"Modul in care a procedat Florin Citu, inaintand presedintelui Klaus Iohannis cererea de demitere a lui Vlad Voiculescu fara consultarea conducerii Aliantei USR PLUS si a Coalitiei, este absolut inacceptabil.
Din pacate, in aceste zile sunt in recuperare medicala si nu pot interveni public.
Vom avea imediat o sedinta a conducerii Aliantei USR PLUS si vom decide impreuna ce vom face. Dragos Tudorache, presedintele executiv PLUS, va exprima punctul nostru de vedere public in orele urmatoare", a spus Dacian Ciolos, presedinte PLUS.
Daca la actul numirii in functia de membru al Guvernului, Presedintele are o anumita marja de apreciere, astfel cum a fost determinata prin Decizia nr. 356/2007 si Decizia nr. 98/2008, in privinta revocarii, acesta nu dispune de aceeasi libertate de apreciere, prim-ministrul fiind singurul in masura, in calitatea sa de conducator al Guvernului, sa evalueze necesitatea si oportunitatea revocarii unui membru al echipei guvernamentale.
Revocarea este, potrivit art. 106 din Legea fundamentala, una dintre cauzele de incetare a functiei de membru al Guvernului.
Nici
Constitutia si nici Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului si ministerelor nu prevad vreo conditie care sa-l constranga pe prim-ministru atunci cand apreciaza ca este necesara revocarea unui membru al Guvernului.
Faptul ca acesta propune Presedintelui sa revoce un anumit membru al Guvernului nu poate avea semnificatia unei conditionari sau a unui acord din partea sefului statului, decretul de revocare al Presedintelui reprezentand, in virtutea principiului simetriei, actul corelativ actului de numire, emis de aceeasi autoritate, prin care se constata incetarea din functie.
Presedintele NU POATE cenzura motivele pentru care prim-ministrul a inaintat propunerea de revocare a unui membru al Guvernului si nu se poate opune deciziei prim-ministrului de a opera anumite modificari in componenta Guvernului, aceasta fiind competenta exclusiva si nepartajata a sefului Guvernului.