Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Serviciul voluntar pentru barbati si femei, reintrodus de armata

MApN reintroduce serviciul voluntar de incorporare pentru barbati si femei. In plus, cetatenii romani cu varsta cuprinsa intre 20 si 35 de ani din strainatate vor fi obligati sa se intoarca in tara la chemarea Presedintelui sau a Parlamentului.  

Prevederea este inclusa intr-un nou proiect de lege privind pregatirea populatiei pentru aparare initiat de Ministerul Apararii Nationale. Armata vrea ca prin introducerea noului concept de "militar voluntar in termen" sa creasca cantitatea si calitatea rezervei de mobilizare. Aceasta a fost diminuata din cauza suspendarii de la 1 ianuarie 2007 a serviciului militar obligatoriu. "Militarii voluntari in termen" vor fi o sursa importanta pentru selectia rezervistilor voluntari. Totodata, proiectul va modifica si conceptele de "cetatean incorporabil", "cetatean cu obligatii militare" si "recrut". 

MApN arata ca "solutiile legislative propuse asigura coerenta continutului legii si corelarea acestuia cu prevederile actelor normative in domeniul apararii nou intrate in vigoare." In plus, "definirea termenilor utilizati in continutul legii care au legatura cu indeplinirea de catre cetatenii romani a serviciului militar asigura coerenta si claritatea dispozitiilor, precum si acoperirea legala a situatiilor ramase nereglementate."

 

Legea nr. 446/2006 privind pregatirea populatiei pentru aparare se actualizeaza, dupa cum urmeaza: 

