Pe 17 aprilie 2013 s-a incheiat etapa de depunere a proiectelor pentru implementarea unui proiect la nivel national, care are ca obiectiv general imbunatatirea si automatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru emitere/eliberare si eliberarea efectiva a documentelor de stare civila. Perioada in care au putut fi facute inregistrarile online a fost 18 martie 2013 – 17 aprilie 2013. Bugetul total al proiectului de eliberarea online a actelor de Starea Civila este de 35 milioane de euro.
Beneficiarul eligibil este un parteneriat intre Ministerul pentru Societatea Informationala (MSI) ca lider de proiect, Ministerul Afacerilor Interne (prin Directia Generala pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, MAI - DGCTI) si Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date (DEPABD).
Pentru emiterea unui nou document se intentioneaza ca cetatenii sa nu mai foloseasca decat Cartea de Identitate, restul documentelor regasindu-se in sistem, tot procesul avand in spate procese complexe de interoperabilitate a bazelor de date dintre autoritatile competente implicate.
”Nu este vorba de o simpla digitalizare a unor documente, ci de regandirea unor procese astfel incat cetatenii sa vada plus valoare in viata lor in termeni de timp redus de interactiune fizica cu autoritatile, iar acestea sa poata gestiona fluid si eficient informatiile. Pentru prima oara in istoria Romaniei ne propunem sa facem un istoric al documentelor de stare civila din ultima suta de ani”, a declarat ministrul pentru societatea informationala, Dan Nica.
Implementarea noului sistem va avea numeroase avantaje, precum:
• Cresterea gradului de transparenta a prelucrarii datelor de stare civila
• Reducerea birocratiei si, implicit, a necesitatii de deplasare a cetateanului la oficiile de stare civila
• Reducerea timpului necesar emiterii unui certificat de stare civila
• Mai putine documente necesare pentru obtinerea de acte de stare civila
• Gestionarea coerenta si asistata, prin mijloace IT avansate, a unui volum important de activitati de stare civila.
Pentru acest apel au fost alocate 154.000.000 lei, din care aproximativ 127.358.000 lei FEDR si 26.642.000 lei de la bugetul de stat.
Apelul a fost lansat in cadrul Operatiunii 3.2.1 „Sustinerea implementarii de solutii de e-guvernare si asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar”, din cadrul Domeniului Major de Interventie 2 „Dezvoltarea si cresterea eficientei serviciilor publice electronice”, Axa III „Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor pentru sectoarele privat si public"
Sursa Ministerul pentru Societatea Informationala
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un salariat este sanctionat disciplinar cu reducerea salariului pe 3 luni insa refuza sa primeasca personal decizia, se trimite acasa prin curier cu confirmare de primire art. 252 Codul muncii insa refuza sa primeasca plicul. Decizia respectiva se va pune in aplicare daca salariatul NU o primeste. Cum se procedeaza in acest caz? Daca se pune in aplicare cu ce data - cu data revenirii plicului in societate? Cand se transmite in Revisal ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie: speta ar fi: salariata cu norma intreaga peste 26 ani, Salar brut 6000 lei la fel si ultimele 6 luni anterioare concediului medical, fara pers. in intretinere, fara tichete, sporuri., are stagiu de cotizare. Are 17 zile de concediu prenatal si 4 zile lucrate. La calculul salariului aferent timpului lucrat avem 1143 Ron la care trebuie sa ii aplicam deducerea de baza. Intrebarea ar fi, cat este deducerea personala de baza in aceasta situatie? 4050*20%...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Rog sa imi transmiteti cum se calculeaza preavizul pentru un angajat care are specificat in contractul de munca, urmatoarele date: - Lucreaza de Luni pana Joi cu o durata a muncii de 10 ore/zi; - Vinerea nu se lucreaza. Intrebare: Se include si ziua de vineri in calculul celor 20 de zile de preaviz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<