Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Cum scapam fara litigii de munca la modificarea Regulamentului Intern?

Cum modificam anumite prevederi din Regulamentul intern de asa natura incat sa nu avem parte de conflicte cu angajatii sau de litigii de munca?

Nu neglijam faptul ca regulamentul intern poate fi modificat cu respectarea conditiilor legale stabilite de Codul muncii pentru intocmirea sa.

In mod concret,  regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Cat despre atributiile reprezentantilor salariartilor, intre altele, acestia au dreptul "sa participe la elaborarea regulamentului intern".

Cu toate ca regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia presupune consultarea salariatilor reprezentati de sindicatul din unitate sau de reprezentantii salariatilor, dupa caz.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cheltuieli deductibile si nedeductibile Ghid practic


CE CAT si CUM deduceti fiscal pentru a nu avea probleme cu ANAF-ul Sunteti manager sau administrator de firma Sunteti contabil jurist sau pur si simplu aveti o firma Atentie la modificarile din Codul Fiscal privind cheltuielile deductibile si nedeductibile Codul Fiscal se joaca din nou cu nervii dvs Regulile privind deductibilitatea...

Oferta Speciala
valabila 48h


Nu uitam faptul ca obligatia de consultare presupune ca angajatorul nu poate trece la luarea deciziei fara a astepta mai intai reactia salariatilor. Insa, angajatorul va putea lua decizia chiar daca aceasta este diferita de punctul de vedere al salariatilor.


Asadar, referitor la regulamentul intern, nu se pune problema necesitatii acordului salariatilor, ci numai a obligatiilor de consultare si de informare a acestora.

Informarea si consultarea, ca modalitati de comunicare intre angajator si salariati, este reglementata prin Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, publicata in "Monitorul Oficial nr. 1.006 din 18 decembrie 2006.

Atentie la faptul ca  modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin chiar continutul regulamentului intern.

Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului. Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative:

- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, etc.


Mare atentie la faptul ca orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa acelorasi proceduri.
In consecinta, pentru modificarea regulamentului intern angajatorul trebuie sa respecte dispozitiile legale stabilite pentru elaborarea regulamentului.

Dupa consultarea salariatilor, modificarile regulamentului intern se aproba prin hotararea organului de conducere in competenta caruia intra, potrivit actului constitutiv, elaborarea si modficarea regulamentului intern (director general, consiliu de administratie, adunarea generala, etc).
 

Analiza realizata de specialistii PortalCodulMuncii.ro
Data aparitiei: 06 Noiembrie 2014
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Cum scapam fara litigii de munca la modificarea Regulamentului Intern?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

PARTAJ AMIABIL SAU....VOLUNTAR

Intrebare: Buna seara! As vrea sa va intreb cum pot eu sa reusesc sa fac partaj amiabil cu fostul meu sot, dar sa nu pun avocat, caci nu-mi permit....?Ce pasi trebuie sa urmez?Ce acte trebuie sa intocmesc? Unde sa depun cererea aceea de partaj?Cum trebuie sa fie cererea, aveti un model ? Prezicez ca eu vreau sa-i cedez dreptul meu de proprietate la un terenjumatatea mea si el sa-mi cedeze dreptul lui la casajumatatea lui.Cu alte cuvinte, el sa ramana proprietar pe teren si eu sa devin proprietara pe casa....Bunurile sunt dobandite in timpul casatoriei, deci nu e nicio problema in acest sens,avem acte pe ele..... Cu respect, Mioara Marin, Ploiesti.

Raspuns: Asistenta unui avocat intr-un partaj este recomandabila, chiar daca nu este obligatorie. Partajul ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016