  1. Se modifica art. 2 alin. (2) lit. b) pentru corelarea cu prevederile art. 2 alin. (1) din lege. 
  2. Se modifica art. 3 alin. (3) prin inlocuirea conceptului de „militar in termen” cu cel de „militar conscript” si prin adaugarea a doua noi categorii de personal „preot militar” si „militar voluntar in termen”. Se clarifica statutul preotilor militari in raport cu institutia militara, in sensul definirii acestora ca fiind o categorie distincta de personal care desfasoara activitati specifice, cu caracter necombatant, in cadrul structurilor institutiilor cu atributii in domeniul apararii si securitatii nationale, respectiv in sensul reglementarii serviciului in aceasta calitate ca forma de indeplinire a serviciului militar activ. 
  3. De asemenea, prin introducerea conceptului de „militar voluntar in termen” se are in vedere coroborarea cu prevederile art. 1 din Legea nr. 395/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora „cetatenii romani […] pot efectua, pe baza de voluntariat, orice forma a serviciului militar, fara discriminare”, precum si cu prevederile art. 2 ale aceluiasi act normativ potrivit carora „executarea serviciului obligatoriu, in calitate de militar in termen […] se suspenda”, ceea ce nu exclude executarea, pe baza de voluntariat, a acestei forme de indeplinire a serviciului militar. Totodata, prin introducerea acestui concept se are in vedere cresterea cantitatii si calitatii rezervei de mobilizare, diminuate ca urmare a suspendarii, incepand cu 1 ianuarie 2007, a serviciului militar obligatoriu. Militarii voluntari in termen vor reprezenta o sursa importanta pentru selectia rezervistilor voluntari.
  4. Se modifica prevederile art. 3 alin. (51) din lege pentru coroborare cu prevederile art. 21 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 referitoare la completarea fortelor destinate apararii cu resurse umane, conform organizarii la razboi, pe timpul starii de urgenta si al starii de asediu. Se introduce art. 31 pentru definirea serviciului militar in calitate de militar voluntar in termen.
  5. Se modifica si se completeaza prevederile art. 7 pentru definirea conceptelor de „cetatean incorporabil”, „cetatean cu obligatii militare” si „recrut”.
  6. Se modifica prevederile art. 8 in sensul eliminarii perioadei de 6 luni de la dobandirea/redobandirea cetateniei romane in care un cetatean ar fi scutit de indeplinirea indatoririlor militare, precum si pentru reglementarea modului de indeplinire a obligatiei constitutionale de aparare a tarii de catre toti cetatenii romani, indiferent de modul de dobandire a cetateniei, avandu-se in vedere prevederile art. 55 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata. De asemenea, se creeaza cadrul legal pentru recunoasterea serviciului militar de catre cetatenii care au indeplinit aceasta indatorire in armatele altor state.
  7. Se introduce art. 81 pentru reglementarea modului in care cetatenii romani cu domiciliul in strainatate, respectiv cei plecati temporar in strainatate, isi exercita dreptul si obligatia constitutionala de a apara tara.
  8. Se modifica art. 10 si 11 in sensul includerii in categoria militarilor profesionisti a soldatilor si gradatilor profesionisti, pentru corelarea cu actele normative care reglementeaza statutul acestui corp de personal militar.
  9. Se modifica art. 12 alin. (2) pentru corelare cu prevederile art. 2 si cu modificarile propuse la art. 3 privind formele de indeplinire a serviciului militar.
  10. Se abroga art. 13, avandu-se in vedere corelarea cu prevederile art. 11 din lege.
  11. Se modifica art. 14 prin includerea in categoria rezervistilor a cetatenilor romani care au indeplinit serviciul in calitate de politisti - functionari publici cu statut special, avandu-se in vedere modul de completare cu resurse umane a structurilor de politie, potrivit organizarii la razboi.
  12. Se modifica art. 15 alin. (1) pentru corelarea cu propunerea de modificare a art. 17.
  13. Se modifica art. 16 alin. (1), avandu-se in vedere corelarea cu prevederile art. 21 din Legea nr. 270/2015 referitoare la situatiile pentru care rezervistii voluntari pot fi concentrati/mobilizati, precum si cu prevederile art. 21 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999  referitoare la completarea fortelor destinate apararii pe timpul starii de urgenta si al starii de asediu.
  14. Se abroga art. 16 alin. (3), avandu-se in vedere corelarea cu prevederile art. 17 din lege.
  15. Se modifica art. 17 in sensul corelarii cu prevederile art. 16 si pentru crearea cadrului legal privind instruirea rezervei operationale pe timp de pace, similar rezervei voluntare, avandu-se in vedere necesitatea mentinerii aceluiasi nivel de pregatire militara a acestor categorii de rezervisti care pot completa, in situatiile prevazute de lege, structurile cu atributii in domeniul apararii si securitatii nationale. Mentinerea actualelor prevederi referitoare la posibilitatea instruirii rezervei operationale doar pe timpul starilor exceptionale limiteaza capacitatea structurilor cu atributii in domeniul apararii si securitatii nationale de a-si indeplini misiunile, avandu-se in vedere si schimbarile produse in plan operational  si al inzestrarii cu tehnica si echipamente ale fortelor armate. De asemenea, se reglementeaza modalitatea de compensare a angajatorilor pentru perioada in care rezervistii voluntari si rezervistii participa la exercitii si antrenamente de mobilizare sau sunt concentrati pentru instruire si indeplinirea unor misiuni.
  16. Se modifica art. 18 alin. (1) si (2) pentru corelarea cu propunerea de modificare a art. 16 si 17. Se modifica art. 20 alin. (3) pentru reglementarea anuntarii si inmanarii ordinelor de chemare pentru rezervisti si de catre structurile de politie locala.
  17. Se introduce art. 211 pentru reglementarea modului de indeplinire a serviciului militar pe baza de conscriptie, in corelare cu prevederile art. 3 alin. (5).
  18. Se modifica art. 22  pentru sistematizarea continutului, in sensul ca alin. (2) si (3) sunt preluate cu modificari in art. 221, precum si pentru reglementarea competentelor privind planificarea activitatilor de recrutare-incorporare si se creeaza astfel cadrul legal pentru elaborarea si aprobarea Planului anual de recrutare-incorporare in vederea indeplinirii serviciului militar pe baza de conscriptie.
  19. Se introduce art. 221  pentru sistematizarea continutului referitor la recrutarea-incorporarea in situatia trecerii la serviciul militar pe baza de conscriptie.
  20. Se modifica art. 27 alin. (1) pentru crearea cadrului legal referitor la posibilitatea organizarii la nivel local, a unei sau mai multor comisii locale de recrutare-incorporare si se abroga alin. (2) al aceluiasi articol, intrucat prevederile acestuia sunt stipulate la art. 221 alin. (1).
  21. Se abroga alin. (3) al art. 40 referitor la obligativitatea cetatenilor incorporabili de a se prezenta la centrul militar in situatia schimbarii domiciliului, avand in vedere coroborarea cu prevederile art. 84 potrivit carora informatiile sunt puse la dispozitia Ministerului Apararii Nationale de catre Centrul National de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor.
  22. Se modifica art. 46 lit. a) in sensul comunicarii de catre angajatori a datelor de evidenta militare ale cetatenilor cu obligatii militare la solicitarea centrelor militare si nu lunar cum este reglementat in prezent, avand in vedere prevederile art. 51 potrivit carora centrele militare pot chema recrutii si rezervistii pentru clarificarea situatiei militare anual, prilej cu care se realizeaza si activitatea de actualizare a datelor de evidenta militara.
  23. Se modifica art. 46 lit. d) prin extinderea situatiilor in care angajatorii au obligatia sa suspende raporturile de munca, inclusiv pe durata participarii salariatilor la instruire sau pe timpul indeplinirii serviciului militar in calitatea de militar voluntar in termen.
  24. Se modifica art. 50 pentru a se stabili evidenta militara pentru cetatenii cu obligatii militare care sunt plecati din tara pentru o perioada mai mare de 30 zile.
  25. Se modifica art. 52 alin. (1) in sensul reglementarii documentelor de evidenta militara si pentru alte categorii de personal (militari profesionisti, preoti militari, elevi, studenti din institutii de invatamant militar, militari voluntari in termen si militari conscripti).
  26. Se modifica art. 67 alin. (1) lit. b) pentru corelarea cu prevederile art. 50.
  27. Se modifica art. 80 alin. (1),  art. 81 alin. (1) lit. a)  si art. 82 alin. (1) in materie de sanctiuni pentru corelarea cu noile dispozitii legale.

