Data fiind structura de reglementare a serviciului public al registrului comertului, multiplele reforme legislative ce au vizat acest domeniu au abordat toate cele trei componente legislative, iar obiectivele esentiale in configurarea cadrului institutional si legislativ au fost si continua sa fie digitalizarea, accesibilitatea, simplificarea, reducerea costurilor si a sarcinilor administrative, precum si a duratei procedurii de inregistrare. Acum, insa, lucrurile continua sa avanseze faptic prin modificarea Ordinului MJ nr. 2594/c/2008. Impulsul a venit, asa cum se intampla in ultimii ani, de la Bruxelles. Comisia Europeana a subliniat, in „Strategia privind piata unica digitala pentru Europa” si in „Planul de actiune al UE privind guvernarea electronica 2016-2020”, rolul administratiilor publice in a oferi ajutor intreprinderilor sa demareze cu usurinta o activitate, sa desfasoare activitati online si sa se extinda la nivel transfrontalier. In Planul de actiune al UE privind guvernarea electronica s-a recunoscut in mod specific importanta de a imbunatati utilizarea instrumentelor digitale pentru a indeplini cerintele legate de dreptul societatilor, iar pentru a facilita constituirea intreprinderilor mici si mijlocii, s-a precizat ca ar trebui instituite proceduri care sa permita constituirea societatilor si inregistrarea sucursalelor in intregime online.
Avem, asadar, primul pas important facut in tara noastra in ceea ce priveste inregistrarea unei companii fara a face zeci de drumuri pe la diverse ghisee. Conform MJ, aceste modificari "preceda si pregatesc reforma legislativa a reglementarii primare prin care se va transpune, in legea romana, Directiva Digitalizare si care va permite constituirea si inregistrarea, in integralitate pe cale electronica, fara a fi necesara prezenta la ghiseu in nicio etapa a procesului de infiintare a unei societati".
---
Ultimele saptamani au adus in peisajul legislativ autohton nu mai putin de
5 legi si ordonante de urgenta, cu implicatii majore asupra oricarei firme din Romania. Deci inclusiv asupra firmei dvs.
Sunt
acte normative extrem de importante, ce instituie modificari legate de aprobarea situatiilor financiare anuale, restructurarea obligatiilor fiscale, declaratia privind beneficiarul real, insolventa etc. Si toate aceste modificari va afecteaza in mod direct, ca urmare sunteti obligat sa le cunoasteti, sa le intelegeti si sa le aplicati corect.
Specialistul Ionut Jinga va vine in
ajutor!
Lucrarea sa,
Noua lege a societatilor comerciale comentata si explicata, va furnizeaza imaginea de ansamblu a modificarilor legislative recente, astfel incat, pe de o parte, sa aveti certitudinea ca nu ratati nicio prevedere vitala si, pe de alta parte, sa stiti exact cum trebuie sa gestionati fiecare aspect afectat de modificari. Lucrarea este disponibila online si o puteti parcurge chiar azi!
---
Acest proiect de norma tertiara propune, in primul rand, eliminarea din procesul de inregistrare in registrul comertului a unor formalitati care nu mai prezinta utilitate, in conditiile in care datele pot fi obtinute din baza de date a registrului comertului sau prin mecanisme de colaborare interinstitutionala, unele dintre acestea putand constitui si impedimente in transpunerea Directivei Digitalizare.
Nu vor mai fi astfel necesar a fi prezentate la inregistrare: