Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

CSM: Competenta numirilor si propunerilor

Cu privire la elementele de mesaj  public continute in Precizarile emise de  Guvernului Romaniei referitor la ocuparea functiei de prim – adjunct al procurorului general al PICCJ de catre domnul procuror Daniel Morar

Avand in vedere afirmatiile continute in Precizarile publicate astazi, 03 aprilie 2013,  de catre Biroul de presa al Guvernului Romaniei, conform carora „Consiliul Superior al Magistraturii nu are nici competenta de numire si nici de delegare a unui magistrat in functia de prim-adjunct al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitieeste ilegala delegarea...” precum si a argumentelor invocate in sustinerea acestui mesaj,

pentru o corecta informare a opiniei publice, Biroul de informare Publica si Relatii cu Mas Media a CSM, este abilitat sa faca urmatoarele precizari:

* In data de 25 martie, Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii a hotarat, cu unanimitate de voturi - in baza  art. 58 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 si art. 40 alin. (1) lit. a din Legea nr. 317/2004 – detasarea, pe o perioada de 6 luni, incepand cu data de 2 aprilie 2013 a domnului procuror Daniel Marius Morar in functia de prim-adjunct al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

* Conform art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, „Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctul si adjunctul acestuia, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie, adjunctii acestuia, procurorii sefi de sectie ai acestor parchete, precum si procurorul sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si adjunctii acestora sunt numiti de Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minima de 10 ani in functia de judecator sau procuror, pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data”.

* Prin exceptie, pentru rezolvarea situatiilor de vacanta a acestor functii, este prevazuta in mod expres posibilitatea delegarii. iar din interpretarea sistematica a textelor de lege  - astfel cum au fost aplicate si in alte situatii asemanatoare - rezulta ca aceste functii pot fi, de asemenea, ocupate prin detasare, practica Sectiei de procurori a CSM fiind constanta in acest sens (a se vedea Hot. nr. 219/05.10.2006 si Hot. nr. 213/05.07.2007).

* Potrivit art. 58 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, „Consiliul Superior al Magistraturii dispune detasarea judecatorilor si procurorilor, cu acordul scris al acestora, la alte instante sau parchete, la Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul National al Magistraturii, Ministerul Justitiei sau la unitatile subordonate acestuia ori la alte autoritati publice, in orice functii, inclusiv cele de demnitate publica numite, la solicitarea acestor institutii, precum si la institutii ale Uniunii Europene sau organizatii internationale.”

* Conform alin. (2) al art. 58 din lege, detasarea poate fi dispusa de  sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii pentru o durata cuprinsa intre 6 luni si 3 ani.

* Din modul in care este reglementata detasarea, rezulta indubitabil ca scopul dispunerii acestei masuri este de a asigura functionarea in bune conditii a instantelor, a parchetelor, a unor institutii din cadrul sistemului judiciar sau chiar a unor institutii din afara sistemului judiciar, numai in interesul institutiei care o solicita.

* Avand in vedere aceste aspecte, precum si faptul ca domnul procuror Daniel Morar are gradul profesional de procuror de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia pentru procurori a constatat ca sunt indeplinite conditiile legale si de oportunitate pentru detasarea domnului procuror in functia de prim adjunct al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

* Domnul procuror Daniel Morar si-a exprimat acordul pentru detasare, cu mentiunea ca  aceasta va inceta la data de 8 iunie 2013, data de la care va prelua, conform Decretului Presedintelui Romaniei din 25.03.2013, mandatul de judecator la Curtea Constitutionala.

* Sectia pentru procurori a Consiliului a avut in vedere, in luarea acestei decizii, importanta asigurarii continuitatii si stabilitatii conducerii la nivelul  Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, atat  din perspectiva interna, cat si din perspectiva reprezentarii externe, in conditiile de vacanta a functiei.
 
*   * *

Reamintim ca principiul constitutional al separatiei puterilor in stat reprezinta o valoare fundamentala a statului de drept, ce se impune a fi respectata de toate autoritatile statului.

Sursa Consiliul Superior al Magistraturii
Data aparitiei: 04 Aprilie 2013
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "CSM: Competenta numirilor si propunerilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016