Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legile justitiei 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titlul VIII Gestiunea economico-financiara si administrativa a instantelor si parchetelor, Capitolul I - Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara

Titlul VIII Gestiunea economico-financiara si administrativa a instantelor si parchetelor, Capitolul I - Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara
 
Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara - Titlul VIII Gestiunea economico-financiara si administrativa a instantelor si parchetelor. Capitolul I Organizarea compartimentului economico-financiar si administrativ
 
Capitolul I Organizarea compartimentului economico-financiar si administrativ
 
Articolul 136
(1) Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Directia Nationala Anticoruptie, Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, curtile de apel, parchetele de pe langa curtile de apel, tribunalele si parchetele de pe langa tribunale au in structura cate un compartiment economicofinanciar si administrativ, condus de un manager economic.
(2) Managerul economic este subordonat presedintelui instantei sau, dupa caz, conducatorului parchetului in cadrul caruia functioneaza.
(3) Compartimentul economico-financiar si administrativ din cadrul tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea asigura activitatea economica, financiara si administrativa si pentru tribunalele specializate si judecatoriile sau, dupa caz, pentru parchetele din circumscriptia lor.
(4) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica si ordonatorilor de credite pentru instantele si parchetele militare.
 
Articolul 137
(1) Poate fi numita in functia de manager economic persoana care indeplineste cel putin conditiile prevazute de lege pentru ocuparea functiei publice generale de conducere de director si pentru ocuparea functiei de conducator al compartimentului financiar-contabil si a fost admisa la concursul organizat, potrivit legii, de catre:
a) Inalta Curte de Casatie si Justitie, pentru managerul economic al acestei instante;
b) curtile de apel, pentru managerii economici ai curtilor de apel si ai tribunalelor;
c) Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, pentru managerul economic al acestui parchet si pentru managerii economici ai parchetelor de pe langa curti de apel si tribunale;
d) Directia Nationala Anticoruptie, pentru managerul economic al acestei directii;
e) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, pentru managerul economic al acestei directii.
(2) Numirea in functia de manager economic a persoanelor declarate admise la concursul prevazut la alin. (1) se face prin ordin al conducatorului instantei sau, dupa caz, al conducatorului parchetului care organizeaza concursul.
(3) Personalul din cadrul compartimentului economicofinanciar si administrativ este incadrat, prin concurs, de catre presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorul-sef al Directiei Nationale Anticoruptie, procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, presedintele curtii de apel sau, dupa caz, procurorul general al parchetului de pe langa curtea de apel.
(4) Functia de manager economic se echivaleaza cu functia publica de director din cadrul autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 385 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare. Dispozitiile legale referitoare la recrutarea, cariera si salarizarea directorilor din cadrul autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 385 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si functiei de manager economic.
 
Articolul 138
Managerul economic are urmatoarele atributii principale:
a) conduce compartimentul economico-financiar si administrativ al instantei sau parchetului in cadrul caruia functioneaza;
b) raspunde pentru gestiunea economico-financiara a instantelor sau parchetelor fara personalitate juridica din circumscriptia instantei sau a parchetului in cadrul caruia functioneaza;
c) indeplineste, pe baza delegarii primite din partea ordonatorilor de credite, toate atributiile acestora prevazute de lege;
d) organizeaza elaborarea, fundamentarea si prezentarea la organele abilitate a proiectelor de buget anuale, la termenele si in conditiile prevazute de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) coordoneaza activitatea de administrare a sediilor instantelor si parchetelor din circumscriptia instantei sau parchetului in cadrul caruia functioneaza, stabilind masuri pentru asigurarea conditiilor materiale in vederea desfasurarii corespunzatoare a activitatii acestora; de asemenea, ia masuri pentru asigurarea ordinii, curateniei si a pazei bunurilor in sediile instantelor si parchetelor, inclusiv masuri pentru prevenirea si stingerea incendiilor;
f) ia masuri pentru elaborarea si fundamentarea temelor de proiectare pentru lucrarile de reparatii curente si capitale ale sediilor si obiectivelor de investitii, urmareste si raspunde de realizarea acestora;
g) organizeaza tinerea evidentei tuturor imobilelor din proprietatea sau administrarea instantelor ori, dupa caz, a parchetelor, precum si a celorlalte bunuri aflate in patrimoniul acestora;
h) urmareste si raspunde de utilizarea cu eficienta a fondurilor primite de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, precum si a celor constituite din veniturile proprii, potrivit legii;
i) organizeaza tinerea la zi a contabilitatii instantelor si parchetelor din circumscriptia instantei sau parchetului in cadrul careia functioneaza si controleaza efectuarea corecta a tuturor operatiunilor financiar-contabile in documentele specifice, precum si intocmirea si prezentarea la termenele stabilite a situatiilor financiare asupra patrimoniului aflat in administrare, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Articolul 139
Managerii economici si personalul de specialitate din activitatea financiar-contabila si din birourile locale pentru expertize judiciare tehnice si contabile au calitatea de functionari publici, avand drepturile si obligatiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Articolul 140
Prin derogare de la prevederile legislatiei in domeniul finantelor publice, presedintii instantelor si conducatorii parchetelor pot delega calitatea de ordonator de credite managerilor economici.
 
Articolul 141
(1) Instantele militare care nu au sediul in municipiul Bucuresti si parchetele de pe langa acestea au in structura un compartiment economico-administrativ.
(2) Personalul auxiliar din compartimentul economico-administrativ are urmatoarele atributii principale:
a) intocmeste documentatia pentru achizitiile publice, serviciile si lucrarile necesare desfasurarii activitatii instantei sau parchetului;
b) asigura aprovizionarea cu materiale de intretinere si uz gospodaresc, mijloace fixe si obiecte de inventar sau alte bunuri necesare desfasurarii optime a activitatii instantei sau parchetului;
c) asigura intretinerea si functionarea cladirilor, instalatiilor tehnico-sanitare de incalzire, a celorlalte mijloace fixe si obiecte de inventar din dotare;
d) asigura ordinea, curatenia si paza bunurilor in sediul instantei sau parchetului;
e) intreprinde masuri pentru prevenirea si stingerea incendiilor, precum si pentru inlaturarea consecintelor unor calamitati.

Click AICI pentru a reveni la cuprinsul Legii nr. 304/2022 privind organizarea judiciara
 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 14 Iunie 2024
Votati articolul "Titlul VIII Gestiunea economico-financiara si administrativa a instantelor si parchetelor, Capitolul I - Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016