Recent a fost dat publicitatii un nou proiect de act normativ care ar putea aduce reglementari noi in ce priveste legea societatilor comerciale. Una dintre aceste schimbari importante se refera la faptul ca cesiunea partilor sociale catre una sau mai multe persoane ar putea fi conditionata de derularea in prealabil a unei inspectii finale organizate de ANAF.
Prin prezentul proiect de lege sunt vizate modificari in Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul a fost initiat de senatorul PSD Darius-Bogdan Valcov. Proiectul a fost aprobat marti de Senat si aduce noi prevederi in ce priveste vanzarea firmelor si la procedura lichidarii, scrie Avocatnet.ro.
Prin acest proiect de lege se propune transmiterea in primele 12 luni de la infiintarea unei societati comerciale, a cel putin 50% din partile sociale ale acesteia catre una sau mai multe persoane sa se efectueze si sa devina opozabila tertilor numai dupa realizarea inspectiei fiscale efectuate de organele de specialitate din cadrul ANAF, in cel mult 30 de zile.
Cat despre procedura de lichidare, proiectul propune ca judecatorul sa numeasca un lichidator pentru societatea dizolvata in termen de o luna.
"Daca in termen de 30 de zile calendaristice de la data de la care hotararea judecatoreasca de dizolvare a ramas definitiva nu se procedeaza la numirea unui lichidator la cererea oricarei persoane interesate, judecatorul delegat are obligatia ca in termen de o luna sa numeasca un lichidator de pe Lista practicienilor in reorganizare si lichidare, remunerarea acestuia urmand a fi facuta din averea persoanei juridice dizolvate sau, in cazul lipsei acesteia din fondul de lichidare constituit in temeiul prevederilor art. 4 alin.(6) din Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare", se precizeaza in proiectul de lege.
sursa: Avocatnet.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<