Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Ministerul Justitiei infiinteaza o fundatie pentru sustinerea si promovarea principiilor dreptului, a democratiei si a statului de drept

Avand in vedere interesul sporit manifestat de reprezentantii mass-media cu privire la initiativa Ministerului Justitiei de a infiinta o fundatie avand ca obiectiv sustinerea si promovarea principiilor dreptului, a democratiei si a statului de drept, Biroul Mass-Media face urmatoarele precizari:

Crearea unei justitii in slujba cetateanului si aderarea Romaniei la destinul european au determinat o reforma fara precedent a regulilor de drept care guverneaza raporturile juridice de drept privat si public, precum si o reforma institutionala de substanta a administratiei publice. Esential de retinut este faptul ca aceste reforme nu sunt destinate doar administratiei, doar sistemului judiciar, ci, in primul rand, societatii, in integralitatea sa, pentru ca efectele pozitive ale acestor reforme vor fi simtite de fiecare cetatean, de fiecare intreprinzator, in parte.

Ne aflam in pragul unui moment extrem de important pentru intreaga societate: intrarea in vigoare a noului Cod Civil. Urmeaza sa fie implementate si celelalte trei coduri ale justitiei: Codul de procedura civila, Codul Penal si Codul de procedura Penala. O conditie a reusitei implementarii acestora este si alocarea fondurilor necesare de la bugetul de stat, dar si atragerea surselor externe de finantare, prin proceduri mai putin complicate.

Pentru a-si putea indeplini atributul sau legal de a informa opinia publica cu privire la schimbarile produse odata cu implementarea noilor Coduri ale justitiei, in situatia speciala a unui buget de austeritate, reprezentantii Ministerului Justitiei sunt nevoiti sa gaseasca solutii mai putin costisitoare, fara ca acest lucru sa afecteze calitatea activitatilor desfasurate. Crearea acestei fundatii este o astfel de solutie. Contributia financiara a Ministerului Justitiei, in calitate de membru fondator, va fi echivalenta cu valoarea minima de 100 de salarii minime brute de economie ( 67.000 RON), potrivit Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 privind asociatiile si fundatiile.

Memorandumul aprobat de Guvern in sedinta din 17 august 2011, cu tema „Initiativa Ministerului Justitiei de constituire a unei fundatii avand ca obiectiv sustinerea si promovarea principiilor dreptului, a democratiei si a statului de drept”, reprezinta doar primul pas dintr-o succesiune de actiuni necesare, potrivit legii, pentru infiintarea acestei fundatii. Urmeaza dobandirea personalitatii juridice prin inscrierea in Registrul asociatiilor si fundatiilor, sens in care, Ministerul Justitiei va depune la instanta competenta o cerere de inscriere insotita de documentatia prevazuta expres de lege (act constitutiv, statut, dovada disponibilitatii denumirii, acte doveditoare ale sediului si patrimoniului initial).
Manual de Politici contabile pentru ONG
Manual de Politici contabile pentru ONG

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii



Demersul nostru de a infiinta o asemenea fundatie a fost deja salutat, asigurandu-ne de sprijinul si cooperarea lor, mai multe ambasade straine in Romania (Ambasada Statelor Unite ale Americii, Ambasada Marii Britanii), dar si camere de comert bilaterale (Camera de Comert Romano-Britanica), asociatii ale comerciantilor (Consiliul Investitorilor Straini), precum si companii romane si straine (Banca Comerciala Romana, Raiffeisen Bank, Enel). Acestea, precum si alte persoane fizice sau juridice - reprezentante ale mediului de afaceri, corpurilor profesionale juridice, reprezentantelor diplomatice ale altor state in Romania - vor putea, ulterior infiintarii fundatiei, sa sprijine financiar actiunile acesteia, prin donatii, sponsorizari sau sa se alature efortului nostru prin asocierea la actiunile derulate de fundatie sau prin organizarea de actiuni proprii, in prelungirea sau completarea celor lansate de fundatie.

Termenul estimat pentru inceperea functionarii fundatiei este decembrie 2011.

Informatii de background:

Temeiul legal al constituirii unei fundatii de catre o institutie publica se regaseste in O.G. nr.26/2000 cu privire la asociatii si fundatii si in Legea nr.90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor. In cazul particular al Ministerului Justitiei prezinta, de asemenea, relevanta, H.G. nr.652/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei. Fata de dispozitiile legale cuprinse in Ordonanta Guvernului nr.26/2000 art.1 alin.(1) si art.15) si avand in vedere competentele Ministerului Justitiei, astfel cum sunt reglementate in norma sa de functionare, institutia noastra poate participa in calitate de membru fondator la constituirea unei fundatii.

De altfel, la nivelul administratiei centrale exista deja exemple de institutii publice care detin in acest moment calitatea de fondatori ai unei organizatii neguvernamentale. Mentionam in acest sens, cu titlu exemplificativ: Asociatia Eurolab din Romania (membru fondator: Ministerul Administratiei si Internelor).

Precizam ca sprijinirea de catre mediul de afaceri a acestei initiative a ministerului a fost facilitata de colaborarea statornicita deja de minister cu reprezentantii comunitatii de business din tara noastra, prin intermediul „Platformei de dialog si cooperare intre Ministerul Justitiei si mediul de afaceri”, proiect lansat in luna iulie a anului trecut, care a avut deja rezultate pozitive concrete pentru sistemul judiciar si care a dat eficienta transparentei decizionale.
Data aparitiei: 22 August 2011
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ministerul Justitiei infiinteaza o fundatie pentru sustinerea si promovarea principiilor dreptului, a democratiei si a statului de drept":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Despre reabilitare de drept.

Intrebare: Buna.Am o nelamurie cu privire la reabilitarea de drept. deci:Ca atare, dacă infracţiunea a fost săvrşită n stare de recidivă postexecutorie faţă de o primă condamnare,insa acesta a fost reabilitat de drept si evident ca are drepturile depline ca ori ce cetatean al acestei tari liber si fara atecedente penale o data reabilitat..acesta este in continuuare evidentiat ca recidivist (recidivist postexecutorie)? sau reabilitarea de drept nu isi produce afectele reabilitarii..? Desii este numit in lege ca scop reabilitarea de drept si efectele eisi culmea dupa reabilitarea de 5 ani prin serviciul de probatiune inculpatul a fost condamnat respectiv dupa inca 2 ani de la reabilitare la 4 ani cu execitare in baza recidivei.Daca aceasta hotarare sa dat ilegala va rog respectos ajutati ma cu un raspuns. astept un raspuns si va multumesc anticipat. Cu respect Gabriel

Raspuns: Va multumesc. Toate respectele..Gabriel... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice