Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Restituirea taxei de timbru


Prin cererea introdusa la aceasta instanta si inregistrata sub nr. 5029/292/2011 creditoarea S.C. U. S. SA a solicitat instantei emiterea unei ordonante ce contine somatia si termenul de plata, prin care sa fie obligata debitoarea T. P. sa-i plateasca suma de 259,25 lei, reprezentand contravaloarea prestarii serviciului public de salubrizare, cu cheltuieli de judecata.

In fapt, s-a aratat ca intre creditoare si debitoare s-a incheiat contractul de prestarii servicii publice de salubrizare nr. 4088/2010 potrivit caruia debitoarea era obligata sa achite lunar, conform facturilor emise, contravaloarea serviciilor prestate de creditoare in calitate de operator. S-a mentionat ca desi termenul de plata a expirat, debitoarea refuza sa o efectueze astfel incat prin notificarea nr. 1040/2011 i s-a pus in vedere sa achite suma de 137,25 lei, debit existent la data de 14.04.2011.

Fata de cele expuse, a solicitat a se constata ca aceasta creanta indeplineste conditiile impuse de art. 1 din O.G. nr. 5/2001 privind procedura somatiei de plata, ca este certa, lichida si exigibila determinata prin facturile fiscale emise de creditoare si insusite de debitoare prin semnatura.

Analizand actele si lucrarile dosarului instanta a constatat ca prin cererea inaintata la aceasta instanta la data de 13.12.2011 creditoarea a solicitat ca printr-o incheiere data fara drept de apel sa se ia act ca renunta la judecata pornita impotriva debitoarei intrucat aceasta a achitat suma de 274,50 lei, reprezentand contravaloarea prestarii serviciului public de salubrizare pe perioada iulie 2010 – decembrie 2011, conform chitantei depuse in copie la dosar, mentionand ca debitoarea a fost chemata in judecata numai pentru suma de 259,25 lei.

A mai solicitat ca potrivit prevederilor art. 23 alin.1 si 4 din Legea 146/1997 sa se incuviinteze restituirea taxei judiciare de timbru in cuantum de 39 lei – conform chitantei eliberata de Pr. R.d.V. la 13.12.2011 si timbru judiciar in suma de 0,50 lei, avand in vedere ca debitoarea a achitat suma datorata, astfel incat procesul a ramas fara obiect.

Avand in vedere ca debitoarea a achitat debitul pretins si dispozitiile expres prev. de art. 5 din OG 5/2001 arata ca: „in cazul in care creditorul primeste plata datoriei, ori declara ca este multumit cu intelegerea asupra platii, judecatorul va lua act despre aceasta si va proceda la inchiderea dosarului”, instanta a constatat ca acestea sunt indeplinite si a pronuntat o incheiere irevocabila, luand act ca s-a primit plata, astfel cum rezulta din chitanta emisa de creditoare.

In baza art. 23 alin. 1 si 4 din Legea 146/1997, instanta a dispus restituirea taxei de timbru in cuantum de 39 lei, achitata, intrucat la primul termen de judecata s-a acceptat plata de catre creditoare.

Sursa: Portal.just.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Restituirea taxei de timbru":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016