Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2022 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi reguli pentru masinile din UE. Producatorii auto, OBLIGATI sa doteze masinile noi cu sisteme avansate de asistenta

Noi reguli pentru masinile din UE. Producatorii auto, OBLIGATI sa doteze masinile noi cu sisteme avansate de asistenta
​Noul Regulament pentru siguranta generala a vehiculelor a intrat in vigoare la data de 6 iulie, anunta Comisia Europeana. Potrivit noilor reglementari, noul regulament introduce o serie de sisteme avansate obligatorii de asistenta pentru conducatorul auto, cu scopul de a imbunatati siguranta rutiera, si stabileste cadrul juridic pentru omologarea vehiculelor automatizate si complet autonome in UE. 

Noile masuri de siguranta vor contribui la o mai buna protectie a pasagerilor, a pietonilor si a biciclistilor din intreaga UE, salvand, potrivit estimarilor, peste 25 000 de vieti si evitand cel putin 140 000 de vatamari grave pana in 2038, se arata intr-un comunicat al CE.

"Vehiculele noastre sunt din ce in ce mai automatizate, daca ne gandim la sistemele de asistenta pentru controlul vitezei sau la sistemele de mentinere a benzii de circulatie si de franare automata. Odata cu noua legislatie privind siguranta vehiculelor care se aplica de astazi, Europa se asigura ca aceasta tehnologie imbunatateste viata de zi cu zi a cetatenilor nostri si ca industria autovehiculelor dispune de un cadru previzibil si sigur pentru a continua implementarea unor solutii tehnologice inovatoare si pentru a-si mentine competitivitatea la nivel mondial", a declarat Thierry Breton, comisarul responsabil pentru piata interna.

Sisteme de asistenta obligatorii pentru masinile produse in UE


Incepand din 6 iulie, noile masuri care introduc functii de siguranta pentru asistarea conducatorului auto includ:

•   Pentru toate vehiculele rutiere (si anume, autoturisme, camionete, camioane si autobuze): asistenta inteligenta pentru controlul vitezei, avertizare la mersul inapoi cu camera sau senzori, avertizare cu privire la somnolenta si lipsa de atentie a conducatorului auto, dispozitive de inregistrare a datelor privind evenimentele, precum si semnal de oprire de urgenta;

•  Pentru autoturisme si camionete: functii suplimentare, cum ar fi sistemele de mentinere a benzii de circulatie si franarea automata;

•   Pentru autobuze si camioane: tehnologii pentru o mai buna recunoastere a posibilelor unghiuri moarte, avertizari pentru prevenirea coliziunilor cu pietoni sau biciclisti si sisteme de monitorizare a presiunii in pneuri.

Normele se vor aplica mai intai noilor tipuri de vehicule si, ulterior, tuturor vehiculelor noi, incepand cu 7 iulie 2024. Unele dintre noile masuri vor fi extinse pentru a fi aplicate mai multor tipuri de vehicule rutiere pana in 2029.

Norme tehnice pentru automobilele automatizate


Pe baza Regulamentului privind siguranta generala, Comisia intentioneaza sa adopte in aceasta vara norme tehnice pentru vehiculele automatizate si conectate, axandu-se in special pe vehiculele automatizate care inlocuiesc conducatorul auto pe autostrazi (automatizare de nivel 3) si pe vehiculele complet autonome, cum ar fi navetele urbane sau robotaxiurile (automatizare de nivel 4).

Noile norme vor alinia legislatia UE la noile norme ale ONU privind automatizarea de nivel 3 si vor stabili o noua legislatie tehnica a UE pentru vehiculele complet autonome, primele norme internationale de acest tip.

Normele vor include procedurile de incercare, cerintele in materie de securitate cibernetica, normele de inregistrare a datelor, precum si monitorizarea performantei in materie de siguranta si cerintele de raportare a incidentelor de catre producatorii de vehicule complet autonome.

Comisia a prezentat textul revizuit al Regulamentului privind siguranta generala in 2018. Normele au abordat necesitatea imbunatatirii sigurantei vehiculelor si a sigurantei rutiere, deoarece, potrivit studiilor, erorile umane apar in 95 % din accidente. Ulterior, Parlamentul European si statele membre ale UE au adoptat regulamentul in noiembrie 2019.

Ana Ghiarasim
de Ana Ghiarasim

Cu o experienta de aproape 12 ani in presa scrisa, Ana Maria Ghiarasim aduce in fata cititorilor E-juridic cele mai importante noutati legate de legislatia in domeniu, explicate si comentate in detaliu. Stiri, legi si informatii la zi.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Noi reguli pentru masinile din UE. Producatorii auto, OBLIGATI sa doteze masinile noi cu sisteme avansate de asistenta":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Poate sunteti interesat si de:

©2022 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2022

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016