Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

ANAF: procedura de inregistrare a contractelor de locatiune

In Monitorul Oficial nr. 16 din 9 ianuarie 2013 a fost publicata Procedura ANAF din 21 decembrie 2012
de inregistrare a contractelor de locatiune


    A. Inregistrarea contractelor de locatiune de catre locatori, altii decat persoanele fizice
    1. Potrivit prevederilor art. 1.798 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, locatorii pot inregistra la organele fiscale competente din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala contractele de locatiune pe care le incheie in calitate de locator atat cu persoane fizice, cat si cu persoane juridice.
    2. Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta locatorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe.
    3. (1) Pentru inregistrarea contractului de locatiune, locatorul depune "Declaratia de inregistrare a contractelor de locatiune", cod 14.13.01.42, prevazuta la anexa nr. 4 la ordin, insotita de contractul de locatiune, in original si copie.
    (2) Declaratia se completeaza in doua exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se pastreaza de locator.
    (3) Organul fiscal certifica conformitatea copiei contractului de locatiune cu originalul si restituie locatorului originalul.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016 -
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016 -

Vezi detalii

Modele de cereri si actiuni conform noul Cod de procedura civila
Modele de cereri si actiuni conform noul Cod de procedura civila

Vezi detalii

Noul Cod fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit
Noul Cod fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit

Vezi detalii


    (4) In cazul in care locatorul depune declaratia prevazuta la alin. (1) prin posta, cu confirmare de primire, aceasta va fi insotita de o copie legalizata de pe contractul de locatiune.
    4. Modificarea si incetarea contractului de locatiune pot fi inregistrate, de locator, la organul fiscal competent, prin depunerea declaratiei prevazute la pct. 3 alin. (1), avand bifata casuta "Modificare" sau "Incetare", dupa caz, din formular, insotita de documentele justificative.
    5. (1) Data inregistrarii contractelor de locatiune a modificarilor ulterioare si a incetarii acestora este data depunerii acestora la registratura organului fiscal competent sau data postei, dupa caz.
    (2) In cazul contractelor de locatiune/modificarilor ulterioare/incetarii, inregistrate direct la registratura organului fiscal competent, dovada inregistrarii o constituie copia declaratiei prevazute la pct. 3 alin. (1), avand inscrise numarul si data inregistrarii la organul fiscal.
    (3) In cazul contractelor de locatiune/modificarilor ulterioare/incetarii transmise prin posta, cu confirmare de primire, dovada inregistrarii la organul fiscal competent o constituie copia declaratiei prevazute la pct. 3 alin. (1), insotita de confirmarea de primire semnata de reprezentantul organului fiscal competent.
    6. Declaratia si documentele depuse de locator se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia.
    7. Organul fiscal competent organizeaza evidenta contractelor de locatiune intr-un Registru al contractelor de locatiune, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.
    8. Inregistrarea in Registrul contractelor de locatiune se efectueaza in maximum 5 zile de la data depunerii contractelor.
    9. Registrul contractelor de locatiune se gestioneaza la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de catre Directia Generala de Tehnologia Informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

    B. Inregistrarea contractelor de locatiune de catre locatorul persoana fizica
    1. Persoanele fizice care au calitatea de locator si obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si venituri din arendare au obligatia inregistrarii contractului intre parti potrivit art. 81 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
    2. Organul fiscal competent este:
    a) organul fiscal in a carui raza teritoriala persoana fizica isi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieste efectiv, daca aceasta este diferita de domiciliu - in cazul persoanelor fizice rezidente;
    b) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla bunul supus impunerii - in cazul persoanelor fizice nerezidente.
    3. (1) Contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si venituri din arendare si opteaza pentru determinarea venitului net, in sistem real, depun la organul fiscal competent contractul de locatiune, in original si copie, in termen de 15 zile de la incheierea acestuia, odata cu Declaratia privind venitul estimat/norma de venit (formular 220).
    (2) Organul fiscal certifica conformitatea copiei cu originalul si restituie locatorului originalul.
    (3) In cazul in care locatorul depune declaratia prevazuta la alin. (1) prin posta, cu confirmare de primire, aceasta va fi insotita de o copie legalizata de pe contractul de locatiune.
    (4) Data inregistrarii contractelor de locatiune este data depunerii acestora la registratura organului fiscal competent sau data postei, dupa caz.
    (5) In cazul contractelor de locatiune, inregistrate direct la registratura organului fiscal competent, dovada inregistrarii o constituie copia declaratiei prevazute la pct. 3 alin. (1), avand inscrise numarul si data inregistrarii la organul fiscal.
    (6) In cazul contractelor de locatiune transmise prin posta, cu confirmare de primire, dovada inregistrarii la organul fiscal competent o constituie copia declaratiei prevazute la pct. 3 alin. (1), insotita de confirmarea de primire semnata de reprezentantul organului fiscal competent.
    (7) Declaratia si documentele depuse de locator se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia.
    4. Pentru contribuabilii care obtin venituri din arendare pentru care impunerea este finala sunt aplicabile corespunzator prevederile sectiunii A.
    5. Organul fiscal competent organizeaza evidenta contractelor de locatiune intr-un Registru al contractelor de locatiune, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa.
    6. Inregistrarea in Registrul contractelor de locatiune se efectueaza in maximum 5 zile de la data depunerii contractelor.
    7. Registrul contractelor de locatiune se gestioneaza la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de catre Directia Generalade Tehnologia Informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


    ANEXA   la Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune >>> detalii aici
Data aparitiei: 11 Ianuarie 2013
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: procedura de inregistrare a contractelor de locatiune":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Repunerea pe rol a unui dosar

Intrebare: Buna ziua Anul trecut am deschis un proces pentru obtinerea unui act de proprietate pentru un teren.Din motive temeinice am solicitat disjungerea dosarului , fapt ce a dus la formarea unui nou dosar.si suspendarea primului pana la solutionarea cauzei in cel de -al doilea. S-a solutionat favorabil al doilea dosar, s-a dat o hotarare ,dar nu am primit comunicarea. Cand pot sa cer repunera primului dosar pe rol?Trebuie sa astept comunicarea?Au fost cazuri in care o sentinta a fost redactata dupa 8 luni... Daca intre timp moare paratul, (e foarte bolnav)ce trebuie sa fac? Multumesc

Raspuns: Deja v-am raspuns, doamna. In situatia decesului paratului introduceti in cauza mostenitorii acestui... [citeste tot raspunsul aici...]

©2016 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice