Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De la taxa de poluare pentru autovehicule la timbru de mediu

Incepand cu anul 2008 si pana in prezent, taxa de poluare pentru autovehicule a suferit modificari, insa, cu toate modificarile suferite,  a ramas una dintre legile care au generat o serie de procese in instanta.

La data de 24.11.2011, prin Decizia nr. 24, Inalta Curte de Casatie si Justitie a admis recursurile in interesul legii formulate de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Colegiul de conducere al Curtii de Apel Iasi si Colegiul de conducere al Curtii de Apel Cluj, prin Decizia nr. 14, a constatat existenta practicii neunitare la nivelul, instantelor si a statuat ca “actiunea, avand ca obiect obligarea institutiei prefectului, prin serviciul de specialitate, la inmatricularea autovehiculelor second-hand achizitionate dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, fara plata taxei de poluare prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008, aprobata prin Legea nr. 140/2011, si fara parcurgerea procedurii de contestare a obligatiei fiscale prevazuta de art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008, aprobata prin Legea nr. 140/2011, este admisibila.

De altfel, si deciziile pronuntate de CEDO atrageau atentia ca legea privind taxa de poluare din Romania este incompatibila cu legislatia UE.

Asadar prin Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, taxa de poluare auto a fost modificata.

Cu toate acestea nici aceasta forma nu a fost considerata multumitoare astfel ca Ministerul Mediului si Schimbarile Climatice a supus dezbaterii publice draftul proiectului de orndonanta pentru modificarea Legii nr. 9/2012.

Potrivit acestui document, taxa de poluare auto va fi numita timbru de mediu.

Valoarea noului timbru de mediu

Timbrul de mediu:

* mentine aceleasi cote din prezent pentru masinile cu tehnologie Euro 5,
* creste cotele pentru masinile cu tehnologii Euro 4 si Euro 3, care se vor afla in circulatie mult timp si deci vor polua o perioada indelungata
* va scadea pentru masinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 si non-Euro), pentru ca este vorba de masini mai vechi, cu durata mult mai mica de functionare (pana la data la care acestea se vor casa),
* este zero pentru masinile cu tehnologie Euro 6, precum si pentru masinile hibride si electrice.

De asemenea, timbrul de mediu

* se va plati o singura data – si reprezinta costul poluarii pentru intreaga durata de viata a masinii;
* nu se va plati timbrul la revanzare;
* se plateste doar la prima inmatriculare pe piata din Romania (sau la prima transcriere);
* se plateste la administratia financiara;
* nu se plateste de catre cei care au platit taxa pana acum, in diversele forme care a existat ;
* masinile modificate pentru a fi utilizate de persoane cu handicap sunt excluse de la plata timbrului de mediu, in conditiile in care cumparatorul este tot o persoana cu handicap ;
* vor plati noul timbru la prima vanzare a masinii, cei care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal, cu conditia ca acestora sa li se fi restituit contravaloarea taxei, precum si cei care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei in temeiul unei hotarari judecatoresti.

Pentru masinile scoase din Romania si inmatriculate in alte tari, se va restitui o parte din taxa platita, ca parte reziduala a acesteia (calculata in funttie de perioada de utilizare).

In ce ii priveste pe transportatori - timbrul de mediu se aplica doar la categoria M1; pentru restul (M2, M3, N1, N2, N3), ramane formula actuala.

Modificari ce nu au fost cuprinse in proiect
Dezbaterea publica a proiectului se pare ca a mai generat si alte modificari, daca avem in vedere ca in urma cu cateva zile ministrul mediului Rovana Plumb a declarat ca "fata de ceea ce am prezentat pe site-ul Ministerului Mediului ca propunere, in momentul de fata luam in calcul o formula de calcul separata pentru motoarele care utilizeaza benzina si pentru cele care utilizeaza motorina"

Tot ministrul a mai precizat ulterior ca formula de calcul va ramane aceeasi, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru cele doua tipuri de motoare, "dat fiind faptul ca motoarele diesel au un plus de particule care polueaza".

   Ramane de vazut daca modificarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, va pune capat actiunilor in instanta sau va genera noi controverse ce vor ajunge din nou in fata Curtii Europene a Drepturilor Omului.




Mihaela TRUSCA,
Avocat

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 13 Februarie 2013
Votati articolul "De la taxa de poluare pentru autovehicule la timbru de mediu":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016