Primarul general al Capitalei a anuntat luni dimineata ca taxa de poluare pentru Bucuresti va fi modificata. "Oxigen" va primi cateva actualizari.
Desi forma finala a proiectului de Hotarare inca nu este disponibil, edilul Capitalei a transmis cateva actualizari printr-o sesiune video in direct cu fanii sai de pe Facebook.
”Am luat hotararea sa reformulam acel articol care se refera la autoturismele inmatriculate in alte judete, dar care circula zilnic prin Bucuresti, deci nu sporadic, intamplator si sa imbunatatim acest articol mai ales ca, pana la urma, este adevarat, trebuie sa ne referim la norma de poluare a unui autoturism si nu neaparat la judetul unde este el inmatriculat, desi corect este ca taxele si impozitele pe masini sa fie incasate in Bucuresti si nu in alte judete. Prin aceasta reformulare, sugerata de unii dintre dumneavoastra, practic se propune ca toate autoturismele cu grad mare de poluare, fie ca sunt din Capitala, fie ca sunt inmatriculate in alte judete, fie ca tranziteaza intamplator Capitala sau sunt aici in trafic zi de zi sa fie privite prin prisma normei de poluare”, a anuntat Firea.
Intelegem, asadar, ca se renunta la taxa de intrare in Capitala pentru simplul fapt ca ai masina inmatriculata in Provincie, insa se va pune accent pe norma de poluare a autovehicului.
Conform Gabrielei Firea, ramane in continuare valabila prevederea conform carora in zona ZACA nu vor avea acces masinile cu motorizari Euro 0, 1 si 2.
"Ramane ideea ca in zona cea mai aglomerata, cea mai poluata, in centru, sa fie interzise autoturismele non Euro si Euro 1 si 2, iar, de asemenea, cele care intra in Capitala sa aiba acelasi regim precum si autoturismele care sunt zilnic in trafic dar nu sunt inmatriculate in municipiul Bucuresti. Practiv, vom interzice in zona centrala aceste autoturisme non Euro 1 si 2 si vor plati vinieta pentru restul teritoriului municipiului Bucuresti, altul decat zona central", a mai subliniat Firea.
"In cazul autoturismelor Euro 3 noi am propus plata unei viniete, deoarece este un autoturism poluant. In acest moment, pentru aceasta categorie, nu pot sa va spun exact cum va arata modificarea, dar am tinut cont de mesajele dumneavoastra si vom analiza impreuna cu specialistii nostri, daca vom include autoturismele Euro 3 alaturi de cele non Euro, Euro 1 si Euro 2", a explicat primarul Capitalei.
"In ceea ce priveste rezidentii, daca aceste persoane locuiesc in centru, apare o problema. Practic, nu vor mai putea pleca de acasa cu acea masina sau, daca sunt acum plecati in vacanta, se pot intoarce pentru ca nu e valabil proiectul, dar, de la anul, de la 1 ianuarie vor avea o mare problema si atunci, special pentru aceasta categorie, impreuna cu specialistii in mediu si mobilitate analizam includerea rezidentilor din zona centrala care sunt proprietarii unor masini Non Euro sau Euro 1 si 2 , deci foarte poluante, intr-un program prin care, impreuna cu Primaria Capitalei sa fie sprijiniti, daca nu mai au masina sa isi achizitioneze una nepoluanta, daca mai au un autoturism sa renunte la aceasta masina poluanta si eventual sa existe o despagubire sub forma de vouchere asa cum am mai practicat, din aceste vouchere sa se poata achizitiona un televizor, un aragaz, microunde, un laptop, orice se poate cumpara de la un magazin de electrocasnice. Acest program al nostru, care a fost lansat de Directia de Mediu a functionat foarte bine, am avut 5.000 de bucuresteni care au scapat de rable contra a 9.000 de lei cu care si-au putut achizitiona electrocasnice", a declarat Gabriela Firea.
Potrivit acesteia, taximetristii vor fi si ei obligati sa respecte noile reglementari, iar discutii intre Primaria Bucuresti si firmele de taximetrie au demarat deja, pe acest subiect.
"O alta categorie se refera la taximetristi. E adevarat, sunt masini foarte vechi, poluante, e adevarat, una este sa faci un drum - doua in Capitala cu masina poluanta de acasa la serviciu si de la serviciu acasa si alta este sa faci zeci de curse. Am inceput deja dialogul cu firmele care detin taximetre, precum si cu taximetristii independenti, vrem sa discutam cu ei si impreuna sa gasim o solutie, asa cum s-a intamplat in toate capitalele europene astfel incat si taxiurile sa se inscrie in aceasta lupta a noastra a tituror cu poluarea si aglometatia", a declarat Firea.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Teste distractive pentru clasa pregatitoare
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele IX-XII
Consultarea publica cu privire la taxa de poluare pentru Bucuresti continua pana pe 30 septembrie 2019. Pana la aceasta data pot fi transmise propuneri de modificare a proiectului de Hotarare.
E-Juridic va urmari evolutia acestui act si va publica varianta finala imediat ce aceasta va fi disponibila.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE