Amanarea judecatii poate fi solicitata de oricare dintre parti atunci cand existe motive care impiedica judecarea cauzei.
Astfel de cauze pot fi:
- neinmanarea citatiei cu cel putin 5 zile inaintea termenului de judecata indreptateste partea sa ceara amanarea conform prevederilor art. 154 Cod procedura civila;
- lipsa de procedura dintr-un dosar, amanarea cauzei fiind o obligatie a instantei;
- conform art. 199 alin. (1) Cod de procedura civila, pana la primul termen de judecata, reclamantul isi va putea modifica cererea si propune noi dovezi. In acest caz, instanta dispune amanarea pricinii si comunicarea cererii modificate paratului, in vederea facerii intampinarii;
- amanarea cauzei ca urmare a incuviintarii probelor;
- conform art. 216 Cod de procedura civila amanarea pricinii in temeiul invoielii poate fi acordata de instanta in temeiul invoielii partilor, insa o astfel de amanare poate fi acordata o singura data;
- conform art. 156 alin. (1) Cod de procedura civila, instanta va putea amana pricina pentru lipsa de aparare, acordand un singur termen pentru lipsa de aparare, temeinic motivata;
- conform art. 217 Cod de procedura civila, pricinile in care procedura este indeplinita si care nu se pot judeca din lipsa de timp vor fi amanate, la cererea uneia din parti, la un termen scurt pentru cand partile nu se vor mai cita;
- amanarea cauzei determinata de necomunicarea motivelor de apel dispusa din oficiu sau la cererea intimatului, conform art. 465 alin. (5) Cod procedura civila.
Cererea de amanare a judecarii cauzei poate fi formulata verbal sau in scris, in functie de motivul amanarii invocat de parti.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<