Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CSM: Inspectia Judiciara despre trimiterea actelor in instanta pe e-mail

Va prezentam Nota Inspectiei Judiciare transmisa de Consiliul Superior al Magistraturii , referitor la aspectele privind receptionarea de catre instante a corespondentei transmise pe e-mail.

 

 NOTA 

 

      Privind aspectele semnalate in legatura cu receptionarea de catre instante a corespondentei transmise pe e-mail  

 

      Prin memoriul inregistrat la Inspectia Judiciara o organizatie a invocat refuzul Judecatoriei S. de a primi corespondenta prin e-mail, in conditiile in care pe pagina de internet a acestei instante este postat un anunt prin care partilor li se solicita sa nu foloseasca posta electronica pentru transmiterea corespondentei, fiind indrumati sa utilizeze in acest scop faxul sau registratura instantei. 

 

    In urma verificarilor s-a constat ca anuntul respectiv nu este postat pe pagina de internet a Judecatoriei S., ci pe cea a Tribunalului S. 

 

    Astfel, la sectiunea „contact” a site-ului acestei din urma instante, accesibil pe portalul instantelor judecatoresti, este inserat un anunt avand urmatorul continut „ Va rugam sa nu folositi adresele de e-mail pentru a trimite acte, documente, intampinari in procesele pe care le aveti pe rolul instantei noastre!!!! Pentru acestea, folositi faxul  sau registratura instantei!!!!!”.

 

    Referitor la acest aspect, conducerea Tribunalului S. a precizat ca postarea acestui anunt s-a datorat primirii mai multor mesaje de la parti pe adresa de      e-mail a instantei, iar receptarea acestora  a creat o serie de dificultati legate de necesitatea trierii si repartizarii catre compartimentele instantei a corespondentei respective, precum si un consum suplimentar de hartie si toner din partea instantei, in conditiile in care petentul nu suporta niciun cost suplimentar. 

 

    Pe de alta parte, dispozitiile Regulamentului de ordine interioara a instantelor judecatoresti, desi prevad posibilitatea transmiterii corespondentei prin e-mail, nu sunt corelate cu dispozitiile legale referitoare la semnatura electronica, iar modalitatea in care mesajele electronice sunt transmise face imposibila determinarea autorului. 

 

    Cu toate acestea, se precizeaza ca mesajele electronice care cuprindeau data concrete referitoare la dosarele aflate pe rol, au fost totusi imprimate si atasate la dosar. 

 

      Articolul nr. 93 din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti face distinctie din punct de vedere al modalitatii de transmitere, intre actele de sesizare a instantei si celelalte cereri. 

 

    Astfel alin. 1 al articolului limiteaza posibilitatile de depunere a actelor de sesizare a instantei prin corespondenta, fiind prevazute in acest sens serviciile postale, curier sau fax.

 

      In ceea ce priveste corespondenta referitoare la dosarele aflate pe rolul instantelor, alineatul nr. 2 al aceluiasi articol prevede posibilitatea transmiterii prin posta, curier, fax, e-mail sau prin orice alt mijloc de comunicare.

 

      Este adevarat ca regulamentul nu cuprinde prevederi exprese legate de semnarea cererilor transmise prin corespondenta, dar acesta se completeaza cu dispozitiile legale in materie.

 

      In ceea ce priveste corespondenta electronica sunt incidente dispozitiile art. 5 din Legea nr. 455/2001, conform carora inscrisul in forma electronica, caruia i s-a incorporat, atasat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica, bazata pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv si generata cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnaturii electronice, este asimilat, in ceea ce priveste conditiile si efectele sale, cu inscrisul sub semnatura privata. 

 

      Instantele de judecata pot semnala petentilor conditia prevazuta  de lege pentru atestarea semnaturii electronice, dar potrivit dispozitiilor regulamentare trebuie sa asigure conditiile necesare receptionarii, imprimarii si atasarii acestora la dosar, urmand ca judecatorul investit cu solutionarea cauzei sa analizeze in ce masura cererea indeplineste conditiile de forma prevazuta de procedura civila. 

 

      Este adevarat ca imprimarea corespondentei electronice presupune cheltuieli suplimentare din partea instantelor, din punct de vedere al materialelor consumabile, probleme identice fiind ridicate si de transmiterea corespondentei prin fax.

 

      In conditiile inexistentei unei obligatii legale de plata unei taxe suplimentare, nu li se poate restrictiona dreptul justitiabililor de a transmite in aceasta maniera corespondenta aferenta dosarelor aflate pe rolul instantei, cheltuielile urmand a fi suportate din bugetul instantelor.

 

      Avandu-se in vedere cele constatate,  

 

        PROPUNEM: 

 

      Inaintarea notei Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, pentru a dispune.

 

        Comunicarea notei tuturor curtilor de apel in vederea luarii masurilor corespunzatoare. 

 


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 23 Mai 2011
Votati articolul "CSM: Inspectia Judiciara despre trimiterea actelor in instanta pe e-mail":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre acte pe email
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI