Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cresc amenzile de circulatie. Este solutia MAI o idee buna?


Situatiii care sunt considerate incalcari ale normelor de circulatie care afecteaza siguranta rutiera:

a) excesul de viteza;
b) nefolosirea centurii de siguranta;
c) nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului;
d) conducerea sub influenta alcoolului;
e) conducerea sub influenta stupefiantelor;
f) nefolosirea castii de protectie;
g) utilizarea unei benzi interzise;
h) utilizarea ilegala a unui telefon mobil sau a altor dispozitive de comunicare in timpul conducerii.

Se ia in caclul modificarea OG nr.2/2001, dupa cum urmeaza:

1. majorarea la 2 luni a termenului de prescriptie a executarii sanctiunilor contraventionale daca procesul-verbal nu este comunicat contravenientului [modificarea art. 14 alin.(1)]. Termenul actual (o luna) constituie o sanctiune extrem de dura, in conditiile in care nerespectarea acestuia se datoreaza in cele mai multe cazuri conduitei contravenientului. Comunicarea actului in afara teritoriului Romaniei presupune o perioada mai mare de timp, fapt pentru care majorarea termenului de comunicare este necesara in vederea asigurarii unei perioade de timp suficiente pentru a nu atrage anularea efectelor actului si, pe cale de consecinta, a nu face inutile costurile suportate de institutiile publice pentru astfel de operatiuni;

2. stabilirea mecanismului de transmitere a scrisorii de informare si a  procesului-verbal de constatare a contraventiei, respectiv prin furnizorul de serviciu universal in domeniul serviciilor postale, cu scrisoare recomandata, cu continut declarat si confirmare de primire, in plic inchis. Furnizorul de serviciu universal in domeniul serviciilor postale se desemneaza in conditiile legii de catre autoritatea de reglementare.

Prin decizia Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii nr.293/2009, Compania Nationala «Posta Romana» - S.A., a fost desemnata, pana la data de 31 decembrie 2013, ca furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale.

Utilizarea acestui mecanism urmeaza a lua in considerare:

- in cazul scrisorii de informare, precizarile cuprinse in considerentul (13) din Directiva CBE, potrivit caruia statele membre ar trebui sa aplice procedurile adecvate pentru a se asigura ca doar persoana in cauza este informata, si nu o terta parte. In acest scop, statele membre ar trebui sa recurga la intelegeri detaliate similare celor adoptate pentru urmarirea unor astfel de incalcari, inclusiv la modalitati precum, daca este cazul, transmiterea in regim recomandat. Formularea a fost inclusa in textul proiectului la art.13 alin. (5).

- in cazul procesului-verbal de constatare a contraventiei, dispozitiile cuprinse in Codul de procedura civila referitoare la comunicarea actelor de procedura (art. 154 si urmatoarele).

3. clarificarea si simplificarea procedurii de comunicare a procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, instituirea obligatiei de traducere a acestuia in situatia in care persoana sanctionata este un cetatean strain, precum si stabilirea unui termen de comunicare a actului administrativ in afara teritoriului Romaniei;

4. stabilirea posibilitatii ca amenzile care se fac venit la bugetul de stat sau la bugetul local sa fie achitate si prin intermediul serviciilor postale, institutiilor financiar bancare sau instrumentelor de plata electronica, precum si la sediul misiunilor diplomatice si oficiilor consulare ale Romaniei in strainatate [introducerea alin. (21) la art. 28]. Solutia vizeaza facilitarea achitarii amenzilor;

5. termenele de sesizare a instantei de judecata pentru transformarea sanctiunii amenzii in munca in folosul comunitatii si autoritatea competenta sa initieze declansarea procedurii. Legislatia actuala nu prevede o procedura clara de sesizare a instantei de judecata in astfel de situatii, procesul verbal plimbandu-se intre autoritatea publica locala competenta sa efectueze executarea silita, organul din care face parte agenul constatator si instanta de judecata. Prin instituirea acestui mecanism se urmareste stabilirea unei perioade certe in care autoritatea administratiei publice locale poate face executarea silita a debitului, dincolo de care, in situatia in care executarea nu este posibila, sesizarea instantei de la domiciliul contravenientului/locul savarsirii faptei sa fie facuta de catre aceasta autoritate, fara a mai fi necesara trimiterea documentelor unei alte institutii [modificarea art. 391]

In acelasi proiect de lege, aflat in dezbate publica, pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne, procedura de comunicare a Procesului/verbal de constatare a contraventiei este reglementata astle:

(1) In situatia in care prin raspunsul la scrisoarea de informare, destinatarul prevazut la art. 13 alin.(1) comunica autoritatii romane competente si dovada de plata a amenzii contraventionale pentru incalcarea cu privire la care a fost informat, in cuprinsul procesului"verbal de constatare a contraventiei intocmit potrivit legii agentul constatator face o mentiune corespunzatoare.

(2) Procesul"verbal de constatare a contraventiei intocmit potrivit legii pentru incalcarile prevazute de prezenta lege se comunica contravenientului in conditiile legii.

(3) Prin derogare de la prevederile art. 27 din Ordonanta Guvernului nr.2/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, procesul"verbal de constatare a contraventiei poate fi comunicat contravenientului si prin telefax, posta electronica sau prin alte mijloace ce asigura transmiterea acestuia si confirmarea de primire, daca destinatarul, prin raspunsul la scrisoarea de informare, indica autoritatii romane competente datele corespunzatoare in acest scop.

(4) Dispozitiile prevazute la art. 109 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator

Calculele detaliate privind fundamentarea modificarilor veniturilor si/sau cheltuielilor buigetare au la baza urmatoarele principii:

Valoarea impactului financiar pentru anul 2013, sub aspectul modificarilor veniturilor bugetare, se refera la in casarea potentiala a amenzilor de circulatie la bugetele locale pentru u ltimul trimestru al anului curent, in situatia in care actul normativar fi publicat si s-ar aplica pentru aceasta perioada de referinta. Este luat in considerare faptul ca promovarea acestui proiect se realizeaza in luna mai 2013, iar procedurile legislative presupun ca realizarea acestora sa se indeplineasca in cea de-a doua sesiune ordinara a Parlamentului.

Pentru anul 2013, nu sunt prevazute in bugetele Politiei Romane si Politiei de Frontiera Romane sume pentru asigurarea cheltuielilor de bunuri =i servicii, precum =i pentru cheltuieli de personal necesare pentru aplicarea acestei legi, urmand a fi utilizate resursele existente si aprobate prin buget.

Implementarea prevederilor legislative propuse presupune efectuarea unor cheltuieli initiale privind achizitionarea de tehnica de calcul si alocarea de personal dedicat acestei activitati, modul de calcul fiind evaluat de la numarul sanctiunilor aplicate in anul 2012 la nivelul politiei rutiere, luandu-se in calcul cursul valutar de 4,42 lei/ 1 euro, astfel:

-110.000 sanctiuni x 150 lei valoarea minima (dedusa din cuantumul aplicat la nivelul anului 2012 in Romania luand in calcul posibilitatea ca acestea sa fie achitate si in termenul de 48 ore, la jumatate din valoarea aplicata);
- cheltuielile de expeditie a corespondentei postale sunt evaluate la suma de 15 lei/plic, pentru o singura expeditie (in medie per proces- verbal intocmit direct numarul expeditiilor este de cca.1/5 din totalul acestora dar prin aplicarea prevederilor Directivei CBE trebuie calculate doua expeditii ce ea ce poate atrage depasirea sumei calculate) in valoare aproximativa de 1.326.000 lei /an.
-pentru primul an de implementare este necesara achizitia de sisteme de calcul si imprimante aferente (45 unitati la niv el national x 2000 euro/sistem) rezultand o cheltuiala de aproximativ 884.000 lei;
- servicii si program de redactare si traducere automata in valoare de aproximativ 442.000 lei;
- cheltuieli administrative aproximativ 442.000 lei anual (plicuri, consumabile si birotica);
- cheltuieli de personal reprezentate in valoare de aproximativ 1.547.000 lei/an (45 de lucratori x 3000 lei/luna cu cheltuieli aferente x 12 luni)

Daca vi se par prea aspre, sau din contra prea ingaduitoare aceste propuneri de modificare a legislatiei din domeniu, nu ezitati sa comunicati parerea dvs Ministerului Afacerilor Interne.

Aceste propuneri de modificare fac parte din proiectul pentru facilitarea schimbului
transfrontalier de informatii referitoare la incalcarile normelor de circulatie care afecteaza siguranta rutiera care poate fi consultat aici

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Cresc amenzile de circulatie. Este solutia MAI o idee buna?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016