In sedinta din data de 7 mai 2012, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a avizat favorabil, cu observatii si propuneri, proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea Strategiei nationale pentru siguranta rutiera 2011-2020 si a Programului de Actiuni Prioritare pe perioada 2011-2020 de implementare a Strategiei nationale pentru siguranta rutiera 2011-2020.
Potrivit Programului de Actiuni prioritare pe perioada 2011-2020 privind implementarea Strategiei nationale pentru siguranta rutiera 2011-2020, se intentioneaza crearea unor instante judecatoresti specializate in domeniul circulatiei rutiere si derularea unor activitati vizand imbunatatirea practicii judiciare prin pregatirea magistratilor pentru intelegerea corecta a aspectelor, altele decat cele juridice, referitoare la accidentele rutiere.
Fata de initiativa crearii unor instante specializate in domeniul circulatiei rutiere, Plenul Consiliului a apreciat ca masura nu este oportuna, intrucat domeniul nu presupune o stricta specializare a judecatorilor, iar natura si numarul cauzelor avand acest obiect nu impun existenta unor instante specializate. Cat priveste propunerea de pregatire a magistratilor, aceasta poate face obiectul programelor de pregatire profesionala a magistratilor in conditiile in care se va aprecia oportun.
In perspectiva, infractiunile privind circulatia pe drumurile publice nu vor mai face obiectul legii speciale, acestea fiind preluate in noul Cod penal, aceasta categorie de infractiuni urmand a fi incluse in sfera dreptului comun.
In Strategie se propune introducerea tichetului de contraventie care va insoti permisul de conducere, destinat evidentierii sanctiunilor contraventionale la regimul rutier achitate, lipsa acestuia dovedind neachitarea contravalorii amenzii si atrage dupa sine suspendarea dreptului de a conduce autovehicule pana la plata amenzilor si la eliminarea prescrierii proceselor verbale.
Analizand aceasta propunere, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a apreciat ca obiectivul urmarit de Strategia nationala pentru siguranta rutiera 2011-2020 vizand eliminarea prescrierii proceselor verbale are in vedere prescriptia executarii sanctiunii amenzii contraventionale. Prin urmare, aceasta masura este de natura sa creeze un cadru sanctionator mai sever in cazul executarii sanctiunii contraventionale fata de aplicare acesteia. Or, ca si prescriptia raspunderii contraventionale, prescriptia executarii este justificata prin anihilarea eficientei sanctiunii aplicate daca nu a fost executata o perioada de timp. In acest context, Plenul a apreciat ca imbunatatirea gradului de colectare a amenzilor contraventionale nu justifica propunerea imprescriptibilitatii procesului verbal.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<