiei publice locale.
* Initiatorii propunerii legislative, semnata de 153 de parlamentari apartinand tuturor formatiunilor politice, au depus, miercuri, 13 noiembrie, acest proiect legislativ, in urma consultarilor cu deputatii liberali din Comisia juridica, identificand solutia pentru ca aceste imobile, odata transferate , sa fie utilizate strict in folosul comunitatii respective.
* Astfel, imobilele dezafectate ce fac obiectul prezentei legi nu vor putea fi instrainate si nici executate silit pentru o perioada de 3 ani de la preluarea lor.
* Transferarea imobilelor se va face in urma unei proceduri clar stabilite in actul normativ, iar autoritatile locale vor fi nevoite sa motiveze temeinic solicitarea si sa asigure fondurile pentru obiectivele preluate in folosul si pentru dezvoltarea comunitatii.
* Aceasta masura vine in sprijinul autoritatilor locale care au solicitat in nenumarate randuri ca aceste imobile dezafectate, aflate in paragina, sa ajunga in administrarea lor.
* Initiativa liberala ofera oportunitatea ca autoritatile locale sa dezvolte mediul antreprenorial local, sa se creeze locuri de munca si venituri suplimentare la bugetele locale.
Sursa
Camera Deputatilor
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<