 

Proiectul a fost initiat de MApN cu sprijinul MAI si este avizat favorabil de ministrul Muncii, ministrul Finantelor si ministrul Justitiei.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Controalele fiscului Inspectia fiscala si controlul antifrauda


Cum castigi razboiul cu Fiscul Tot ce trebuie sa stii despre inspectia fiscala si controlul DGAF pentru a fi protejat impotriva abuzurilor Tactici si strategii pentru izbanda sigura asupra inamicului venit in control Stii sa te aperi Stii cum sa scapi fara amenda Descopera acum “arma” care te ajuta sa lupti eficient impotriva...

Oferta Speciala
valabila 48h

Acesta poate fi consultat AICI, unde cei interesati pot trimite si observatii intrucat momentan proiectul se afla in dezbatere publica. 

 

de
Data aparitiei: 01 Octombrie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Serviciul voluntar pentru barbati si femei, reintrodus de armata":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 5 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Conditii speciale intr-un contract de comodat

Intrebare: Doresc sa inchei un contract de comodat pentru un apartament in Bucuresti, eu fiind comodantul, si am urmatoarele doua intrebari: 1) in urma incheierii unui contract de comodat, comodatarul poate sa isi faca buletin de bucuresti in baza acestui contract? Comodatarul este are adresa actuala de buletin in provincie, a pierdut casa care era cumparata pe credit, s-a mutat cu serviciul la bucuresti, si ii trebuie neaparat buletin de bucuresti pentru serviciu. 2) in ciuda faptului ca persoana cu care doresc sa inchei contractul este o cunostinta (prin intermediul unei rude apropiate de familie), dorec totusi sa-mi iau un minim de masuri de precautzie; in speta, as dori sa shtiu daca este legal sa includ in contract o mentuine de tipul "comodatarul se obliga sa plateasca toate despagubirile rezultate in urma unui eventual accident in imobil care ar implica plata unor despagubiri catre terte parti (de exemplu, in cazul in care are loc o inundatie care produce pagube unui vecin)". In cazul in care o formulare generala precum cea de mai sus nu este legala/posibila, se pot totushi include in contract clauze specifice? (adica specificat strict un set de situatzii pentru care doresc ca comodatarul sa isi asume raspunderea materiala, e.g. inundarea vecinilor) Multumesc.

Raspuns: Va multumesc mult pentru raspus. Va mai deranjez cu o intrebare suplimentara: in caz de (Doamne f... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016