Anunt cu privire la scoaterea la concurs a unor posturi de coordonator de practica la formarea initiala
Anunt cu privire la selectia unor coordonatori de practica INM anunta declansarea procedurilor de recrutare pentru ocuparea a opt posturi de coordonator de practica pentru auditorii de justitie din anul II de studiu in cadrul urmatoarelor instante si parchete:
Judecatoria Sector 1, Bucuresti – 1 post;
Judecatoria Cluj-Napoca – 1 post;
Parchetul de pe langa Judecatoria Cluj-Napoca – 1 post ;
Judecatoria Iasi – 1 post ;
Parchetul de pe langa Judecatoria Iasi – 1 post.
Personalul de instruire al INM este selectat cu preponderenta din randul magistratilor, in urma unei proceduri transparente, pe baza cunostintelor in domeniul respectiv si a aptitudinilor didactice, cu respectarea principiilor si obiectivelor activitatilor de formare a judecatorilor si procurorilor prevazute de legi, regulamente si documente strategice ale INM (art. 108 alin 1 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara cu modificarile si completarile ulterioare, art. 1 alin 1 si art. 3 din Statutul personalului de instruire al Institutului National al Magistraturii aprobat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii prin Hotararea nr.531/19.06.2012).
Personalul de instruire al INM isi desfasoara activitatea specifica de formare in cadrul INM, cu respectarea urmatoarelor standarde profesionale (potrivit art.4 din Statut):
a) capacitatea de a-si asuma rolul de formare a judecatorilor si procurorilor;
b) capacitatea de a evalua nivelul cunostintelor si aptitudinilor participantilor la formare;
c) capacitatea de a stabili scopuri, de a formula obiective si planuri si programe de studiu;
d) capacitatea de a proiecta sesiuni de formare si de a facilita invatarea activa;
e) capacitatea de a identifica si de a selecta metodologia de formare adecvata;
f) cunoasterea de metode si abordari privind desfasurarea activitatii de formare;
g) capacitatea de a elabora si de a utiliza materiale de referinta pentru sesiunea de formare;
h) abilitatea de a organiza mediul de invatare.
Atributiile generale ale personalului de instruire sunt (potrivit art.9 din Statut):
a) evaluarea nevoilor de formare in cadrul formarii initiale sau continue, dupa caz;
b) elaborarea si dezvoltarea programelor de studiu, respectiv elaborarea tematicii si contributia la elaborarea si dezvoltarea programului de formare, in cadrul formarii initiale;
c) elaborarea tematicii si contributia la elaborarea planului de formare continua, in cadrul
formarii continue;
d) sustinerea de seminarii si conferinte in cadrul activitatii de formare initiala sau continua,
dupa caz;
e) dezvoltarea metodologiei de examinare, notare si evaluare a auditorilor de justitie, pentru personalul de instruire implicat in activitatea de formare initiala;
f) coordonarea, indrumarea si supravegherea auditorilor de justitie pe parcursul stagiului efectuat in cadrul instantelor si parchetelor, conform programului de stagiu aprobat de CSM, pentru coordonatorii de practica;
g) pregatirea stiintifica individuala permanenta prin perfectionarea continua in domeniul de
competenta si al tehnicilor moderne de predare;
h) elaborarea de materiale didactice / de studiu (suporturi de curs, caiete de seminar, ghiduri de
bune practici, etc.);
i) participarea la activitati, programe si proiecte nationale si internationale care privesc
dezvoltarea institutionala;
j) participarea in comisiile de elaborare a subiectelor, de corectare a lucrarilor, respectiv a caietelor de practica si de solutionare a contestatiilor la examenele si concursurile organizate de INM si CSM;
k) orice alte atributii stabilite prin lege, regulamente sau prin hotarare a Consiliului stiintific.
Drepturile si indatoririle personalului de instruire al INM sunt cele prevazute in Capitolul IV din „Statutul personalului de instruire al Institutului National al Magistraturii”.
Remunerarea se face in raport de numarul de ore de formare efectuate lunar, in conformitate cu dispozitiile legale cuprinse in art. 108 alin. (3) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, coroborate cu dispozitiile art. 287 alin. (3) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, norma didactica neputand depasi 16 ore conventionale pe saptamana
Dosarul de inscriere la concurs va contine urmatoarele documente:
a. curriculum vitae;
b. scrisoare de intentie;
c. plan de desfasurare a programului de practica;
d. un proiect de program de stagiu.
Etapele si criteriile de evaluare aplicabile in cadrul procedurii de recrutare sunt cele
prevazute la art.15 si urm. din Capitolul III – Recrutarea personalului de instruire – din „
Statutul
personalului de instruire al Institutului National al Magistraturii”, publicat pe site-ul INM
Dosarul de inscriere se va depune pana la data de 15 martie 2013, la sediul INM din
Bulevardul Regina Elisabeta nr. 53, sector 5, Bucuresti, la numarul de fax 021.311.02.34, sau pe
adresa de e-mail ruxandra.ana@inm-lex.ro.